کد خبر: ۵۳۷۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
در سالی که گذشت به سبب حادثه تأسف‎بار سقوط هواپیمای مسافربری نزدیک ارومیه و درگذشت تعدادی از هموطنانمان و از جمله دو تن از همکاران بسیار عزیز و خدوم و نیز از دست دادن دامپزشک نخبه و جوان کشورمان ، مرحوم دکتر شاهی فردوس و تعدادی دیگر از همکاران ارجمند دامپزشک در عرصه اجرایی و دانشگاهی گلویی بغض‌آلود و چشمانی اشک‎بار داشتیم...

حکیم مهر -  مدیرمسئول مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی (حکیم مهر) در پیام نوروزی خود ضمن تبریک فرارسیدن سال نو ، از دست دادن جمعی از همکارانمان در سال 89 را موجب برجای ماندن چشمانی اشک‎بار و گلویی بغض‏آلود دانست.

وی در بخش دیگری از پیام خود ضمن طرح مطالبات صنفی دامپزشکان و سایر رده‎های دامپزشکی نسبت به ضعف اطلاع‎رسانی سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی هشدار داد و با توجه به نامگذاری سال 2011 به نام سال جهانی دامپزشکی خواستار اهتمام همه دامپزشکان به معرفی زوایای مختلف حرفه دامپزشکی شد.

متن کامل پیام نوروزی دکتر لطفیزاده بدین شرح است :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلب القلوب و الابصار ، یا مدبر اللیل و النهار ، یا محول الحول و الاحوال ، حول حالنا الی احسن الحال

با تقدیم سلام و احترام به همه همکاران عزیز، دامپزشکان گرانقدر، سایر رده‌های ارجمند و عموم بینندگان محترم حکیم مهر، بدینوسیله فرارسیدن سال نو و آغاز دهه 90 هجری شمسی را تبریک می‌گویم و امیدوارم سال 90 برای همه شما سالی توأم با موفقیت ، سلامتی ، شادکامی و عاقبت بخیری و برای حرفه دامپزشکی سالی سرشار از سربلندی و عزت باشد.

در سالی که گذشت به سبب حادثه تأسف‎بار سقوط هواپیمای مسافربری نزدیک ارومیه و درگذشت تعدادی از هموطنانمان و از جمله دو تن از همکاران بسیار عزیز و خدوم و نیز از دست دادن دامپزشک نخبه و جوان کشورمان ، مرحوم دکتر شاهی فردوس و تعدادی دیگر از همکاران ارجمند دامپزشک در عرصه اجرایی و دانشگاهی گلویی بغض‌آلود و چشمانی اشک‎بار داشتیم. امیدوارم خداوند متعال به برکت دعای خیر همه شما به همکاران به دیار باقی شتافته‎مان به نظر لطف و رحمت نگریسته و آنان را مشمول عفو و رحمت واسعه خود فرموده و به بازماندگان‎شان که در سال نو نخستین بهار را بدون عزیزانشان سپری می‎کنند صبر و اجر عنایت فرماید.

سال 88 و 89 به ترتیب با شعار "خدمت و اطلاع رسانی" و " دفاع عالمانه از حریم دامپزشکی " سپری شد و سال 90 نیز به سبب نامگذاری سال 2011 به نام سال دامپزشکی و اهتمام وزارت بهداشت به نامگذاری یک روز از هفته سلامت به نام دامپزشکان بعنوان " سال معرفی زوایای مختلف حرفه دامپزشکی " پیش رویمان خواهد بود.

