کد خبر: ۵۳۸۳۴

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار با توجه به بروز بیماری تب برفکی در برخی مناطق شهرستان نسبت به شیوع این بیماری دامی بین دام‌های شهرستان هشدار جدی داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، «دکتر ولی اله جغتایی» به دامداران شهرستان سبزوار توصیه نمود: از خرید دام جدید برای نگهداری بویژه از میدان دام و دامهای فاقدگواهی بهداشتی دامپزشکی جداً خوداری نمایند و  از تردد افراد بویژه کسانی که با میادین خرید وفروش دام، کشتارگاه ها و سایر دامداریها در ارتباط هستند به داخل گله یا دامداری، جلوگیری به عمل آید و تا اطلاع ثانوی خرید و فروش و حمل دام سنگین صرفا به مقصد کشتارگاه مجاز می‌باشد.

در محل درب ورود وخروج دامداری، حوضچه ضدعفونی ایجاد و از محلول ضدعفونی مناسب (ترجیحا محلول سود 2درصد یا آب آهک) استفاده نمایند.

در صورت مشاهده علائم بیماری از جمله ریزش بزاق و زخم های دهانی، لنگش، قطع ناگهانی و کاهش تولید شیر مراتب را در اسرع‌وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

وی در ادامه افزود: بیماری تب برفکی بیماری ویروسی می باشد که ویروس آن با عوامل مختلفی مانند نقل و انتقال دامهای آلوده، رفت و آمد دامداران و افراد در تماس با دام، حمل و نقل خودرو های حمل دام و ... انتشار می یابد.

 

نظر شما
ادامه