کد خبر: ۵۳۸۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

یک کانون بیماری دامی تب برفکی در دامداری یکی از روستاهای مجاور شهرستان سبزوار شناسایی شد که با اقدامات به موقع این بیماری مهار و از شیوع آن جلوگیری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رییس شبکه دامپزشکی سبزوار روز سه‌شنبه گفت: با توجه به مشاهده یک مورد بیماری تب برفکی در میدان دام سبزوار دامپزشکان با حضور در محل و انجام اقدامات تخصصی مانع شیوع این بیماری شدند.

«دکتر ولی الله جغتایی» با اشاره به احتمال شیوع دوباره این بیماری دامی افزود: دامداران از خرید دام‌های بدون گواهی بهداشتی خودداری نموده و همچنین از رفت و آمد افرادی که با میدان‌های خرید و فروش دام، کشتارگاه‌ها و سایر دامداری‌ها در ارتباط هستند به داخل گله یا دامداری خود جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: دامداران همچنین در محل ورود و خروج دامداری حوضچه ضدعفونی ایجاد کرده و از محلول ضدعفونی مناسب استفاده کنند و در صورت مشاهده علائم بیماری شامل ریزش بزاق، زخم‌های دهانی، لنگش، قطع ناگهانی و کاهش شیردهی دام موضوع را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

وی گفت: تب برفکی نوعی بیماری ویروسی است که از طریق عواملی مانند نقل و انتقال دام‌های آلوده، رفت و آمد دامداران و افراد در تماس با دام و حمل و نقل خودروهای حمل دام انتشار می‌یابد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
0
سلام
بدینوسیله از اقدامات تخصصی دامپزشکان سبزوار که مانع شیوع این بیماری شدندتشکر میکنیم
چقد خوب بود که این اقدامات را که سریع بیماری را مهار میکند اعلام میکردند تا دامداران بکار بگیرند بیماری رامدت خیلی کم از بین ببرند تا به دامداربها شیوع پیدا نکند
نظر شما
ادامه