کد خبر: ۵۳۵۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی منطقه 3 کشور شامل 6 استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان در چابهار برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس این سازمان در جلسه 2 روزه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی منطقه 3 کشور با بیان اهمیت توجه به همکاریهای بین بخشی و رفع هرگونه موانع غیرضروری از پیش‌روی تولیدکنندگان اظهار کرد: با توجه به جایگاه خاص کارآفرینان و تولیدکنندگان بخش خصوصی، باید به تسهیل مناسبات بین بخشی جهت این موضوع مبادرت ورزید.

وی با بیان اینکه جغرافیای واحدی در تصمیم‌گیریهای حوزه دامپزشکی وجود ندارد و قوانین ابلاغی کارشناسان در هر منطقه خاص آن است و شامل حال همه نمی‌شود، افزود: کارشناسان در مواردی که نیاز به اصلاح دستورالعملها و بخشنامه‌ها است، باید اقدام به اصلاح و رفع آن کنند؛ کما اینکه در ستاد تدابیر ویژه تحریم، بسیاری از موانع با تفویض اختیارات بین‌بخشی رفع شده است.

رفیعی‌پور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور یک دستگاه خدماتی به بهره‌برداران است، گفت: در این رابطه در حوزه ساختار تولیدی، خدماتی و اشتغال باید فارمهای بزرگ طیور را در منطقه ایجاد کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور هدف از برگزاری این نشست را تعامل و همکاری بیشتر استان‌های این منطقه در رفع چالش‌های منطقه ای عنوان کرد.

وی افزود: ادارات کل دامپزشکی استان‌های کشور به 5 منطقه تقسیم شده‌اند که منطقه 3، شامل 6 استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان است، گفت: وسعت استان‌های یاد شده حدود نیمی از گستره کشور را در بر می‌گیرد و دارای بیشترین مرز مشترک خاکی و آبی با کشورهای همجوار است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، رفع کمبود نیروی انسانی و تامین تجهیزات را از اهداف سازمان دامپزشکی بیان کرد و گفت: درصدد هستیم قرنطینه‌های استان‌های مرزی را مجزا کنیم، تا هم واردکنندگان و هم صادرکنندگان نگران صادرات و واردات محصولات و نهاده‌های دامی خود نباشند.‌

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیستانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
1
1
درود و سپاس بر همکاران محترم و زحمتکش دامپزشکی...
نظر شما
ادامه