کد خبر: ۵۳۷۱

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان قم بهمراه معاونین، مشاورین و نماینده ولی فقیه در آن اداره کل ضمن حضور در دفترحجت الاسلام و المسلمین سعیدی، امام جمعه و تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) با وی ملاقات وگفتگو کردند.
در این دیدار دکتر رفیعی مدیرکل دامپزشکی قم گزارش مفصلی از عملکرد و فعالیتهای این اداره کل در زمینه های بهداشتی و نظارتی ارائه نمود.

در ادامه حجت الاسلام سوری نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان قم به بیان توضیحاتی پیرامون فعالیتهای ذابحین شرعی در کشتارگاههای دام و طیور استان قم پرداخت.

سپس امام جمعه قم و تولیت آستانه کریمه اهل بیت (س) ضمن اشاره به حلیت غذا و اهمیت آن به سخنان حضرت امام حسین علیه السلام که خطاب به مردم کوفه فرمودند عدم نصیحت پذیری شما نتیجه تناول لقمه حرام است، اظهارداشت: یک بخش از اساسی ترین عوامل عمل صالح، غذای حلال است که مربوط به حضور ناظرین شرعی است و بخش دیگر نظارت بهداشتی و سلامت غذاست که مربوط به دامپزشکی است. این عوامل جایگاه شما را بسیار حساس  و ارزشمند جلوه میدهد و باعث آرامش در جامعه ایمانی و متصدیان امور میگردد.

حجت الاسلام سعیدی در ادامه بیانات خود افزود: تمام کسانیکه در اداره جامعه تلاش میکنند به نوعی وابسته به کار شما هستند.

در بحث فرهنگی وقتی دغدغه های فرهنگی رهبری نظام و مسئولین جامعه فرهنگی را می شنویم ملاحظه میشود زمینه ها انسانها هستند و کار فرهنگی وقتی بر روی آنها موثر است که غذای آنها سا لم، حلال و پاکیزه باشد.

وی در ادامه به تشریح روایت "النعمه نعمتان الصحه و الامان" پرداخت و تأکید کرد در تامین نعمت سلامتی، جایگاه دامپزشکی اهمیت پیدا می کند و بخشی از فعالیت های دامپزشکی نیز از منظر عمومی پنهان است که ایشان این امر را با فعالیتهای سربازان گمنام امام زمان مقایسه و افزودند: این جایگاه هم برای شما هشدار است و هم مدال افتخار که هر کس آنرا بر دست و بازوی شما نبیند خداوند متعال خواهد دید.

امام جمعه قم در پایان از زحمات شبانه روزی پرسنل دامپزشکی تقدیر و تشکر کرد.

 

نظر شما
ادامه