کد خبر: ۵۳۹۰۰

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست قروه گفت: فرد متخلفی که اقدام به شکار گورکن به منظور عرضه و فروش روغن و گوشت آن کرده بود، در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «توفیق زارعی» روز چهارشنبه اظهار داشت: در پی وصول گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر شکار گورکن و عرضه و فروش گوشت و روغن آن، محیطبانان یگان حفاظت و کارشناس حقوقی این اداره اقدام به پیگیری موضوع کردند.

وی اضافه کرد: بعد از اثبات این مساله فرد متخلف شناسایی و با اخذ حکم مقام قضایی دستگیر شد و اعتراف کرد با استفاده از سگ تازی اقدام به شکار گورکن کرده است که پس از بررسی محل چهار قطعه گوشت و سه شیشه روغن از او کشف و ضبط شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست قروه یادآور شد: پرونده فرد متخلف یاد شده پس از سیر مراحل و تکمیل شدن برای رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی شهرستان ارجاع شده است.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع بوده که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.

 

نظر شما
ادامه