کد خبر: ۵۳۸۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: در زمینه کنترل و واکسیناسیون بیماری های دامی با کمبودنیروی متخصص مواجهیم و مراکز بخش خصوصی دامپزشکی بدلیل پایین بودن تعرفه های دامپزشکی و نبود مراکز دامپروری صنعتی در استان تمایلی به همکاری ندارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد، «دکتر عبداله بهمنش»، مدیرکل دامپزشکی استان، صبح امروز در بیستمین جلسه شورای اداری این اداره کل با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر استان کهگیلویه وبویراحمد بیش از دومیلیون میلیون راس دام سبک و 50 هزار  راس دام سنگین، 8 کشتارگاه دام و 3 کشتارگاه طیور در این استان فعالیت دارند.

وی با انتقاد از مغفول ماندن  اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی در جامعه، به نقش و اهمیت دامپزشکی در پیشگیری از بیماریهای دام و طیور و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و اقتصاد ملی پرداخت و گفت: در عین حال مهمترین چالش پیش روی دامپزشکی، کماکان کمبود نیروی انسانی و اعتبارات بوده که شایسته است مسئولین موضوع را به دقت پایش و بررسی نمایند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمامی هزینه های واکسیناسیون دامها که یکی از مهمترین ابزارهای دامپزشکی در امر پیشگیری از بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام  است، به نحو شایسته و بایسته تامین نمی گردد و عدم تخصیص اعتبارات در کنار کمبود نیروی انسانی می تواند در این حوزه شیوع بیماریهای دامی را بدنبال داشته باشد که تبعات آن بطور مستقیم هم در جمعیت دامی و هم در جمعیت انسانی و در اقتصاد ملی نمایان شود.

وی با اشاره به اهمیت حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه افزود: بخشی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تامین فرآورده های دامی و لبنی سالم تحقق می یابد و تامین امنیت غذایی مردم، نقش، اهمیت و حساسیت کاری حوزه دامپزشکی را نشان می دهد.

وی به بازشنسته شدن اکثریت کارکنان دامپزشکی در طی سنوات گذشته بالخص در حوزه اداری و خدماتی اشاره کرد و گفت: عمده همکاران ما در شهرستانها از نیرو های طرح انسانی بوده و از توان آنها در بخش نظارت بر فرآورده های خام دامی و واکسیناسیون استفاده می گردد که متاسفانه در طی سالهای اخیر و بدلیل کمبود اعتبارات در مواقعی مجبور به تسویه حساب با این عزیزان بوده که چالش های زیادی را برای مجموعه دامپزشکی استان بوجود آورده است.

دکتر بهمنش در بخش دیگری از سخنان خود به تنوع و گستره حوزه فعالیت های دامپزشکی اشاره کرد و گفت: نیرو‌های حال حاضر در دامپزشکی استان و شهرستانهای تابعه متناسب با حجم فعالیت‌های دامپزشکی نمی‌باشد و لیکن علی رغم همه این مشکلات می بایستی با تمام توان و ظرفیت های موجود بتوانیم در تحقق شعار نظارت بهداشتی از مزرعه تا سفره به نحو احسن و اکمل انجام وظیفه نمائیم.

دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد در حال حاضر دارای 145 نفر پرسنل اعم از رسمی، پیمانی و طرح نیروی انسانی در بخش های فنی و اداری بوده که در هشت شهرستان تابعه نسبت به ارائه خدمات بهداشتی دامپزشکی اقدام می نماید.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
1
پس با اين حساب اگر نيروي متخصص كم داريد اينهمه نيرويي كه مامور كرده ايد به تهران و ساير استانها را از كجا آورده ايد حتما نيرو زياد داريد كه با رفتنشان موافقيد
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
3
با سلام . نه برادر نیروی متخصص و متبحر کم نداریم . تیم فعلی مستقر در سازمان نیازی در خود احساس نمیکنند و خود را عقل کل میدانند و نیروهای با تجربه کم کم از گردونه خارج شده و میشوند و یک مشت نیروی فرمانبر می مانند که راست میگویی تخصصی ندارند.
نظر شما
ادامه