کد خبر: ۵۳۶۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

دامپزشکی قزوین نسبت به فروش و عرضه تخم مرغ‌های نطفه‌دار به عنوان تخم مرغ محلی در بازار هشدار داده و آن را نماد بارز تخلف دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: عده‌ای سودجو با خرید تخم مرغ‌هایی که به علت نقص در نطفه‌دار بودن برای جوجه کشی قابل استفاده نیستند، آن‌ها را به عنوان تخم مرغ محلی به فروش می‌رسانند که شهروندان در این خصوص باید هوشیار باشند.

«یداله کلهر» با بیان اینکه تخم مرغ‌ها در صورت داشتن سلامت اولیه عمدتا مصرف صنعتی (صنایع غذایی) دارند، اظهار داشت: توزیع این تخم مرغ‌ها در سطح مراکز عرضه ممنوع بوده و به لحاظ درجه سه بودن کیفی، بسیار پایین تر از تخم مرغ خوراکی هستند.

وی همچنین تصریح کرد: عده‌ای سودجو در سطح مراکز عرضه با سوء استفاده از رنگ قهوه‌ای این تخم مرغ‌ها، آن را به عنوان تخم‌مرغ محلی و با قیمت بالاتر عرضه می کنند.

این مسئول به متصدیان مراکز عرضه و عموم مردم توصیه کرد تا نسبت به تهیه و خرید تخم مرغ‌های دارای تاریخ تولید و انقضاء اقدام کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین همچنین هشدار داد که در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی در این خصوص از طریق مراجع قضایی پیگیری لازم صورت می‌گیرد، چون عرضه تخم مرغ درجه سه مزارع پرورش طیور صنعتی تحت عنوان تخم مرغ محلی به نوعی تقلب محسوب می‌شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
0
0
با سلام . این تخلف بیشتر تعزیراتی است تا بهداشتی. بیکاری کار جدید برای خودت و ما میتراشی.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
0
0
با سلام . تأکید نکرده که این تخلف آیا بهداشتی است یا تعزیراتی
نظر شما
ادامه