کد خبر: ۵۳۸۴۸

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از کاهش صادرات محصولات مرتبط با دامپزشکی این استان در اثر تحریم‌ها و مشکلات مرتبط با آن در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر حمیدرضا حسینی» با اشاره به صادرات 10 میلیون دلاری این استان در سال گذشته اظهار کرد: در هفت‌ماهه امسال نزدیک به چهار میلیون دلار صادرات محصولات مرتبط با دامپزشکی در استان داشیم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی ادامه داد: تولیدات صادراتی این بخش اگرچه در اثر تحریم‌های ظالمانه تا حدودی کاهش یافته اما با تلاش فعالان این بخش متوقف نشده و همچنان فرآیند صادرات ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به محصولات صادراتی بخش دامپزشکی در استان خاطرنشان کرد: آلایش غیرخوراکی، جوجه شترمرغ یک‌روزه، تخم شترمرغ، مو و کرک بز در انواع سفید و رنگی آن، پر شترمرغ، داروهای دامی و...از جمله تولیدات صادراتی استان سمنان در بخش دامپزشکی است که عمدتا به افغانستان، پاکستان، کشورهای آسیای میانه و برخی کشورهای اروپایی همچون آلمان و انگلیس و ...صادر می‌شود..

حسینی ارزآوری کل صادرات بخش دامپزشکی استان از ابتدای سال جاری تاکنون را بیش از 3 میلیون و 900 هزار دلار اعلام و تصریح کرد: امسال 250 هزار جوجه یک‌روزه شترمرغ به ارزش دلاری سه هزار و 224، 10 هزار تن موی بز،20 هزار پولت تخم‌گذار، 400کیلو پر شترمرغ و...از استان به بازارهای هدف در کشورهای مختلف صادر شده است.

وی از صادرات 476 تن آلایش غیرخوراکی از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: این آلایش غیرخوراکی دام در گذشته به دلایل شرعی و فرهنگی دور ریخته می‌شد اما چند سالی است که از محل صادرات آنها ارزآوری خوبی صورت می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های بالای صادراتی این استان در بخش داروهای دامی خاطرنشان کرد: مدتی است که صادرات داروی دامی متوقف شده بود که اخیرا دوباره مقدمات صادرات این تولیدات باارزش فراهم شده و به زودی اولین پالت داروهای دامی استان سمنان به برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه سمنان دومین تولیدکننده بزرگ داروهای دامی در کشور است افزود: 18باب کارخانه تولید دارو، مکمل و نهاده‌های دامی در سطح استان سمنان فعالیت دارد که در حال حاضر 11 باب آن فعال و هفت کارخانه که عمدتا تولیدکننده‌های مکمل‌های معدنی و...هستند غیرفعال هستند.

 

نظر شما
ادامه