کد خبر: ۵۳۵۶۸

رئیس دامپزشکی آمل از کشف و معدوم سازی بیش از 1181 کیلوگرم مرغ مادر منجمد در یکی از کارگاه های بسته بندی گوشت در امل بدلیل فساد خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی آمل، «دکتر حمید رسولی زاده» اعلام کرد، در پی نظارت های بهداشتی بازرسان بهداشتی دامپزشکی آمل و در بازدیدهای ادواری و سرزده خود از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی و مواد پروتئینی، مقدار 1181 کیلوگرم مرغ مادر منجمد بدلیل شرایط ارگانولپتیکی (ظاهری) غیر قابل مصرف تشخیص داده شد و از چرخه مصرف انسانی حذف گردید.

وی در ادامه افزود، بازرسی بهداشتی دامپزشکی بمنظور تامین سلامت مصرف کنندگان مواد خام دامی از جمله مهمترین وظیفه ذاتی دامپزشکی بوده که در همین راستا کارشناسان دامپزشکی با انجام بازدیدهای سرزده از این مراکز، بر روند تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی نظارت دارند.

رسولی زاده از شهروندان آملی خواست تا در زمان خرید مرغ و آلایش های خوراکی همچون جگر، سنگدان و دل ضمن خرید این محصولات بصورت بسته بندی به لیبل آن که شامل تاریخ تولید، انقضاء، کد پروانه بهره برداری محصول و شرایط نگهداری آن بر روی آن درج شده  توجه ویژه داشته باشند و در صصورت مشاهده تخلف بهداشتی با اداره دامپزشکی شهرستان تماس حاصل نموده تا اقدامات لازم بعمل آید.


نظر شما
ادامه