کد خبر: ۵۳۵۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل شیلات گلستان گفت: در حال حاضر مزارع پرورش میگو گمیشان مشغول پاکسازی و امحا لاشه ها و ضدعفونی استخرهای خود هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سید جواد قدس علوی» اظهارکرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم در فصل پرورش سال ۹۹ به تولید قابل قبول برسیم و این امر جز با همفکری و همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی مسیر نخواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر مزارع مشغول پاکسازی و امحا لاشه های میگو و ضدعفونی استخرهای خود هستند که در واقع می توان گفت فصل پرورش سال ۹۹ به نوعی با انجام الزامات بهداشتی آغاز شده است.

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به استقبال متقاضیان از سرمایه گذاری در مجتمع پرورش میگو گمیشان تصریح کرد: هم اکنون و با وجود تجربه وجود بیماری در مجتمع میگو گمیشان همچنان درخواست متقاضیان جهت سرمایه گذاری در این مجتمع وجود دارد چرا که دنیا به این باور رسیده است که در کنار بیماری هم می توان تولید داشت و در واقع بیماری جز لاینفک هر تولیدی آن هم از نوع موجود زنده است اما باید با تعامل بخش خصوصی و دولتی و صد البته رعایت الزامات بهداشتی پیش از آغاز فصل پرورش گام در مسیر تولید سال جدید بگذاریم.

قدس علوی با تاکید بر نقش تولیدکننده در کنار حاکمیت گفت: تولید کننده و حاکمیت در کنار هم می توانند پتانسیل تولید را حفظ کنند چرا که در مسیر این تعامل ظرفیت ها در کنار هم قرار خواهند گرفت و پس از هم افزایی یقینا نتیجه مطلوب که همان تولید مناسب و مورد نظر است حاصل خواهد شد.

وی با اختصاص فرصت به مزارع جهت تکمیل پاکسازی استخرها از آلودگی اظهار کرد: تمامی مزارع ظرف چند روز آینده پاکسازی خود را تکمیل کرده و سعی در امحا کانون آلودگی کنند چرا که در غیر این صورت دامپزشکی مجوز ذخیره پست لارو را صادر نخواهد کرد.

مدیر کل شیلات گلستان در پایان گفت: در راستای استفاده از خرد جمعی از سرمایه گذاران تقاضا داریم گزینه های پیشنهادی خود در زمینه های مختلف اعم از فیلتراسیون، نرسری، رزروار و ... را در قالب طرحی با لحاظ هزینه ها ارائه دهد تا در کمیته میگو استان مطرح شده و در مورد آن تصمیم گیری شود.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
1
دقیقاً نشان از صحت مصاحبه های قبلی دارد
هر بار مصاحبه از کاهش بیماری و کنترل آن
اما ....
نظر شما
ادامه