کد خبر: ۵۳۷۲۷
 
 

بزرگداشت زنده یاد «دکتر محمدعلی اخوی زادگان» رئیس اسبق موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با حضور خانواده آن فقید در موسسه رازی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، یادبود استاد فقید زنده یاد "دکتر محمد علی اخویزادگان" رئیس اسبق موسسه رازی روز دوشنبه در همایش ملی سالمونلا، چالش های پیش رو از تشخیص تا کنترل، با حضور برادر و دختر مرحوم اخویزادگان در سالن زنده یاد پروفسور میرشمسی موسسه رازی برگزار شد.

«عطیه اخویزادگان» دختر مرحوم فقید اخوی زادگان در سخنانی کوتاه، ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این همایش، صداقت و درستکاری را از ویژگی های بارز آن مرحوم عنوان و برای پیشرفت کشور و موسسه رازی آرزوی توفیق کرد.

شادروان دکتر اخویزادگان از دامپزشکان متخصص در رشته اپیدمیولوژی بود و طی سال های 1379 تا 1383 ریاست موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را بر عهده داشت. وی در سال 1395 دار فانی را وداع گفت.

قدردانی از دکتر احمد علی نریمانی پیشکسوت بخش میکروب شناسی موسسه رازی

همچنین در بخشی از این مراسم از «دکتر احمد علی نریمانی» پیشکسوت بخش میکروب شناسی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تقدیر و قدردانی شد. وی از سال 1344 تا 1375 عمر خویش را صرف خدمت و پژوهش در بخش میکروب شناسی موسسه رازی کرد. وی به عنوان کارشناس در تحقیق و تشخیص عوامل بیماری زا، آموزش دانشجویان، تدوین مقالات علمی، تدریس دروس میکروبیولوژی و همکاری در اجرای پایان نامه های دانشجویی فعالیت هایی شاخص داشت.

عضویت در هیئت موسس و هیئت مدیره شورای آزمایشگاه های موسسه به مدت 25 سال و عضویت در هیئت مدیره جامعه دانشگاهیان ایران و هیئت مدیره شرکت تعاونی رازی از اهم فعالیت های علمی، اجرایی و صنعتی دکتر نریمانی بوده است.

دکتر نریمانی در این همایش ضمن تشکر از دست اندرکاران این مراسم، به نقل خاطراتی از بزرگان و پیشکسوتان موسسه رازی پرداخت و تعهد کاری را رمز ماندگاری نام بزرگان موسسه رازی خواند و بر نگهداری از این گنجینه ملی تاکید کرد.

 
 
نظر شما
ادامه