کد خبر: ۵۳۵۷۹
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان:
«سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد» افزود: نیروی انتظامی مکلف است با پدیده سگ‌گردانی در خیابان‌ها، معابر، اماکن عمومی و یا حمل آشکار آن در خودرو برخورد کند ...
 

حکیم مهر: سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان گفت: نیروی انتظامی مکلف به برخورد با پدیده سگ گردانی در جامعه است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از برنا، «سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد» با تشریح ماده 522 قانون مجازات اسلامی و 334 قانون مدنی گفت: برابر این مواد قانونی در صورتی که سگ‌ گردانی در معابر و اماکن عمومی منجر به سلب امنیت و آرامش عمومی، تهدید سلامت و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شود، جرم تلقی شده و مالک حیوان، ضامن خسارات جانی و مالی وارده به افراد خواهد بود.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه متاسفانه سگ‌ گردانی یکی از معضلات و نابهنجاری‌هایی است که این روزها به مد و تفاخر تبدیل‌ شده است افزود: حمل و در آغوش گرفتن حیوانات و یا سرگرم شدن به آنها در حین رانندگی تخلف محسوب شده و علاوه بر اعمال قانون، جریمه دو میلیون ریالی برای راننده خودرو را در پی خواهد داشت.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه نگهداری سگ درون منازل مسکونی با سبک زندگی  ایرانی و اسلامی در تناقض است بیان داشت: نگهداری‌ حیوانات در آپارتمان، در صورتی که موجب ایجاد مزاحمت برای همسایگان شود، بر اساس ماده 690 جرم محسوب شده و همسایه‌ها می‌توانند از فرد متخلف شکایت کنند.

سرهنگ رسول‌زاده، جایگاه خانواده و ارتباط دوستانه اعضاء خانواده را بسیار مهم برشمرد و با انتقاد از فرهنگ غربی و سردی روابط خانوادگی در برخی از کشورهای صنعتی اظهار داشت: وقتی روابط میان اعضاء یک خانواده سرد باشد و صمیمیتی بین آنها وجود نداشته باشد، آن خانواده در معرض ابتلا به آسیب‌های اجتماعی مختلفی قرار می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به روابط نامشروع، مصرف موادمخدر، اعتیاد به فضای مجازی و ده‌ها آسیب دیگر اشاره کرد.

این مقام انتظامی افزود: سگ گردانی با شرع مقدس اسلام و فرهنگ ایرانی نیز همخوانی ندارد و چه بسا انجام این عمل زمینه گسترش آلودگی، بیماری، ایجاد وحشت و آزار و اذیت دیگر شهروندان به ویژه کودکان را فراهم می‌کند.

وی با اعلام اینکه شکایت‌های متعددی در خصوص حمله سگ به عابران، گاز گرفتگی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان به پلیس گزارش شده بیان داشت: نیروی انتظامی به عنوان مسؤول تأمین امنیت، نظم و آسایش شهروندان مکلف است با پدیده سگ گردانی در خیابان‌ها، معابر، اماکن عمومی و یا حمل آشکار آن در خودرو، برخورد کند.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان در پایان به نص صریح قانون در مواد ۴۴ و ۴۵ قانون آئین دادرسی کیفری اشاره داشت و گفت: بنا بر نص صریح قانون در مواد ۴۴ و ۴۵ قانون آئین دادرسی کیفری، سگ گردانی جرم محسوب می‌شود و نیروی انتظامی به اقتضای تکالیف ضابطین در مواجهه با جرائم مشهود و نامشهود، ملزم به برخورد و معرفی متخلفان به مراجع قضائی است .
 
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
3
20
اختلاس هم با فرهنگ ایرانی اسلامی همخانی ندارد
چرا فرزندان همه مسئولان در امریکا هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
چون برخی اختلاس میکنند یا در آمریکا زندگی میکنند . شما هم مجازید موجبات آزار و اذیت دیگران را هر جور میلتان است فراهم کنید ؟ آفرین به این منطق و استدلال!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اقایی که پاسخ دادی شما اگه کمی منطق داشته باشی میفهمی که کدوم مشکل تو الویته...بله نفست از جای گرم بلند میشه بایدم اینا رو بگی اقتصاد سرطانی کشور هر روز داره کلی قربانی میگیره و تولیدی ها دارن از بین میرن اون موقع این اقایان بفکر اینند که چند نفر در ماشین شخصی خودشان سگ حمل میکنند.....
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
رفتن تا بتونن سگ هاشون رو تو ماشین بدون پرداخت جریمه حمل کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
4
16
یکی بهش نیست بگه به شما چه مربوط هست که در همه زمینه ها دخالت می کنید؟ کی ولمون می کنید برید از دستتون نفس راحتی بکشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
3
12
من پیشنهادم این هست با توجه به اینکه مسئولین کشور، کشور رو اسلامی تعریف کرده اند و هیچ ارزشی برای هویت ایرانی و ملی ما و نیز فرهنگ غربی قایل نیستند، کلیه دروس مرتبط با دام کوچک، مشخصا سگ و گربه، از دروس دامپزشکی مثل دروس مرتبط با خوک حذف بشه و کلیه کلینیک ها و بیمارستان های دام کوچک برچیده شوند چون این حوزه در تضاد با فرهنگ اسلامی است که دولت تبلیغ می کند. شایسته است حتی، رشته دامپزشکی تعطیل شود و فارغ التحصیلان این رشته صادر بشوند به کشور های غربی تا کلا صورت مسئله پاک بشود. به خصوص که این روزها از افراد حوزوی در دامپزشکی کم نداریم و این درحالیست که یکی به نعل می زنند و یکی به میخ. یه جاهایی از دام کوچک دفاع می کنند و یک جاهایی ضد دام کوچک عمل می کنند. به خدا خسته شدیم از این وضعیت. خواهش می کنم، رشته دامپزشکی رو که به نظر نماد تفکر غربی است از دانشگاه ها حذف کنید چون واقعا خودم به عنوان دامپزشک به این نتیجه رسیدم که رشته ما یک وصله ناجوری به دولت اسلامی ماست و بهتره که این رشته در کنار خیلی از دیگر رشته ها از این کشور جهان سومی رخت بربندد. ظلم زیادی در این سالیان بر دامپزشکی و دامپزشکان این کشور رفته است و بسیاری از دامپزشکان به خاطر نوع نگاه برخی، بدبخت شدند. باشد تا با تعطیلی این رشته، افراد مذهبی به آرزوی خودشون برسند و دیگه جوانان کشور رو در ورطه دامپزشکی نابود نکنیم. دامپزشکی به درد کشور هایی مثل امریکا یا اروپا می خوره. به نظر میرسه در ایران به دامپزشکی نیاز نداشته باشیم. تو ایران بیشتر رشته هایی مانند نفت و گاز و مهندسی معدن و شهرسازی و پزشکی به کار میاد و رشته هایی مثل دامپزشکی، داروسازی، علوم و فناوری های برتر و میان رشته ای به درد ایران نمی خوره چون اساسا قرار نیست تولید و خدمات در دراز مدت رشد کنه. ما کشوری نفت خیز هستیم و باید مصرف کننده صرف باشیم. بقیه داستان ها هم بیشتر شعار هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
واقعا فکر خوبیست به نظرم باید دامپزشکان را از ایران به کشور های دیگر صادر کنند....
