کد خبر: ۵۳۷۸۱
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر کامیار محمدزاده» افزود: وقتی تعرفه سایر بخش‌های مرتبط به وزارت جهاد کشاورزی مثل تعرفه‌های نظام مهندسی سر موقع ابلاغ می‌شود اما تعرفه دامپزشکی ابلاغ نمی‌شود، ایراد کار کجاست؟
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «اگر سال آینده ماجرای تعرفه تکرار شود و در پایان خرداد ماه با هر مسئولی که در وزارتخانه مشغول به کار می‌شود، این مشکل را داشته باشیم، خودمان دست به کار شده و تعرفه‌ها را بر اساس نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش می‌دهیم. چون واقعا شرایط کار کردن، بحرانی است»؛ این کلام آخر رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه است.

 «دکتر کامیار محمدزاده» که شکایتی را در قالب یک نامه به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس فرستاده، معتقد است که اولین موردی که دیر یا زود به مشکل بر می‌خورد، طرح‌های ملی سازمان دامپزشکی است. کمااینکه نیروی واکسیناتور با آن تعرفه بسیار ناچیز که الان هزینه ایاب و ذهاب هم به آن اضافه شده است، کار نخواهد کرد.

حکیم مهر:‌ آقای دکتر، ماجرای ارسال نامه چیست؟

نامه را قبل از ماجرای قطع اینترنت ارسال کردیم. در چند سال گذشته برای دست‌یابی به تعرفه‌ای که متعلق به خودمان و حق خودمان است، بارها مجبور به مکاتبه شدیم. در آخرین رایزنی‌مان با نمایندگان کرمانشاه، نظر آنها این بود که باید به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کنیم که ما هم همین کار را انجام دادیم.

حکیم مهر:‌ وضعیت کنونی تعرفه‌ها چگونه است؟

شاید رقمی در کشور به صورت توافقی اخذ شود اما واقعیت این است که این تعرفه در این شرایط کشور که ما از هر طرف تحریم هستیم،‌ زیبنده نیروهایی که به‌عنوان خط مقدم تامین بهداشت و پروتئین مورد نیاز مردم هستند، نیست. با این نرخ تورم، ما همچنان باید با تعرفه ۲ سال قبل کار کنیم که این مساله ظلم دو سویه به جامعه دامپزشکی است. امروز در شرایطی با تعرفه سال ۹۶ کار می‌کنیم که هیچ یک از هزینه‌های موجود مثل سال ۹۶ نیست. کمااینکه تعرفه سال ۹۶ در پایان همان سال آمد، تعرفه سال ۹۷ که اصلا نیامد و در تعرفه سال ۹۸ نیز از زمان قانونی که برای وزیر جهاد کشاورزی تعیین شده، ۶ ماه گذشته است. بزرگترین معضل ما این است که هر سال باید برای چیزی که حقمان است، مکاتبه کنیم.

حکیم مهر:‌ مقصر اصلی کیست؟

اگر در وزارت جهاد کشاورزی دید صحیحی حداقل در زمان وزارت مهندس حجتی نسبت به دامپزشکی وجود داشت، باید این اتفاق سر زمان خود می‌افتاد. وقتی تعرفه سایر بخش‌های مرتبط به وزارت جهاد کشاورزی مثل تعرفه‌های نظام مهندسی سر موقع ابلاغ می‌شود اما تعرفه دامپزشکی ابلاغ نمی‌شود، ایراد کار کجاست؟ از طرفی ساختار نیز مشکل دارد. اینکه یک تعرفه را بخش خصوصی پیشنهاد دهد، به وزارتخانه برود، در آنجا کارشناسی شود و برگردد و ایراد بگیرند و نگیرند، همه اینها جای سؤال است.

حکیم مهر:‌ راهکار شما چیست؟

راهکار ما به‌عنوان انجمن صنفی کرمانشاه این است که اگر سال آینده این اتفاق تکرار شود و در پایان خرداد ماه با هر مسئولی که در وزارتخانه مشغول به کار می‌شود، این مشکل را داشته باشیم، خودمان تعرفه‌ها را براساس نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش می‌دهیم، چون واقعا شرایط کار کردن، بحرانی است. کمااینکه بحث افزایش قیمت بنزین هم مشکل مضاعف شد و ما از این جهت در تنگنا هستیم. شغل اکثریت ما خارج از محدوده شهری است. هم ما و هم کسی که به ما مراجعه می‌کند، نیازمند حمل و نقل هستیم. با تعرفه سال ۹۶ نهایتاً شاید بشود تا یک ماه دیگر ادامه داد. الان طرح واکسیناسیون، مسئول فنی کشتارگاه‌ها، خوراک دام را داریم و همکاران ماده ۱۹ هنوز قرارداد ندارند و هزینه رفت و آمد آنها ۳ برابر شده است. لذا ما این نامه را نوشتیم تا همه بدانند اگر با رفتن مهندس حجتی، دید نسبت به دامپزشکی عوض نشود، ما سال آینده سعی می‌کنیم به صورت انجمن و اتحادیه سراسری، تمهیداتی را در این خصوص در نظر بگیریم.

