کد خبر: ۵۳۷۱۳

۲ هزار و ۸۷۰ تن میگو از ۴۷ طرح فعال پرورش این آبزی در منطقه بویرات شهرستان دیلم استان بوشهر درسال‌جاری تولید و برداشت شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رئیس شیلات دیلم روز چهارشنبه اظهار داشت: این سایت با ۵۷۴ استخر ذخیره سازی در ۷۰۱ هکتار سطح زیرکشت فعال است.

«عباس تمیمی» افزود: پیش بینی بیش از سه هزار تن تولید میگو پرورشی در این سایت شده بود که بدلیل وقوع بیماری لکه سفید، پرورش دهندگان برای سرایت آن قبل از موعد تعیین شده اقدام به برداشت کردند.

وی اظهار داشت: با نظارت بموقع دامپزشکی و پرورش دهندگان، بیماری لکه سفید میگو مهار و برداشت قابل قبولی در این شهرستان انجام شد.

تمیمی افزود: در سایت پرورش میگوی بویرات این شهرستان ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم مشغول به کار هستند.

وی گفت: با راه‌اندازی سایت جدید در ضلع شمالی شهر دیلم،  جوانان بیشتری درصنایع آبزی پروری مشغول به کار خواهند شد.

رئیس شیلات دیلم بیان کرد: این شهرستان با توجه به برخورداری از ۶۵ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس و بنادر فعال دیلم و امام حسن در زمینه صید و صیادی از جمله پرورش میگو و ماهی در قفس دارای ظرفیت خوبی است.

وی  یکی از مشکلات سایت پرورش میگوی بویرات را اتصال نشدن لوله آب شرب به خط  اصلی دانست و افزود : درسال ۹۶ شبکه آبرسانی به این سایت اجرا  شد اما هنوز اداره آب با اتصال آن به خط  اصلی موافقت نکرده‌است که  با پیگیری و مذاکره‌های انجام شده قررا است این مهم در سال جاری انجام شود.

شهرستان ساحلی دیلم در منتهی‌الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد.

 

نظر شما
ادامه