کد خبر: ۵۳۵۲۵

مدیر عامل کشتارگاه صنعتی ایلام با اشاره به لزوم کنترل کشتار غیرمجاز در ایلام، گفت: کشتارگاه ظرفیت بزرگی برای تامین گوشت قرمز استان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «علی امامی» روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه استان ایلام گفت: پروژه مجتمع کشتارگاه صنعتی ایلام با ظرفیت کشتار ۱۰۰۰ راس دام سبک و ۱۰۰ راس دام سنگین در هر شیفت کاری در زمینی به مساحت ۸.۵ هکتار و زیر بنای ۱۲ هزار متر در شهرک صنعتی ششدار در شش کیلومتری شهر ایلام در زمستان ۷۵ افتتاح شده است.

وی افزود: مهمترین اهداف بهره برداری این جلوگیری از انتقال بیماری در اثر حمل و نقل دام، جلوگیری از کشتار غیرمجاز در سطح شهر و حومه، حمل گوشت  به بازارهای مصرف اشتغالزایی و کمک به رشد صنایع مرتبط و تبدیلی در مناطق مورد نظر مانند دامپروری، دامداری صنایع تبدیلی و امکان تولید و رشد صنایع جدید در کشور است.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال جهت تقویت زیرساخت های کشتارگاه صنعتی دام ایلام حقوق و بیمه پرسنل، خدمات و ... هزینه شده است.

امامی یادآور شد: مجتمع کشتارگاه صنعتی ایلام قابلیت به کارگیری ۱۵۰ نفر در صورت فعال بودن کامل در هر شیفت کاری را دارد، همچنین توانایی تامین گوشت استان ایلام و صادرات به استان های دیگر و خارج کشور را دارد.

وی اضافه کرد: کشتارگاه صنعتی دام ایلام هم اکنون زمینه اشتغال ۵۲ نفر را بصورت مستقیم و بیش از ۱۰۰ نفر غیرمستقیم در استان ایلام را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه احداث میدان عرضه دام، جنب کشتارگاه ضروری است، گفت: مهمترین مزایای احداث میدان عرضه دام، تامین دام مورد نیاز واحدهای دامداری، تامین دام مورد نیاز کشتارگاه های استان، قرنطینه و درمان دام های بیمار و جلوگیری از انتقال بیماری به سایر واحدهای دامداری کنترل ورود و خروج دام به استان و جلوگیری از قاچاق دام و حفظ ذخایر ژنتیکی دام استان است.

امامی بیان داشت:تجهیز سوله های مربوط به انبار علوفه همچنین سالن های محل پرواربندی گوسفند و گوساله، اصطبل ۲۴ ساعته، میدان دام روباز ... نیازمند اعتبار است.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت های کشتارگاه صنعتی دام ایلام با تامین اعتبار لازم سبب اشتغالزایی فارغ التحصیلان بیکار و به تبع دامدار و کشاورزان نیز می شود، و تحقق این موضوع نیازمند مساعدت و همراهی مسئولان ارشد استان است.

مدیر عامل کشتارگاه صنعتی ایلام با بیان اینکه مهمترین اهداف کشتارگاه دام ایلام ایجاد اشتغال است، گفت: در صورت تامین اعتبار با حمایت از جوانان زمینه پیشرفت کاری آنان در این مکان صنعتی فراهم می شود.

وی گفت: کشتار غیرمجاز در ایلام افزایش یافته و طبق بررسی های انجام شده روزانه بیش از ۳۰۰ کشتار غیرمجاز در این استان انجام می شود.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی ایلام تاکید کرد: اگر مردم در کنار مسئولان انتظامی و امنیتی کشتارگاه صنعتی را یاری کنند، بدون شک توسعه استان با اولویت های بهداشتی نمایان تر خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه