کد خبر: ۵۳۵۹۷

بنا بر گزارش واصله لاشه پنج رأس گوسفند با علایم مسمومیت که در یکی از روستاهای شهرستان همدان ذبح گردیده بود، پس از بررسی کارشناسان دامپزشکی ضبط، معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان همدان، «دکتر امیرحسین نقی پور» رئیس اداره دامپزشکی این شهرستان اظهار داشت: مقارن ساعت هشت شب در پی گزارش مردمی در خصوص ذبح اضطراری پنج رأس گوسفند با علایم مسمومیت حسب دستور مقام قضایی، اکیپی متشکل از کارشناسان بهداشتی دامپزشکی این اداره جهت بررسی به محل اعزام گردید.

دکتر نقی پور گفت: بررسی های اولیه و علایم کالبد گشایی حاکی از مسمومیت در دام های کشتار شده بوده که در ادامه نمونه گیری از لاشه دام ها جهت بررسی بیشتر انجام گردید.

این مقام مسئول در پایان ضمن اشاره به اینکه لاشه گوسفندان ذبح شده نیز پس از بررسی ضبط و از چرخه مصرف غذایی انسانی خارج شد، افزود: انجام خدمت برای حفظ و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه، زمان مشخصی را ندارد و دامپزشکی به عنوان پیشگام در جهت حفظ سرمایه های دامی کشور و حفظ سلامت جامعه، همیشه و در همه حال آماده خدمت رسانی به بهره برداران می باشد.

 
نظر شما
ادامه