کد خبر: ۵۳۵۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: آنچه مربوط به سازمان دامپزشکی است، مدیریت بهداشت و مدیریت تغذیه است که برای پرورش الاغ شیری این دستورالعمل را تهیه و ابلاغ شده است ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری رئيس سازمان دامپزشکی گفت: مرجع ذی‌صلاح محصولاتی مثل شیر الاغ که به بازار می‌شود، بسته به نوع مصرف متفاوت است. وقتی شخصی ادعا می‌کند که شیر الاغ دارای ویژگی‌های مثبتی برای جمعیت انسانی است، این ادعا را وزارت بهداشت می‌بایست جواب دهد.»

 «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» ادامه داد: «در رابطه با فراورده‌ها و محصولات مرتبط با دامپزشکی ۲ مجموعه از معیارها وجود دارد؛ یکی معیارهای بهداشتی بر فرایند است که این فرایند می‌تواند پرورش باشد یا محصولی که از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود. معیار دوم تحت عنوان معیارهای بهداشتی مرتبط با محموله است که به بررسی سلامت محموله می‌پردازد. از نظر سازمان دامپزشکی توزیع،‌ مصرف و عرضه تمامی محموله‌ها و فراورده‌هایی که این ۲ معیار را رعایت کرده باشند، بلامانع است.»

وی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی برنامه مدیریت بهداشتی پرورش الاغ شیری را ابلاغ کرده است، تصریح کرد: «واحدهای دامی مولد باید ۳ برنامه مدیریت بهداشتی، مدیریت تغذیه و مدیریت زادآوری یا تولید مثل را رعایت کنند. آنچه مربوط به سازمان دامپزشکی است، مدیریت بهداشت و مدیریت تغذیه است که برای پرورش الاغ شیری این دستورالعمل را تهیه و ابلاغ شده است.»
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
3
اسناد بالادستی در این زمینه چه میگویند؟
نظر شما
ادامه