کد خبر: ۵۳۶۸۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
در افتتاحیه نخستین کنگره ملی بیماری‌های حیات‌وحش:
آزمايشگاه و کلینیک دامپزشكی پاستور نخستین آزمايشگاه دامپزشكی در كشور است كه داراي گواهينامه ISO9001-2000 در تضمين مديريت كيفيت از SGS سوئيس است ...

حکیم مهر: در آیین افتتاحیه نخستین کنگره ملی حفاظت و بیماریهای حیات وحش از «دکتر شمس الملوك خواجه نصيری» تجلیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، امروز 5 آذر 98 خورشیدی و در افتتاحیه آیین نخستین کنگره ملی حفاظت و بیماریهای حیات‌ وحش که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد؛ 3 دستگاه سازمان دامپزشکی کشور، سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از این بانویِ فعّال و خدمتگزار در حوزه آموزش و آزمایشگاهی تجلیل به عمل آوردند.

در متن لوح تقدیر «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس این سازمان خطاب به استاد فرهیخته «سرکار خانم دکتر خواجه نصیری» آمده است: " نام و خاطره والای اساتید گرانمایه با گذشت زمان هرگز از یادها نخواهد رفت و در تمام ادوار تاریخ، پیشرفت‌های علمی و توسعه دانش بشری صرفاً از طریق انتقال دانش از اساتید به دانشجویان رشته‌های مختلف میسّر گردیده است.

از اینکه فعالانه، دلسوزانه و هوشمندانه با نواندیشی و نوآوری در زمینه فعالیت‌های آزمایشگاهی و انتقال دانش و تولید علم در حوزه بهداشت و سلامت جامعه نقش موثری را در راستای مأموریت‌های سازمان دامپزشکی کشور طی سالیان متمادی بر عهده داشته‌اید، قدردانی و سپاسگزاری می‌نمایم.

از درگاه احدّیت برای سرکار عالی آرزوی طول عمر با عزّت و موفقیت روزافزون دارم."

پس از پایان برنامه تجلیل «دکتر محمدقلی نادعلیان»، رئیس بخش دامپزشکی فرهنگستان علوم با حضور در پشت تریبون اذعان کرد اهمیت اشاره به ویژگی اخلاقی و حرفه ای خانم دکتر شمس‌الملوك خواجه نصيری لازم می‌نماید تا در این مراسم به نکته ای در مورد خصوصیت اخلاقی وی اشاره کند و آن اینکه خانم دکتر خواجه نصیری در تمام دوران 50 ساله خدمتش همواره و در هر ساعت از شبانه‌روز و اوج گرفتاریهای کاری با گشاده‌رویی راهنمای او و سایر همکاران دامپزشک بوده است.

سوابق علمي و اجرايي دکتر شمس‌الملوك خواجه نصيری

سال 1343: دانش‌آموخته دانشكده دامپزشكي دانشگاه تهران

سال 1344 : استخدام در سازمان دامپزشكي كشور

سال 1344 : آغاز 5 سال خدمت خارج از مركز در گنبد كاووس

سال 1349: آغاز فعاليت در كلينيك جنوب دانشكده دامپزشكي تهران

سال 1350: كار در آزمايشگاههاي تشخيص بروسلا (تحت نظارت دكتر نيكولتي از آمريكا) در آزمايشگاههاي ميكروب شناسي (انگل شناسي، باكتري شناسي، قارچ شناسي) و انجام آزمايش هاي مربوط به كلينيكهاي دانشكده دامپزشكي دانشگاه تهران

سال1368: همكاري با شبكه دامپزشكي استان تهران و انجام آزمايشهاي تمام نمونه هاي وارداتي و صادراتي مربوط به دام، طيور و آبزيان

سال 1372: بازنشستگي و مشغول به كار و همكاري با شركت پايدام تا سال 1377

از سال 1378 تا كنون: تاسيس آزمايشگاه پاستور و ادامه فعاليتهاي مستقل

دكتر خواجه نصيري همچنین تاكنون در تدوين حدود 20 پايان‌نامه برجسته دانشگاهي همكاري داشته‌ است.

