کد خبر: ۵۳۷۱۸

مقامات هند از پیدا شدن تعدادی لاک‌پشت نرم‌کاسه در اطراف جاده‌ای مرزی میان ایالت‌های تلانگانا و آندِرا پرادِش در حالی که رها شده بودند، خبر دادند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، به گفته پلیس قاچاقچیان پس از آگاهی از نزدیک شدن یک خودروی گشت این لاک‌پشت‌ها را در کنار جاده رها کرده‌اند.

پلیس هند موفق به نجات ۲۶ لاک‌پشت شد و ۱۴ لاک پشت دیگر نیز تلف شدند. هم‌چنین افراد محلی در روستاهای اطراف شمار دیگری از لاک‌پشت‌ها را پس از انتشار خبر حضورشان از آنجا بردند.

تصور می‌شود این لاک‌پشت‌ها از ایالت آندِرا پرادِش قاچاق شده باشند.

لاک‌پشت نرم‌کاسه تحت قانون حمایت از حیات وحش سال ۱۹۷۲ میلادی در هند قرار دارد که از آن‌ها در برابر شکار شدن محافظت می‌کند.

لاک‌پشت‌های نرم‌کاسه به دلیل فقدان فلس در قسمت بیرونی لاک خود "نرم‌کاسه" نامیده می‌شوند. این گونه در میان لاک‌پشت‌ها بیشترین تقاضا را در بازار بین‌المللی دارند که عمدتاَ به دلیل خاصیت دارویی خریداری شده و هم‌چنین اغلب به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می‌شوند.

هنوز تحقیقات برای یافتن قاچاقچیان و مشخص شدن تعداد زیادی از لاک‌پشت‌ها که توسط روستائیان برداشته شده‌اند، در دست بررسی است.

مقامات، لاک‌پشت‌های نجات یافته را در رودخانه‌ای در نزدیکی همان منطقه رها کرده‌اند.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، در حادثه‌ای مشابه در اوایل ماه میلادی فوریه، حدود ۱۶۰۰ لاک پشت نرم‌کاسه از دست قاچاقچیان در "آندرا" نجات داده شدند. این لاک‌پشت‌ها در حال قاچاق به "بنگال غربی" و "اُدیشا" بودند.

 

نظر شما
ادامه