کد خبر: ۵۳۸۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی:
«حسین شیرزاد» از شناسایی، طبقه‌بندی و کدگذاری بین‌المللی ۳۸۹ شغل در بخش کشاورزی برای نخستین بار در کشور خبر داد ...
 
 

حکیم مهر: ۳۶ شغل در بخش دامپزشکی، شناسایی، طبقه بندی و کدگذاری بین المللی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اقتصادآنلاین، برای نخستین بار در کشور در راستای شناسایی مشاغل کشاورزی و هویت بخشی به مشاغل و شاغلین بخش کشاورزی، موضوع شناسایی، طبقه بندی و کدگذاری ۳۸۹ شغل بر مبنای طبقه بندی بین المللی مشاغل از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در تعامل با بخش های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی و مرکز آمار ایران به انجام رسیده است .

معاون وزیر و رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان این مطلب گفت: نظام صنفی کشاورزی همسو با سیاستها و برنامه های دولت در جهت نظم بخشی به شاغلین و مشاغل بخش کشاورزی تشکیل گردیده است. یکی از اثرات مهم تشکیل نظام صنفی کشاورزی توجه به موضوع شناسایی، احصا، استانداردسازی و کدگذاری مشاغل بخش کشاورزی و منابع طبیعی در تمامی حوزهای مرتبط به آن می باشد .

«حسین شیرزاد» افزود: از اقدامات مهم نظام صنفی کشاورزی، صدور پروانه فعالیت شغلی برای کشاورزان در راستای هویت بخشی و ساماندهی بهره برداران می باشد. به منظور هماهنگی و تطبیق پروانه فعالیت صادره توسط نظام صنفی برای تولید کنندگان وبهره برداران، سازمان مرکزی تعاون روستایی اقدام به بررسی و شناسایی انواع طبقه بندی ملی بر اساس الگوی بین المللی از جمله طبقه بندی بین المللی مشاغل  ISCO ، طبقه بندی فعالیت های اقتصادی  ISIC ، طبقه بندی استاندارد بین المللی آموزشISCED ، طبقه بندی محوری محصولاتCPC  و ... نمود و ضمن برگزاری جلسات متعدد با مرکز آمار ایران، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و معاونتهای تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، ضمن طراحی پروانه فعالیت، کدگذاری  ISIC را برای صدور پروانه فعالیت به دلیل دارا بودن ساختاری منسجم و یکدست برای طبقه بندی فعالیت های اقتصادی، داشتن کارآیی در آمار و تحلیل اقتصادی و اینکه این طبقه بندی برای هدفهای اداری همچون صدور پروانه کسب و کار و غیره مناسب بود برای کد گذاری پروانه فعالیت انتخاب نمود .

وی اظهار داشت: در ادامه کارگروه های تخصصی با حضور نمایندگان بخش تخصصی جهت شناسایی و طبقه بندی فعالیتهای اقتصادی مرتبط به هر بخش و معاونت تشکیل گردید، تا در صدور پروانه فعالیت هماهنگی و تعامل با بخش های تخصصی جهت به رسمیت شناختن پروانه های فعالیت بعمل آید. در فرایند شناسایی، طبقه بندی وکدگذاری فعالیتهای اقتصادی ابتدا درخواست اعلام نیاز از طرف بهره بردار جهت دریافت پروانه فعالیت به نظام صنفی کشاورزی شهرستان صورت گرفته و سپس به دفتر صنوف و تشکل های مردم نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام و دفتر تشکلها و صنوف با هماهنگی بخش تخصصی مربوطه نسبت به کدگذاری فعالیت پیشنهادی استان اقدام می نماید .

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در همین راستا تاکنون بالغ بر 389 عنوان شغلی در زیربخش های امور دام 42 شغل، زراعت 23 شغل، باغبانی 38 شغل، شیلات و آبزیان 58 شغل، منابع طبیعی 45 شغل، دامپزشکی 36 شغل، خدمات فنی و مکانیزاسیون 87 شغل، صنایع تبدیلی و تکمیلی 52 شغل و تجارت الکترونیک 8 شغل شناسایی، احصا و کدگذاری شده اند؛ این کدهای شغلی در صدور پروانه فعالیت مورد استفاده قرار می گیرند. این کد گذاری بر اساس نظام کدگذاری و طبق بندی مشاغل که تحت عنوان آیسیک  (ISIC)خوانده می شود انجام می گیرد. ISIC یک نظام طبقه بندی مرجع برای دسته بندی مشاغل می باشد و توسط کمیسیون اجتماعی اقتصادی سازمان ملل متحد مورد تصویب قرار می گیرد .

این مقام مسئول در پایان، شناسایی و کد گذاری مشاغل را گامی در جهت تحقق استانداردسازی مشاغل کشاورزی، ایجاد امکان در کنترل و نظارت و تحقق تولید محصول سالم و رعایت حقوق مصرف کنندگان عنوان نمود .

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
4
جسارتا تخصص شما و سازمان تحت مدیریتتان در خصوص حرفه دامپزشکی چی بوده که به خودتون این اجازه رو دادید که این کار رو انجام بدید
کسی تو این مملکت عادت نداره که تو تخصص و وظایف خودش انجام وظیفه کنه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
5
شغل کلینسین و مایه کوب دام بزرگ و نشخوارکننده کوجک با دذآمد کمتر از کارگر روزمزد ساختمانی اما مالیات و محروم از سهمیه بنزین و هر حمایتی
نظر شما
ادامه