ضمن ابراز تشکر از زحمات همکاران محترم در بخش دولتی و غیردولتی ، در سال 89 تجارب تأسف‎انگیزی به دلیل بروز بیماری مشمشه در باغ وحش تهران و شیوع بیماریهای مختلف در دامداریها و بخصوص مرغداریهای کشورمان نصیب کشورمان شد که غالباً دامپزشکان و در رأس همه سازمان دامپزشکی در معرض انبوه انتقادات قرار گرفتند. این تأسف زمانی مضاعف گردید که با ضعف شدید سازمان دامپزشکی در اطلاع‎رسانی شفاف و به موقع و دفاع منطقی و مستدل از جایگاه و شأن حرفه دامپزشکی همراه شد که امیدوارم در سال 90 چنین تجاربی تکرار نگردد و در همین مجال هم مصرانه هشدار می‎دهم که اگر روند اطلاع‎رسانی در سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی به رویه کنونی ادامه یابد در سال 90 چالش‎های بسیاری برای این دو سازمان پیش خواهد آمد و ایجاد خدشه در زحمات همکاران محترم در هر دو بخش خصوصی و دولتی اجتناب‎ناپذیر خواهد بود.

برگزاری انتخابات دوره چهارم شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی از مهمترین اتفاقات سال 89 بود که اینجانب ضمن تبریک به منتخبین محترم امیدوارم رئیس آینده سازمان نظام دامپزشکی و اعضاء شورای مرکزی در پیگیری مسائل برزمین مانده نظیر احتساب حرفه دامپزشکی در ردیف مشاغل سخت و زیان‎آور ، مالیات دامپزشکان، برخی تسهیلات رفاهی، بررسی تأثیر هدفمندشدن یارانه‎ها بر تعرفه‎های خدمات دامپزشکی و غیره اهتمام ویژه‎ای داشته باشند.

متأسفانه علیرغم مخالفت قاطبه کارشناسان و پیشکسوتان و چهره‎های ماندگار و گزارشی که حکیم مهر به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ارسال کرد کماکان تعداد دانشکده‏های دامپزشکی رو به افزایش است که امیدوارم در سال 90 مسئولین محترم و تشکل‏های معزز به این موضوع توجه ویژه‏ای نمایند.

در سال 89 تعدادی از همکارانمان نیز به استخدام سازمان دامپزشکی کشور درآمدند که برایشان آرزوی توفیق می‎کنم و از صمیم قلب به دلیل رفع دغدغه اشتعال این عزیزان خداوند را شاکرم و امیدوارم کلیه دامپزشکان و سایررده‏های دامپزشکی به شغلی مناسب دست یابند و از مسئولین محترم هم انتظار می‎رود به این مهم توجه کافی معمول فرمایند.

جا دارد به دلیل برگزاری باشکوه مراسم چهاردهم مهرماه (روز دامپزشکی) در سال 89 از کلیه دست‎اندرکاران بویژه مسئولین محترم سازمان دامپزشکی تشکر نمایم و امیدوارم همانطور که در نامه به دکتر دستور اخیراً خواستم به دلیل نامگذاری سال 2011 به نام سال جهانی دامپزشکی تلاش مضاعفی در معرفی زوایای حرفه دامپزشکی در سال 90 به خرج دهند.

جامعه دامپزشکان ایران هم بعنوان قدیمی‏ترین تشکل غیردولتی دامپزشکی کشورمان و عضو انجمن جهانی دامپزشکی یقیناً نقش مهمی در برگزاری روز جهانی دامپزشکی در ایران و معرفی حرفه دامپزشکی به مردم دارد که امیدوارم این نقش را بخوبی ایفا نمایند. بخصوص آنکه پس از گذشت مدتها سرانجام ساختمان جدید این تشکل فروردین 90 افتتاح خواهد شد و فرصت خوبی برای خدمت نصیب همکارانمان خواهد نمود.

هر چند جامعه دامپزشکان ایران در سال 89 چندین استعفاء در سطح هیأت مدیره به خود دید و با انتشار بی‏سابقه یک شماره توهین آمیز از فصلنامه خود نسبت به ساحت جامعه دامپزشکی کشورمان ، بسیاری را انگشت به دهان و متعجب گذاشت و حتی حاضر به عذرخواهی هم نشد اما امیدوارم در سال 90 این اشتباه را جبران نموده و به معرفی حرفه دامپزشکی به مردم بپردازد. نکته مهم در این بین آنکه علیرغم زحمات همکاران ارجمندمان در جامعه دامپزشکان ایران که بدون هرگونه چشمداشت مشغول خدمت هستند ارتباط طیف وسیعی از جامعه دامپزشکی کشور با این تشکل مهم تقریباً قطع شده و این موضوع از عدم پرداخت حق عضویت سالانه بسیاری از اعضاء مشخص است. به نظر می‏رسد لازم است همکاران محترم نسبت به احیاء این ارتباط و توسعه استانی همت ویژه‎ و تدبیری شایسته داشته باشند که از برآیند علمی و تجربی هیأت مدیره فعلی این مسئله انتظار زیادی هم نیست.

