کد خبر: ۵۳۵۴۸
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: تا به این لحظه توانسته‌ایم ۹۹ درصد آنفلوانزا در کشور را کنترل کنیم/ سویه‌ای که در سال جاری به صورت محدود مشاهده شده، سویه H5N8 است ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد، سازمان بهداشت جهانی ایران را از لیست کشورهای دارای آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خارج کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در آیین گشایش سومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت پروتئین حلال میتکس، اظهار کرد: مواد اولیه پروتئینی در کشورمان توسط تولیدات داخل و 10 درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و از این محصولات، محصولات غذایی و فرآوری شده مختلفی تولید می‌شود.

وی افزود: در شرایط تحریم توانمندی‌های ما در حوزه امنیت غذایی از ثبات مناسبی برخوردار بوده و سرمایه‌گذاری‌های مناسبی انجام شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در حوزه تولیدات غذایی از دانش و تکنولوژی لازم برخورداریم که بخش زیادی از آن بومی است.

رفیعی‌پور تصریح کرد: ایران در حال حاضر رتبه 4 تولید عسل، رتبه 8 تولید مرغ، رتبه 9 تولید تخم‌مرغ، رتبه 11 تولید شیر خام و رتبه 2 تولید شترمرغ و رتبه یک تولید ماهی قزل‌آلا را در میان محصولات پروتئینی در دنیا دارا است که برای تولید این محصولات از تکنولوژی داخلی استفاده شده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم در گام دوم انقلاب بتوانیم 10 درصد کسری تولید گوشت قرمز را در کشور جبران کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ارتباط با آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشور اظهار کرد: تا به این لحظه توانسته‌ایم 99 درصد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور را کنترل کنیم. این در حالیست که در سال 96، تعداد زیادی تلفات داشتیم.

رفیعی‌پور گفت: طی ماه‌های گذشته تنها تعداد محدودی از کانون‌های روستایی و حیات وحش دارای آنفلوآنزای فوق‌ حاد پرندگان بوده‌اند و این بیماری کنترل شده است.

وی در پاسخ به اینکه سویه جدیدی از آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در سال 98 وجود داشته است گفت: سویه‌ای که در سال جاری به صورت محدود مشاهده شده همان سویه H5N8 است که در سال‌های گذشته نیز وجود داشته و در سال جاری کنترل شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان صحبت‌های خود یادآور شد که سازمان بهداشت جهانی نیز ایران را از لیست کشورهای دارای آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خارج کرده است.

بنابراین گزارش، مهبد رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته نیز در حاشیه این مراسم گفت: این نمایشگاه محل تلاقی صنعت و محصولات شامل انواع ماشین‌آلات، تجهیزات، تکنولوژی، اتوماسیون و تمام محصولات پروتئینی خام فرآوری شده با تاکید بر حلال بودن آنهاست.

وی افزود: این نمایشگاه تنها نمایشگاه تخصصی محصولات پروتئینی در دنیا است و همچنین تنها نمایشگاه صنعت گوشت خاورمیانه به حساب می‌آید که فرصت مناسب به تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این محصول می‌دهد.

مهبد ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می تواند موجب ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی در صنایع پروتئینی کشور که از دانش و فناوری فنی و ماشین‌آلات بروز دنیا در صنایع داخلی باشد.

بنابراین گزارش، تجارت صنعت حلال در دنیا 3700 میلیارد دلار است و 2 میلیارد نفر مسلمان در دنیا وجود دارد؛‌ بیش از 80 درصد محصولات حلال در کشورهای غیرمسلمان تولید می‌شود و ایران سهم کمی از این بازار دارد.

این نمایشگاه از امروز تا یکم آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. ساعت کار این نمایشگاه 9 صبح تا ساعت 17 است.


انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
سیستانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
7
0
درود و سپاس و آرزوی توفیقات الهی، سعادت و سلامتی برای جنابعالی و همکاران محترمتان...در پناه ایزد منان ایام خوش...
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
1
9
سلام.امیدواریم با رفتن وزیر محترم جهاد کشاورزی ،سازمان دامپزشکی کشور هم که قلب سلامت و معیشت مردم است ،دوباره به جایگاه واقعی خود نزدیک شود.

بی شک سازمان دامپزشکی در حال حاظر در ضعیف ترین و منفعل ترین دوران خود به سر می برد .

آیا رفتن وزیر موجب بازگشت ژنرالها به سازمان دامپزشکی خواهد شد؟

دولتمردان و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ،در مقطع حساس کنونی ،مدیران توانا و مقتدر می توانند راهگشای مشکلات موجود کشور باشند.
در انتخاب مدیران بدور از هرگونه هیاهوی سیاسی،رابطه و رانت عمل نمایید.
دانش فنی ،تجربه ،پاکدستی ، شجاعت و تعهد ارجحیت دارد به باند بازی ،رابطه و رانت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
چند نفر ژنرال نام ببرید ؟ منظور رانت خواران و افراد دارای شناسنامه غیر فنی هستند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
0
2
اگر وزیر برود،همه چیز میرود. البته نمیگویم بهترمی شود، ولی عوض میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
3
0
آقای دکتر قیصر بیگی شما این همه جرئت و شجاعت را چگونه بدست آورده ای ، اکتسابی است یا ژنتیکی، چون ما با یک نفر کارمند حراست در افتادیم برامون پرونده سازی کردن من موندم که شما چه شهامت داری، در هر حال به شهامت شما درود میفرستم.هرچند که شاید با نظرتان موافق نباشم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
1
4
بابا تسری چی شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
1
5
...................... چرا آمار انفلوانزا امسال در آذربایجان شرقی را اعلام نمی فرمایید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
2
عنوان و خبر جالبی بود ، در حالیکه ایران اقرار دارد 99% از آنفلوانزا را کنترل کرده است سازمان بهداشت جهانی ، کشور را عاری از آنفلوانزا قلمداد می کند؟؟؟؟؟؟؟

سازمان بهداشت جهانی ایران را از لیست کشورهای دارای آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان خارج کرد
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: تا به این لحظه توانسته‌ایم ۹۹ درصد آنفلوانزا در کشور را کنترل کنیم/ سویه‌ای که در سال جاری به صورت محدود مشاهده شده، سویه H5N8 است ...
ناشناس
|
Japan
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
2
البته امسال آنفلوانزا را بنام نامی " نیوکاسل فوق حاد " نامگذاری کرده ایم و در گزارش عملکرد می گوییم آنفلوانزا را ۹۹ درصد کنترل کردیم. انشالله سال آینده نیز بیماری را آنفلوانزا نامگذاری می کنیم و اعلام می کنیم نیوکاسل را ریشه کن کردیم.
پس ما هستیم و برنامه هایمان به بار نشسته است
خدا رحم کند که این ادامه دار نباشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
0
عجب...
عاری از آنفلوانزا ؟؟؟
یکی این سازمان بهداشت جهانی را از خواب بیدار کنه؟؟؟
خیلی جالبه به خدا...
.....................
نظر شما
ادامه