کد خبر: ۵۳۷۷۷
تعداد نظرات: ۵ نظر

اداره کل دامپزشکی استان همدان در اجرای طرح ملی واکسیناسیون نیوکاسل طیور بومی موفق به كسب رتبه اول كشوری شد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، «دکتر محمودرضا رسولی» مدیرکل دامپزشکی استان از کسب رتبه اول در بین استان های کشور در اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل خبر داد.

وی عملكرد اين اداره كل در اجراي این طرح را مطلوب و فوق العاده ارزيابي كرد و افزود: طرح ملی واکسیناسیون نیوکاسل طیور بومی از 15 مهرماه آغاز و به مدت بیست روز ادامه داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان اظهار داشت: پیشگیری از بیماریهای دام و طیور یکی از وظایف مهم و اساسی مجموعه دامپزشکی به شمار می رود که با سلامت و امنیت غذایی جامعه ارتباط مستقیم دارد که این مهم در سطح استان با جدیت توسط پرسنل و اکیپ های عملیاتی دامپزشکی در سطح دامداری ها، مراکز پرورش طیور و آبزیان و همچنین مراکز عرضه فرآوردهای خام دامی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، افزود: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولا نمی‌توان درمان خاصی انجام داد و برای پیشگیری از این بیماری باید تمام طیور مورد واکسیناسیون قرار گیرند.

دکتر رسولی گفت: در اجرای این طرح تقریباً ۷۰ درصد کار توسط بخش دولتی انجام و ۳۰ درصد آن به صورت خرید خدمت از بخش خصوصی انجام گرفت.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در این طرح تعداد بیش از 925 هزار قطعه طیور بومی با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت بصورت خوراکی مورد واکسیناسیون رایگان در سطح استان قرار گرفته است.

گفتنی است «دکتر علیرضا اکبرشاهی»، مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور نیز با ارسال گزارش عملکرد ادارات دامپزشکی استان ها با تقدیر از استان ها با عملکرد عالی در این طرح، «اداره کل دامپزشکی استان همدان» را به عنوان استان برتر در این حوزه معرفی کرده است.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
1
0
رتبه اول با چه مقیاسی ؟
Ali
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
2
2
تنها استانی که برابر دستورالعمل سازمان در یک زمان مشخص تعداد طیور مشخص را واکسینه کردو رتبه اول را کسب کرد استان کردستان بود . اگر طرح در استان کردستان مثل همدان تاکنون ادامه پیدا می کرد طیور استان کردستان چندین بار واکسینه می شدند پس زمان اجرای طرح هم مطرح است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
1
روستاها را ......... آمار کم رد بشه و با واکسن کم صد درصد آمار رد کردن و رتبه بندی مسخره سازمان اول شدید!!!!!!!!!!!
مازندران چندین برابر شما واکسن زده بد شده!!!
اخه یکی نیست ............ بگه درصد واکسن بالای 100 چه معنی دارد یعنی آمار روستا ها کم رد شده که درصد بالا بیاید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
2
1
واکسن تو آب ریختن و آمار رد کردن همچین کار شاقی نیست !!! زیادی بزرگش کردید داداش
دکتر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
1
چه خودتون تحویل میگیرد ، تعداد روستا های که داشتید بگید
نظر شما
ادامه