یک دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
تکلیف رو روشن کنید. اگه دامپزشکی واقعا نماد تفکر غربی هست، تعطیلش کنید. درست میگه ایشون. نمیشه بیای کلی درس بخونی، عده ای ................ بیان با نوع کارت و تحصیلاتت مخالفت کنند. اگر یک سگ با پارس کردنش نهایتا به یکی دو نفر آسیب بزنه، که نمی زنه، یک پرایدی که با توجه به درایت برخی در این کشور ساخته میشه ضمن اینکه باعث آلودگی هوا میشه و سالانه صدها هزار نفر رو با بیماری های قلبی ریوی مواجه می کنه، سالانه موجب مرگ ده ها هزار شهروند ایرانی به دلیل ایمنی پایین می شود و تازه ده یا شاید بیست برابر ارزش واقعیش هم فروخته می شود. اندکی تامل کنید ببینید جان مردم برایتان مهم تر است یا شعارهایتان؟ با ملت رو راست باشید. خیلی از کسانی که سگ دارند، به این حیوان از شر انسان نما ها پناه برده اند. من ندیدم سگ به کسی آسیب بزنه. حالا هر چند سال هم یک خبری بیرون میاد که فلان پیت بول که نوعی سگ وحشی هست یکی رو گاز گرفته. نود و نه و نه دهم درصد مردم پیت بول ندارند و سایر سگ ها رو نگهداری می کنند و تا حالا هم مشکلی نداشته اند. منم موافقم که باید فرهنگ نگهداری از سگ ارتقا پیدا کنه ولی برخی جوری به سگ های خانگی حمله می کنند، که مجبوریم اول در این مورد برای دوستان فرهنگ سازی کنیم. اگه بحث فرهنگی باشه، شما دوستانی که با نگهداری از حیوانات خانگی مشکل دارید و اونو نماد غرب می دونید، سعی کنید اول از خودتون شروع کنید. کت و شلوار و فناوری غربی رو استفاده می کنی و به غرب فحش میدی؟ اسم تولید ملی سر میدی و گوشی تلفنت آیفونه؟ لپ تاپت مال کجاست؟ کمی تفکر کن ببین آمریکا و ژاپن و حتی چین چه راهی رفتند که به اینجا رسیدند و ما چه راهی رفتیم که به اینجا رسیدیم؟ با من نمی خواد صادق باشی. ازت این انتظار رو ندارم. با خودت صادق باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
4
9
خداروشکر فتنه اشرار خاموش شد بفکر فتنه سگها افتادن
پاسخ ها
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
امیدوارم خدا به شما در فهم مسائل کمک کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اقای دانشجو هر وقت بزرگ شدی مسایل را خواهی فهمید.....
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
2
5
هر دم از این باغ بری میرسد
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
2
7
متاسفانه اینها خودشان را علامه دهر می پندارند و در همه چیز اظهار نظر می گنند. از مشکلات خانواثگی گرفته تا بیماری ها. یعنی ..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
واقعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
2
5
متاسفانه هر چیزی را که میخواهند با آن مبارزه کنن شرع مقدس اسلام را بمیان میاورند. وقتی آدم به سرهنک های زمان گذشته نگاه میکند و به تحصیلات و کمالات آنها نظر میاندازد بحال این بندگان خدا افسوس میخورد که خود را اسیر چه افکار واهی نموده اند.ما در هیچ کشور اسلامی ندیده ایم که یک روز کسی را به خاطر داشتن سگ مذمت نمایند. در هیچ کجای رقرآن کریم هم اشاره ای به بد بودن این حیوان مشاهده نشده است..داشتن سگ نه مغایر فرهنگ ایرانی است ونه اسلام. مبارزه با این حیوان زائیده ............. هست که تما م معضلات مملکت را ول کرده اند به این دلخوشی بعضی ها پرداخته اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
13
2
سگ بازی با شرع مقدس اسلام و فرهنگ ایرانی همخوانی ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
تو هم با ایران همخوانی نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
...................... آقا به زور که نمیشه. مردم دوست دارن نگهداری کنند. تو فرهنگ ما روستایی نبوده؟ اون روستا زاده ایرانی، سگ و مرغ و خروس نگهداری نمی کرده؟ چرا دروغ میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اگه از سگ به عنوان نگهبان نگهداری شود با شرع مقدس اسلام و فرهنگ ایرانی همخوانی دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
جدا؟!
شما لازم نکرده فتوا بدی و برای از دیگران درس فرهنگ و ادب بدی....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
جناب سگ باز اشتباه داری میزنی اون سگ بازی نیست بلکه ....... بازیه که با فرهنگ ایرانی هم خوانی نداره
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
به نظر شما اختلاس ارتشاح غارت و چاپلوسی با فرهنگ ایرانی اسلامی همخوانی دارد ؟ یا فقط مشکل سگ های بی زبان اند .