لازم به ذکر است مجموعه آزمايشگاه و كلينيك دامپزشكی پاستور که در سال 1378 خورشیدی توسط دكتر شمس‌الملوك خواجه نصيری با هدف خدمت به دامپزشكی و بهداشت عمومي تاسيس گرديد، از بدو تاسيس تاكنون موفق به ارائه نوآوريهای مهمی از جمله راه‌اندازی نخستين روش انجام مستقيم آزمايش HI براي بيماري‌های MG و EDS در بخش خصوصی و نيز كشت نمونه‌هاي مختلف مرضی و غذايی همراه با موفقيت در نخستین جداسازی عواملی همچون آليسايكلوباسيلوس از آبميوه ها در ايران شده است. در حال حاضر، 2 آزمایشگاه مجزا یکی برای مواد غذایی و دیگری برای نمونه های دامپزشکی و بهداشت عمومی در دو فضای مستقل در حال فعالیت است. همچنین کلینکهای تخصصی پرندگان و حیوانات خانگی بصورت مستقل در حال ارایه خدمات بهداشتی است.

 آزمايشگاه و كلينيك دامپزشكی پاستور نخستین آزمايشگاه دامپزشكی در كشور است كه داراي گواهينامه ISO9001-2000 در تضمين مديريت كيفيت از SGS سوئيس است. از ديگر افتخارات آزمايشگاه دکتر خواجه نصیری می‌توان به دريافت گواهينامه  ISO 17025 از Benchmark استراليا جهت كنترل كيفی روشهای آزمايشگاهی و دستگاه‌ها اشاره کرد.

 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
0
0
سالن اجتماعات سازمان؟؟؟!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
0
0
با سلام
موسسه رازی در این فرآیند کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
0
5
ایشون بی نظیر هستند خیلی دیر شده بود ولی بازهم خوبه. خدا به ما هم توفیق اینقدر خدمت رو بده. سایه شون بر سر دامپزشکی مستدام
منوچهر ناصردوست
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
0
2
درود فراوان به استاد ارجمند که شایسته بهترین ها هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
0
0
بسیارعالی احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
0
1
خانم دکتر بی نظیر هستن.
بشری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
0
0
با سلام
سالها پیش افتخار شاگردیشان را داشتم و سالهاست افتخار همکاریشان
انسانی فرهیخته و فرزانه هستند
برایشان تندرستی و شادی آرزومندم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
0
2
این خانم دکتر شایسته تقدیر و قدردانی هستند نه بقیه خانم دکترها بخصوص ....................!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
0
1
واقعا خانم دکتربه معنای واقعی یک انسان فرهیخته،باسواد،باشخصیت و دلسوزهستند.
امیدوارم 120 سال عمر باعزت داشته باشند
دکتر قاضیی شگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
0
1
کار قشنگ و عالی بود از منظر علمی جایگاه بسیار بالایی دارند ایشان
شمس الملوک خواجه نصیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
1
بادرود ،سپاس وپوزش ازشما عزیزان۰
دانشکده دامپزشکی تهران وبخشی از اداره دامپزشکی وآزمایشگاه درساختمانی دروصفنارفعالیت مینمودند،دانشکده چون فاقد آزمایشگاه دران مجموعه بود لذا کلیه آزمایشات مربوط به مراجعین کلینیک وکارهای مربوط به دانشجویان درآنجا انجام میشد،رئیس آزمایشگاه درآن زمان آقای دکتر پیمانی بودند،دراردیبهشت ۴۹ که پس از ۵ سال خدمت درگنبد کاووس بتهران انتقال یافتم بنا به درخواست خودم در آزمایشگاه مشغول بکار شدم وتازمان بازنشستگی درآزمایشگاه بودم.
دربخش دیگر در موردآموزش بروسلوز فقط بنام دکتر نیکولتی اشاره شده بود، درحالیکه کلیه آزمایشات بروسلوز را درموسسه رازی زیر نظر استادان بینظیر چون آقای دکتر عبدالعزیز اردلان رئیس بخش بروسلوز آن زمان ،مرحوم دکتر عبادی ودکتر اسماعیل ذوقی آموختم ،برای این عزیزان احترام زیادی قائلم چون اگر ذره ای دراین مورد میدانم بخاطر احساس مسئولیتی بود که آن بزرگواران نه تنها درمورد من بلکه باهمه کارآموزان وافرادیکه نیاز بیادگیری داشتند همکاری مینمودند،ایکاش اکنون نیزشاهد چنین رفتارهائی باشیم.
نظر شما
ادامه