کد خبر: ۵۳۶۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

 

سروآباد یکی از شهرستان های مرزی استان کردستان می باشد و در 80 کیلومتری غرب سنندج واقع است. این شهرستان با داشتن جمعیت 50 هزار نفری، 1200 کیلومتر مساحت داشته و دارای بیش از 6500 راس گاو و گوساله و قریب به 30 هزار راس گوسفند و بز می باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، شهرستان سروآباد یکی از شهرستان های مرزی استان کردستان می باشد و در 80 کیلومتری غرب سنندج واقع است. این شهرستان با داشتن جمعیت 50 هزار نفری، 1200 کیلومتر مساحت داشته و دارای بیش از 6500 راس گاو و گوساله و قریب به 30 هزار راس گوسفند و بز می باشد.

از نظر توپوگرافی ارتفاعات شمالی بسیار پُر شیب و سخت و صعب العبور بوده که با داشتن 78 روستا و پراکندگی آنها تردد را به روستاها بخصوص در فصول بارندگی بسیار مشکل می نماید.

در این میان شبکه دامپزشکی سروآباد علی رغم کمبود شدید نیرو و تنها با دو نفر واکسیناتور تمامی عملیات مایه کوبی شهرستان را با وجود تقویم کاری فشرده واکسیناسیون، با کیفیت بالا به انجام می رسانند. پراکندگی روستاها و هزینه بالای تردد در جاده های کوهستانی عاملی شده که بخش غیر دولتی رغبتی به انجام کار و عقد قرارداد با دامپزشکی را نداشته باشد، همچنین دامداران برای فرار از هوای گرم و شرجی در فصول بهار و تابستان، دام های خود را به ارتفاعات می برند که در زبان محلی "هووار"  گفته می شود و این موضوع خدمات رسانی شبکه دامپزشکی را به بهره بردادران دو چندان دشوار می نماید.

ولیکن کار دامپزشکی تعطیل بردار نبوده و آقایان «هادی غنی زاده» و «زهیر صفری» از صبح زود با پای پیاده و انجام کوهنوردی و تنها با عشق خدمت به مردم و کسب رضایت حق تعالی این مسافت سخت و نفس گیر را تا شب طی می کنند و در اوج خستگی پیمودن راه، تازه عملیات واکسیناسیون دام ها را آغاز می نمایند.

در سال جاری صفری و غنی زاده مبارزه علیه بیماری های مشترک بین انسان و دام و بیماری های واگیر دار دامی از قبیل بروسلوز، هاری، تب برفکی، آبله، شاربن، طاعون نشخوارکنندگان کوچک را به تعداد 115 هزار و 250  نوبت سر دام و همچنین با مراجعه به تمامی 78 روستای شهرستان، واکسیناسیون تعداد 21 هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل را همانند سنوات گذشته با کیفیت خوب و رضایتمندی کامل دامداران و بصورت کاملا رایگان به انجام رسانیده اند.

زهیر صفری و هادی غنی زاده در تمامی عملیات واکسیناسیون شهرستان سروآباد بدون وقفه حضور داشته و در پیشگیری از بروز بیماری های یاد شده و حفظ جمعیت دامی و سلامت جامعه نقش پُر رنگ و موثری داشته اند. نتیجه تلاش های شبانه روزی و خستگی ناپذیر این دو نفر منتج به ایجاد پوشش مناسب در پیشگیری و کنترل بیماری های مشترک و واگیردار دامی در سال گذشته و امسال گردیده است.

اداره کل دامپزشکی استان کردستان و بویژه شخص مدیر کل با سرکشی های وقت و بی وقت خود در حین عملیات واکسیناسیون علاوه بر آگاهی از عملکرد ایشان موجبات دلگرمی آنها را فراهم نموده است.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کرمی پارسا
|
Germany
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
0
1
خسته نباشی خدمت تمام واکسیناتورهای کشورکه بیشترشان مبتلا به بیماری شده ازجمله بروسلوزخداقوت به همه
ورمقانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
0
1
دست این دو نفر را میبوسم که در این نقطه مرزی و صعب العبور تمام طرح ها را دو نفری انجام میدهند با رعایت کامل دستورالعمل ها
پاسخ ها
سالار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
جناب آقای دکتر وقتتون بخیر،سلام عرض میکنم خدمتتون.
از اینکه چندی پیش به همراه همکاران از بخش غیر دولتی مراکز مایه کوبی سقز تقدیر نمودید،بی نهایت سپاسگزاریم
متاسفانه مشکلات آنقدر زیاد شده که نمیتوان دیگر ادامه داد،یعنی هیچ خانواری با روزانه ۳۰/۰۰۰ تومان پول طرح نمیتواند زندگی رابچرخاند
تعرفه مرغداری هر قطعه ۲۵ تومان
پول آشامیدنی را مرکز برای خودش نگه میدارد
و از بچه های گمنام دامپزشکی انتظار کنترل نیوکاسل دارند.
اخیرا هم با گرانی بنزین دیگر رغبتی برای ادامه کمک به پیشگیری از بیماری در روستا ها انجام نمی شود
در بحث بیمه اگر ما در شهرداری هم بودیم و رفتگر حالا بیمه بودیم ولی متاسفانه سازمان ما خیلی کم توان شده است ،حتی سه سال است قول تعرفه جدید را داده اند و واقعا خنده دار است که هیچکس جرات افزایش تعرفه را بطور جدی مطرح وپیگیری نمی نماید.
امیدواریم هرچه سریعتر ما را با حل این مشکلات پیش رو به دامپزشکی دلگرم نمایید.
راستی چرا سازمان دامپزشکی فقط ۶۰ نفر نیرو میخواد ویعنی کل کشور به این تعداد واکسیناتور نیازمند است؟ آیا مدیران کل محترم نباید هرساله در جلسات پیگیر استخدام نیروهای پشت در مانده استخدامی باشند؟ کسانی که حاضرند با عشق خدمت سرکار بیایند و خدمت کنند؟
نظر شما
ادامه