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
تو همیشه تو هر جایی که به نفعت هست میای و همین جمله رو می گی. روراست باش. پشت این ...........ها چی بهت می رسه؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
لطفا در قرآن سرچ بفرمایید که در خصوص سگ چی بیان شده.سگ اصهاب کهف که به نیکی در قرآن از آن یاد شده است.
حامد سیفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
1
برای اطلاع:
ماده ۴۴- ضابطان دادگستری به محض اطلاع از وقوع جرم، در جرایم غیرمشهود مراتب را برای کسب تکلیف و أخذ دستورهای لازم به دادستان اعلام می‌کنند و دادستان نیز پس از بررسی لازم، دستور ادامه تحقیقات را صادر و یا تصمیم قضایی مناسب اتخاذ می‌کند. ضابطان دادگستری درباره جرایم مشهود، تمام اقدامات لازم را به منظور حفظ آلات، ادوات، آثار، علائم و ادله وقوع جرم و جلوگیری از فرار یا مخفی شدن متهم و یا تبانی، به‌عمل می‌آورند، تحقیقات لازم را انجام می‌دهند و بلافاصله نتایج و مدارک به‌دست آمده را به اطلاع دادستان می‌رسانند. همچنین چنانچه شاهد یا مطلعی در صحنه وقوع جرم حضور داشته باشد؛ اسم، نشانی، شماره تلفن و سایر مشخصات ایشان را أخذ و در پرونده درج می‌کنند. ضابطان دادگستری در اجرای این ماده و ذیل ماده (۴۶) این قانون فقط در صورتی می‌توانند متهم را بازداشت نمایند که قرائن و امارات قوی بر ارتکاب جرم مشهود توسط وی وجود داشته باشد.

ماده ۴۵- جرم در موارد زیر مشهود است:
الف- در مرئی و منظر ضابطان دادگستری واقع شود یا مأموران یادشده بلافاصله در محل وقوع جرم حضور یابند و یا آثار جرم را بلافاصله پس از وقوع مشاهده کنند.
ب – بزه‌دیده یا دو نفر یا بیشتر که ناظر وقوع جرم بوده‌اند، حین وقوع جرم یا بلافاصله پس از آن، شخص معینی را به عنوان مرتکب معرفی کنند.
پ – بلافاصله پس از وقوع جرم، علائم و آثار واضح یا اسباب و ادله جرم در تصرف متهم یافت شود و یا تعلق اسباب و ادله یادشده به متهم محرز گردد.
ت – متهم بلافاصله پس از وقوع جرم، قصد فرار داشته یا در حال فرار باشد یا بلافاصله پس از وقوع جرم دستگیر شود.
ث – جرم در منزل یا محل سکنای افراد، اتفاق افتاده یا در حال وقوع باشد و شخص ساکن، در همان حال یا بلافاصله پس از وقوع جرم، ورود مأموران را به منزل یا محل سکنای خود درخواست کند.
ج – متهم بلافاصله پس از وقوع جرم، خود را معرفی کند و وقوع آن را خبر دهد.
چ – متهم ولگرد باشد و در آن محل نیز سوء شهرت داشته باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
2
ای کاش در برابر متخلفین حوزه بهداشتی (کشتار غیر مجاز، فروش و مصرف داروهای ممنوعه، فروش فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف و .... ) هم یک ذره انرژی و وقت می گذاشتین، اما صد افسوس و دریغ از یک کم توجه به معضلات واقعی مردم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
4
میخوام بدونم این نیروهای انتظامی برای چی سگ دارن سگ پلیس یادمه یه سگ تولید داخل داشتن فرانسوی پارس میکرد یا حلال احمر چرا سگ دارن اونوقت سگ ها شون و با چی حمل میکنند شما رو به ناموس زهرا قسم یکم به فکر مردم نباشید نمیخواد برای سلامت .و رفاه مردم کاری بکنید همینکه کاری نکنید ما راحت تریم
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
1
از این به بعد صاحبان سگها برای حمل دامهای خود به کلینیک های دامپزشکی از چهار پایان استفاده کنند تا جریمه نشوند توصیه های پلیس فوق امنیتی را جدی بگیرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
0
1
باور کنید ممکنه حتی با گلوله بزنن مثل .............. (:
نظر شما
ادامه