کد خبر: ۵۳۵۳۰

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان همدان گفت: شهروندان از دست‌زدن به پرندگان مهاجر زخمی پرهیز کرده و در صورت مشاهده موضوع را به یگان حفاظت محیط‌زیست اطلاع دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «پیمان زرین» روز دوشنبه بیان کرد: تاکنون چندین قطعه باکلان، بوتیمار، چنگر و چشیم زخمی به محیط‌زیست همدان تحویل شده و به تازگی یک قطعه باکلان پس از تیمار رهاسازی شد.

وی اظهار داشت: احتمال انتقال بیماری از سوی پرندگان زخمی کم است اما با این وجود باید از تماس با اینگونه پرندگان پرهیز کرد.

کارشناس بیماری‌های حیات وحش محیط‌زیست همدان نیز گفت: مهاجرت پرندگان از کشورهای شمالی به سمت جنوب آغاز شده است و اغلب پرندگان در مسیر مهاجرت، همدان را برای استراحت انتخاب می‌کنند.

عرفان معینی ادامه داد: با توجه به طولانی بودن مسیر مهاجرت، قدرت و توان پرندگان کاهش یافته و برخی از آنها پیش از فرود آمدن در تالاب ها و آبگیرها، به علت خستگی یا برخورد با سیم برق سقوط می‌کنند.

وی افزود: پس از تحویل این پرندگان به محیط زیست، نسبت به بازپروری، تیمار و درمان پرنده اقدام شده و بعد از کسب سلامتی در جمع پرندگان آبزی و تالاب ها رها می‌شوند.

کارشناس بیماری های حیات وحش محیط زیست همدان اظهار داشت: در صورت مواجه با پرندگان تلف شده به فوریت موضوع رسیدگی شده و در صورت محرز شدن بیماری به ویژه بروز آنفلوآنزا این موضوع علاوه بر مسئولان استانی به سازمان محیط زیست نیز اطلاع رسانی می‌شود.

معینی تاکید کرد: شهروندان از دست زدن به پرندگان زخمی پرهیز کرده و با دستکش و لباس مناسب این قبیل پرندگان را جابجا کنند.

۳۰۷ گونه پرنده در استان همدان شناسایی شده است.

 


نظر شما
ادامه