کد خبر: ۵۳۶۲۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

دکتر توکلی مدیرکل دامپزشکی استان البرز ضمن خوشامدگویی به دکتر سامد برومندفر مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور و دکتر فضلی خانی معاون دفتر نظارت اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقای کیفیت گوشت مرغ، پس از ابلاغ سازمان دامپزشکی جلسات متعددی در خصوص اجرای آن از جمله ارائه تسهیلات بانکی به کشتارگاه های استان برای راه اندازی خط 2 با مسئولین استانداری، مدیران عامل بانک ها و مدیران کشتارگاه برگزار کردیم و اخذ وام برای توسعه صنعت کشتارگاهی در استان البرز مصوب شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، دکتر توکلی افزود: در استان البرز بسیاری از شرکت های تولید و بسته بندی مواد غذایی با منشاء دامی مطرح کشور تحت نظارت اداره کل دامپزشکی قرار دارد و در این حوزه این اداره وظیفه خطیری بر عهده دارد چرا که در بحث مواد غذایی کوچکترین اغماض و چشم پوشی نمی توان انجام داد.

دکتر سامد برومندفر اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی در استان های کشور همیشه جهت انجام وظیفه ذاتی دامپزشکی که همانا ارائه خدمات مطلوب در اسرع وقت به ارباب رجوع می باشد، درگیر مسائل جاری بوده است و کمتر به اصلاح زیرساخت ها توجه شده است که در سال های اخیر تمرکز بیشتری در این حوزه شده است، خصوصا در اصلاح فرآیندها و دستورالعمل ها که به جز اصل علمی بودن، در حال انجام کارهای کارشناسی و بازنگری از نظر قابلیت اجرایی است.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: یکی از مزایای اجرای طرح ملی ارتقای کیفیت گوشت مرغ هم در خصوص اصلاح فرآیند تولید بهداشتی گوشت مرغ همراه با ارتقای جایگاه و اثربخشی هر چه بیشتر نقش مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه ها در راستای نظارت بهداشتی بر کیفیت گوشت استحصال شده بوده است.

وی با اشاره به تولید مرغ سایز گفت بر خلاف آنچه برخی نظرات غیر کارشناسی مبنی بر بی ارتباط بودن وزن، سایز و دوره پرورش مرغ به مخاطرات بهداشتی تصریح کرد: با توجه به توصیه های سازمان جهانی بهداشت دام، معتقدیم با طولانی شدن دوره پرورش احتمال بروز بیماری ها در پرنده بالاتر رفته و میزان استفاده از آنتی بیوتیک نیز افزایش پیدا می کند و از کیفیت گوشت مرغ تولید شده کاسته می شود.

دکتر برومندفر افزود: وجود مدیران ادارات فنی و کارشناسان جوان یک مزیت برای استان البرز است که لازم است نظرات، پیشنهادات، تفکرات و نوآوری آنان برای پیشبرد هر چه بهتر اهداف سازمانی مورد استفاده قرار گیرد.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
1
جمع کنید با این طرحاتون. .................. تا ما بمونیم و بدبختیامون
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
0
جای این کارها فکری به حال دکان های مدرک فروشی بکنید که سخت باعث بیکاری فارغ التحصیلان جوان شده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
2
آقای دکتر آیا می دانید در استان خراسان رضوی بدترین توهین ها و بی حرمتی ها درکشتارگاههای طیور صورت می گیرد آیا می دانید در حق مسئولین فنی بهداشتی چه قدر اجحاف می شه؟آیا می دانید مدیران و روسای شبکه ها به جای حمایت از قانون و ومسئولین فنی بهداشتی از کارفرامایان متخلف حمایت می کنند. پس خواهشا هرچه سریعتر برای برقراری امنیت غذایی کشور کاری انجام دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
1
شما چند مورد مثال بزنید که مسئول فنی کشتارگاه طیور توان این داشته قانون درست اجرا کنه جلوی مافیای ،پول ،قدرت طیور...اگه مسئول فنی قانون درست اجرا کنه ۹۰٪ کشتارگاه ها باید پلمپ بشن ... نقش مهم در سلامت یعنی این ...۰
نظر شما
ادامه