حکیم مهر:‌ چه تمهیداتی؟

حداقل بر اساس آخرین نرخ تورم و آخرین رقم تعرفه اعلام شده و مقایسه آن با افزایش قیمت سایر بخش‌های خدماتی، ما هم تعرفه خود را در پایان مهلت قانونی افزایش می‌دهیم.

حکیم مهر:‌ آیا این کار قانونی است؟

قانونی نیست اما شرط بقاست. با این شرایط ما خواسته‌های خود را در حد بقا پایین آورده‌ایم. تعرفه‌ها خیلی پایین است و هزینه حمل و نقل همه ما ۳ برابر شده است.

حکیم مهر:‌ پیش‌بینی شما از اتفاقات آینده چیست؟

اولین موردی که دیر یا زود به مشکل بر می‌خورد، طرح‌های ملی سازمان دامپزشکی است. نیروی واکسیناتور با آن تعرفه بسیار ناچیز که الان هزینه ایاب و ذهاب هم به آن اضافه شده است، کار نخواهد کرد. کمااینکه همین‌طوری هم متقاضی شرکت در آن روز به روز کاهش پیدا می‌کرد و افزایش قیمت بنزین تیر خلاص به اجرای آن بود. اگر قرار باشد این طرح اجرایی شود که در واقع شده است، باید برای آن راهکار در نظر بگیرند. این راهکار می‌تواند تخصیص بنزین باشد یا یارانه. در غیر این صورت با این هزینه‌ها اگر تعرفه ها افزایش پیدا نکند، به مشکل بر می‌خوریم.

حکیم مهر:‌ در نامه‌ای که به کمیسیون اصل ۹۰ نوشتید، انتقادات شما متوجه عملکرد وزیر جهاد کشاورزی بود. بعد از استعفای ایشان، آیا به نظر شما شرایط بهتر می‌شود؟ انتظار شما از وزیر جدید چیست؟

این که با رفتن یک فرد در سطح وزارتخانه انتظار داشته باشیم تفکر بنیادی شده در آن سیستم، یک شبه عوض شود، صحیح نیست. به هرحال فرد جدیدی هم که می‌آید، معمولا از مجموعه وزارتخانه است و قطعا اولین کاری که می‌تواند برای اثبات حسن نیت خود انجام دهد، ابلاغ تعرفه سال ۹۷ و ۹۸ است.

سرپرست جدید وزارتخانه شاید امور مهمتری داشته باشد اما این مساله حیاتی‌ترین مساله فعلی جامعه دامپزشکی است که انتظار داریم در اسرع وقت با توجه به تاخیر یک سال و نیمه در اولویت قرار بگیرد. من نه خوش‌بین هستم و نه بدبین و باید دید که روند به چه شکلی پیش می‌رود. به طور کلی انتظار ندارم با تغییر یک نفر در رأس یک وزارتخانه، آن هم بعد از مدت مدیدی که مسئولیت داشته، دید کلی وزارتخانه نسبت به بخش خصوصی دامپزشکی و جامعه دامپزشکی تغییر پیدا کند.

