کد خبر: ۵۳۵۷۱

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از بهره‌برداری فاز دوم باغ پرندگان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شهرداری تهران، «حمیدرضا فرخی» در این باره اظهار داشت: زیرساخت‌های مربوط به فاز دو باغ پرندگان نهایی شده و این فاز بزودی به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به مهمترین تفاوت فاز اول و دوم باغ پرندگان گفت: فاز دو بر خلاف فاز اول، دارای پرنده‌های پروازی است و به همین دلیل به مساحت ۱.۸ هکتار و به ارتفاع ۵۰ متر، سقف و جداره توری دارد.

فرخی تاکید کرد: در واقع در فاز اول بیشتر پرنده ها تزئینی هستند اما در فاز دوم پرنده‌ها عمدتا پروازی اند.

وی با بیان اینکه فاز ۲ در سال ۹۵ کلنگ زنی شد و طوری طراحی شده که پرنده‌ها در آن آزاد باشند افزود: زیرساخت‌های مورد نیاز مانند تسویه خانه، تسهیل عبور و مرور برای معلولان و جانبازان و... همچنین توجه به رفت و آمد سالمندان و کودکان آماده شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ با بیان این مطلب که پرنده‌هایی تاکنون رها سازی شده، و دیگر پرنده ها در فواصل مختلف رهاسازی می شوند، گفت: تاکنون مرغ شاخ دار و ۷۰ پرنده آبزی مثل انواع قو و اردک در فاز دوم رها سازی شدند.

وی افزود: طاووس، قرقاول، غاز نوک فسفری و... هم در مرحله بعد رهاسازی خواهند شد.

فرخی خاطرنشان کرد: انتقال همه این پرنده ها با نظارت کارشناس سازمان محیط زیست استان تهران صورت گرفته است.

باغ پرندگان تهران با مساحت ۲۳ هکتار، در شمال شرق تهران در خیابان کوهستان قرار دارد.

این باغ در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ بصورت رسمی افتتاح شد و در حال حاضر ۵۷ گونه پرنده همچون کبوتر، طوطی، اردک، قوی سفید، غاز، فنچ، جغد، شاهین، عقاب، طاووس و …، نگهداری می‌شوند.

 

نظر شما
ادامه