کد خبر: ۵۳۷۳

حکیم مهر - دکتر محمدرضا مخبر دزفولی استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران که دبیری شورایعالی انقلاب فرهنگی را بعهده دارد و سال 89 بعنوان یکی از چهره های ماندگار معرفی شد در نمایشگاه دستاوردها و فناوریهای راهبردی که اخیراً در تهران برپا شده بود، رهبر انقلاب را در جریان بازدید از نمایشگاه همراهی می‎کرد.

وی در مقابل غرفه شورایعالی انقلاب فرهنگی ، رونمایی از نقشه جامع علمی را بعنوان یک دستاورد به رهبر انقلاب معرفی کرد که معظم له پاسخ مهم و جالبی در قبال گزارش کوتاه دکتر مخبر دزفولی ارائه فرمودند.

دکتر مخبر دزفولی در این بازدید در تشریح نقشه جامع علمی کشور گفت : " قولی که خدمتتون داده بودیم الحمدلله عملی شده. در اهداف چشم‌انداز، ما جایگاه اول را در علم و فناوری در منطقه داریم. همین الان حدود هفت یا هشت رشته هست که از منطقه عبور کردیم؛ مثل شیمی، پلیمر و... ."

رهبر معظم انقلاب هم بلافاصله فرمودند : " «این پیشرو بودن الان، خیلی مناط نیست. چون بالاخره آن‌ها هم که بیکار نیستند؛ ما هم همین چندساله به حرکت درآمدیم. حالا آن‌ها هم به حرکت در بیایند. الان تا 1404، چهارده سال فاصله داریم. ما در این چهارده سال باید پیشرو بودن را حفظ کنیم؛ این مهم است! چون آن‌ها هم دارند همین طور حرکت می کنند دیگر. اینی که شما هدف‌ها را بالا ببرید خوب است، این ما را خوشحال می کند و ما را نگران نمی کند؛ اما نگرانی از این است که این بالاتر رفتن هدف‌‌ها، توجه ما را از این رقابتی که حتما وجود خواهد داشت، منصرف کند! "

 

 

نظر شما
ادامه