ما همچنان خواسته کاملا صنفی خود را از طریق نمایندگان استانی هم پیگیری می‌کنیم و در گام اول امید ما این است که اگر قرار باشد سازمان دامپزشکی به عنوان طرف مشورت قرار گیرد، چالش بزرگی را که الان پیش روی فعالیت‌های دامپزشکی است، تبیین کند. اگرچه پیشنهاد را سازمان نظام می‌دهد اما من مطمئن هستم با توجه به اینکه بخشی از این تعرفه‌ها مربوط به بحث پیشگیری بوده و سازمان دامپزشکی هم در آن دخیل است، امیدوارم با توجه به شرایطی که خود سازمان را درگیر می‌کند، تلاش کنند تعرفه‌های ابلاغی سازمان نظام نظر مثبت سرپرست جدید را جلب کند و ابلاغ شود.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
1
4
بهترین راهکار اعتصاب سراسری و تعطیلی مراکز و مطب هاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
4
ضمن تائید صحبت های جناب دکتر محمدزاده ، معتدقدم با ادامه این وضعیت نابسامان تعرفه ها سیستم دامپزشکی دچار بحران خواهد شد.
در بحث واکسیناسیون و طرح های دولتی از چند ماه قبل با واکسیناتورها دچار مشکل شده ایم. عملا واکسیناتور از اجرای طرح های دولتی طفره می رود و حاضر بکار نیست.
امیدوارم که مسئولین سازمان دامپزشکی به این نکته مهم توجه داشته باشند که با جیب خالی چند نفر واکسیناتور و چند مرکز واکسیناسیون ورشکسته نمی شود بیماری ها را کنترل کرد.
آقای دکتر رفیعی و آقای دکتر صفری پیشنهاد می کنم اگر نمی توانید کار مثبتی در این زمینه انجام دهید استعفا دهید
دکتر لایق
|
Australia
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
2
سیستم اشتباه و غلط نهایتش میشود اینکه به خاطر یک تعرفه منفعل شده و کار به تهدید می کشد این نشان دهنده اوج بی کفایتی سیستم طراحی شده برای ساختار بخش های درمان و ازمایشگاه است تا زمانیکه دارو و ازمایشات فارمی توسط دامپزشک انجام نشود و واکسن و دارو تنها در اختیار دامپزشک درمان کننده نباشد همین اش و همین کاسه است . ایجاد دارو خانه و مراکز مایه کوبی و ازمایشگاه های عمومی یک اشتباه تاکتیکی و تنها یک مسکن بود که در برهه ای از فعالیت دامپزشکی شاید پاسخگو نیاز موقتی بود لیکن اشتیاهی بود که در حال حاضر پیامد هایش دامنگیر همه شده . داروخانه دار حق دارد ، ازمایشگاهی حق دارد ، مایه کوب حق دارد ، درمان گر خق دارد ، شرکت داروسازی حق دارد اما خود کرده را تدبیر نیست . سیستمی که با یک عدم تصویب تعرفه با چنین چالشی مواجه شود حسابش کاملا مشخص و هویدا ست .
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
7
ایراد کار اینه که یکیتون وقتی مثلا شش ماه از عدم ابلاغ گذشت به دیوان عدالت شکایت نکردید.
همین الان هم تعرفه ها تون در استان بخش خصوصی ها توافق کنید و اجرا کنید.یک نامه هم به دیوان عدالت بزنید و از سازمان نظام دامپزشکی یا هر فرد دیگری که مقصر بوده و ابلاغ نکرده شکایت کنید.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
2
درود به شجاعت و شرفت و متاسفم برای دیگر روسای نظام استانی که دهان بسته فقط به بلا و ورشکستگی و فلاکت بخش درمان و پیشگیری خصوصی مینگرند و اوف بر مسیولین سازمان و نظام دامپزشکی کشور با این سهل انگاری و بی تفاوتی این دنیا و آن دنیا باید پاسخگو بخش خصوصی باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
0
....................
آیا مدیران سازمان های دامپزشکی بر ما ثابت نشده اند. وقت پوست اندازی سازمان نظام دامپزشکی نرسیده است؟ .................

حضرت دکتر باور بفرمایید همه شمارا بعنوان یکی از فعالان عرصه بخش خصوصی میشناسیم و بر این باور قسم میخوریم . اما بخاطر بخش خصوصی وجدانمان را زیر پا نگذاریم . رییس سازمان دامپزشکی و رییس نظام دامپزشکی تا بدین جای کار ثابت کرده اند ...... مدیریت ندارند و فقط در پی نشستن در جایگاه ریاست خودشان هستند.