و اما در پایان به این نکته هم مناسب است اشاره کنم که ان شاء الله در سال 90 روند تحلیل در حکیم مهر پررنگ‎تر خواهد بود و در تداوم گزارشاتی که نظیر بررسی پایگاههای اطلاع‎رسانی ادارات کل دامپزشکی استانها و بررسی عملکرد سازمان نظام دامپزشکی در دوره سوم تهیه و منتشر شد ، گزارشات دیگری هم تهیه خواهد شد و به مطالبات مهم صنفی خواهیم پرداخت.

در این راه مشاورین جدیدی هم به جمع مشاورین حکیم مهر افزوده خواهند شد و بدینوسیله نیز از زحمات کلیه مشاورین محترم که تاکنون در پیمودن این مسیر ما را یاری نموده‏اند تشکر می‏کنم.

مجدداً فرارسیدن سال نو را تبریک عرض می‎کنم و به سبب همه کاستی‎ها و کوتاهی‎ها در راه اطلاع‎رسانی و تحلیل در حکیم مهر از عموم بینندگان و همکاران محترم پوزش می‎طلبم.

دکتر محمد لطفی‎زاده / مدیرمسئول مرکز مجازی پژوهش‎های راهبردی دامپزشکی (حکیم مهر)

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا ترابی
|
-
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
0
0
دکترجان سال نو شما هم مبارک.... درست است که فقط 5 سال است که وارد حیطه دامپزشکی شده ام اما سال 89 برای دامپزشکی سال وحشتناکی بود که امیدوارم دیگر تکرار نشود... از مسئولین عزیز هم عاجزانه تقاضا دارم شیوه مدیریت خود را در سال 90 اصلاح کنند و با رویکردی بهتر سعی در ارتقای جنبه های گوناگون دامپزشکی در ایران داشته باشند!...با آرزوی موفقیت برای همه!
غضنفر
|
-
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
0
0
1- انتساب دکتر دستور به ریاست سازمان اقدام خوبی بود اگر ایشان قدری به مقام متولی بودنشان به این امامزاده احترام میگذاشتند و هر ............ رو برای مهمترین امر حاکمیتی سازمان یعنی ............ !
2_ انتصاب ( ببخشید انتساب ) .......... به .......... از یه بابت خیلی خوب بود و اونم اینکه ترکیب مدیریتی مدیران ستادی یکدست شد و شکل ...... به خودش گرفت . . . . البته اگه آقایا دکتر ......... و دکتر ............. ناراحت نشن
دامپزشک
|
-
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۲
0
0
سال 89 سال بسیار بدی برای د امپزشکی بود ولی متاسفانه باید بگویم سالهای بسیار بدتری برای ما دامپزشکان در پیش است
همدانی
|
-
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۳
0
0
دکتر لطفی بنده خدایی قبل از عید برایت نوشته بود دچار توهم شده ای من خودم هم از لحن آن خوشم نیامد ولی الان می بینم شما هم مثل بعضی از .... دچار خود بزرگ بینی و توهم شده اید. اخر یک سایت کوچک چه نیازی با انتصاب مشاور و معاون و....دارد؟ و خود شما چه کاری است که پیام نوروزی میدهید ؟ نکند خودت را همردیف رییس سازمان دامپزشکی و رییس سازمان نظام می دانی؟ ازجهاتی همردیف نیستید و از جهاتی شما بسیار با سواد تر - شجاعتر و کلا خیف است خودت را با این افراد مقایسه کنی چون ایشان .............. شده اند.
نظر شما
ادامه