انشااله موفق باشید
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
1
0
درود بر دکتر محمدزاده عزیز ، بنده ایشان را از نزدیک می شناسم ، انسان واقع بینی هستند ، یک راه عملی و کاملا قانونی برای اجبار وزارت جهاد به ابلاغ تعرفه تنظیم شکوائیه برای دیوان عدالت اداری است ، انجمن های صنفی دامپزشکی باید در این خصوص پیشقدم شوند
دامپزشک 83
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
2
احتمالا به سرعت و پیش از سال 99 افزایش هزینه صدور و تمدید کارت نطام و پروانه ها ابلاغ بشود و حتی پیش از سال نو اجرایی شود ولی ابلاغ تعرفه بخش خصوصی انشالله دهه آینده
کلینیسین متخصص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
6
بجز تعرفه‌ی مایه‌کوبی، بقیه‌ی تعرفه‌ها توافقی است. بنابراین چه حق فلان ویزیت یک تومان باشد چه هزارتومان، ابلاغ هیچ تعرفه‌ی رسمی تأثیری روی دریافت‌ها ندارد. فقط حسن تعرفه‌ی رسمی این است که اگر ارباب رجوع کارش به شکایت کشید می‌توان به تعرفه‌ی بی‌خاصیت استناد کرد، همین! شکایت از طرف ارباب رجوع بخاطر مبلغ دریافتی از طرف دامپزشک ده سال یک بار هم اتفاق نمی‌افتد چون مبلغ ویزیتی که از طرف دامپزشک درخواست می‌شود عین جکایت مهریه است، یعنی کی داده و کی گرفته!؟ بنابراین از این توهم در بیایید که با ابلاغ تعرفه همه‌ی مشکلاتتان حل خواهد شد و مثل پزشکان عزیز دردانه وضع تان از این رو به آن رو خواهد شد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
1
5
واقعا روسای نظام بقیه استانها چکار می کنند در خوابند یا از میز و پستشان می ترسند آیا نوشتن شکوائیه ای مانند نامه این دکتر عزیز سخته؟ فقط اینکه رئیس نظام فلان استان شدید دیگه کارتون تمومه و هیچ فکری به حال اون بخش خصوصی بدبخت نمی کنید و فکرتون دنبال صدور پروانه دامداریها و مرغداریهاست! یه تکونی بخورین و از دیوان عدالت اداری یا هر جایی که فکر میکنین پیگیری کنین اگه منتظر این وزیر هستین اینم مثل قبلیه دل خوش نکنین که از این وزیر هم آبی برامون گرم بشه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
2
با سلام خدمت همکاران
از اقای دکتر محمد زاده دلسوز بودند و نامه نوشتن تشکر میکنم
اولا اقدام همت و همبستگی بیشتری می طلبد یکی از راه های همبستگی کانال های نظام دامپزشکی استانها است که متاسفانه این کانال ها مدیر کانال (ادمین )ندارد که این برای من جای سئوال است ؟
این کانالها نه تنها باعث همبستکی نمی شود بلکه باعث تفرقه میشود چون دراین کانال ها مدیر کانالها هرمطلبی را که دوست دارن میذارند جایی برای انتقاد پیشنهاد ندارد بنظر من باید از این کانال ها خارج شد
برای همبستکی بیشتر و رسید به حق و حقوق مان بیاید متهد شویم یک گروه در کل کشور تهیه کنیم هرمطلب هر موضوع در گروه گذاشته در شهرستانهای مختلف پرینت گرفته امضاء نماییم تا بتوانیم به حق قانونی خودمان برسیم
مثلا بیاید از مسئول سازمان یا هر مسئولی که متولی اصلی اعلام تعرفه ها بخش خصوصی بوده و کم کاری کرده (برای به نتیجه رسیدن حتما نام شخص قید شود )به دیوان عدالت اداری و قوه قضاییه بخاطر ضایع نمودن حق چندین هزار نفر شاغل در این حرفه شکایت کنیم وتومارهای که تا الان نوشته ایم وکسی جوابگو نبود پیوست کنیم
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
1
وزارت جهاد سیب زمینی هیچ علاقه ای به حمایت از فرزند خوانده یتیم خود ندارد دامپزشکی تنها و بی کس رها شده تا بمیرد از یک طرف پذیرش مغول وار و نجومی و باران دانشکده های بی نام و نشان که عین قارچ در حال رشد اند از طرف دیگر وزارت جهاد که چنین برخورد ضعیف و منفعلانه ای دارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
1
سلام
اقای دکتر محمد زاده
برای هماهنگی بیشتر
همکار ان چطور می توانند باشما تماس بگیرند
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
اقای دکتر محمدزاده من با شماره تلفنهای پایین نامه شما 08337233750 و 08337297625 تماس گرفتم کسی جوابگو نبود

لطفا شماره جدید بدید تا باهماهنگی بتونیم به نتیجه برسیم

متشکرم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
0
در اینکه باید تعرفه ها اعلام شود که هیچ شک و شبه ای نیست ولی ی سوال از تمام همکاران عزیز دارم مگر سال ۹۶ تعرفه ها اعلام نشد؟چند نفر از دامپزشکان عزیز طبق تعرفه حقوق گرفتن ب خصوص مسئول فنی ها؟؟؟
پ ن:این خانه از پایبست ویران است.
نظر شما
ادامه