کد خبر: ۵۳۹۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

«علی عربی» جوان ۲۴ ساله روستای فال از توابع خراسان جنوبی بوده که با پشتکار و تلاش پرورش بوقلمون را در روستا آغاز کرده و اکنون با گذشت سه سال میلیونر شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، اقتصاد مقاومتی از جمله مقوله هایی بوده که نه در یک واژه دیده می شود و نه می توان آن را در یک جمله آن را تعریف کرد؛ بلکه دنیایی از تفسیر است که امروز توسط جوانان و نوجوانان معنا می شود.

جوانان کویر در دیار شرق از همان سال های اولی که رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را مشق کردند، ابزارهای لازم در راستای انجام تکلیف به دست گرفتند و درس به درس از فرمایشات رهبر خود را فرا گرفتند.

حکایت ها و روایت های زیادی می توان از غیور مردان کویر پیرامون دلاوری هایشان در جنگ اقتصادی دشمن ذکر کرد اما طعم شیرین برخی از قصه ها ما را به گفتن و خواندن وادار می کند.

قرعه فال جوان روستایی

قصه «علی عربی» جوان روستای «فال» هم جایی شیرین می شود که در اوج شور و نشاط جوانی، روستا را برای تخلیه انرژی مردانه اش انتخاب می کند و در کمتر از سه سال میلیونر می شود.

اگرچه تحصیلات دانشگاهی اش را بعد از گذراندن دو ترم از دانشگاه رها می کند اما در کلاس زندگی برای دیگر جوانان استادی می کند چراکه در سن ۲۴ سالگی به یکی از تولیدکنندگان گوشت بوقلمون در خراسان جنوبی تبدیل شده است.

این جوان پویا در صحنه عملیاتی کردن اقتصاد مقامتی تنها به پرورش بوقلمون اکتفا نمی کند بلکه در کنار این فعالیت، پرورش ماهی و کشت و کار محصولات کشاورزی به ویژه زرشک و عناب را پیش می گیرد و همین امر از او جوانی شایسته، توانمند و نامدار می سازد.

پیشرفت های این جوان روستایی تا جایی اوج می گیرد که برای جوانان روستا هم اشتغال ایجاد می کند و چشمه ارتزاق بسیاری از خانواده ها می شود.

شروع کار با ۱۰۰ قطعه بوقلمون

این جوان روستایی در گفتوگو با خبرنگار مهر در مورد تحصیلاتش گفت: چند سال گذشته در رشته نرم افزار کامپیوتر دانشگاه زاهدان پذیرفته شدم اما بعد از گذراندن دو ترم درسم را رها کردم چراکه علاقه ای به ادامه تحصیل نداشتم.

علی عربی که در حال حاضر ۲۴ سال سن دارد، افزود: اگرچه تحصیلات را رها کردم اما اشتغال و چرخاندن چرخ زندگی را تنها در درس و دانشگاه ندیدم و به سراغ توانایی ام رفتم.

وی با بیان اینکه در گام اولیه ۲۰ میلیون تومان تسهیلات از نهادهای حمایتی اخذ کردم، اظهار کرد: با این تسهیلات طی سه سال و نیم گذشته ۱۰۰ قطعه بوقلمون خریدم.

این جوان روستایی با بیان اینکه کار و تلاش برایم در روستا افتخاری بزرگ است، گفت: پیشرفت های من در شروع کار باعث شد تا با اعتماد به توانایی ام، ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۲۰ درصد از بانک ها اخذ کنم.

عربی با بیان اینکه با این تسهیلات، ساختمانی با ۲۰۰ متر زیربنا احداث کردم و عملیات ساخت در ۴۰۰ متر دیگر ادامه دارد، گفت: همچنین یک دستگاه جوجه کشی تهیه کردم.

تولید سالانه ۲۰ تن گوشت بوقلمون

این جوان توانمند که برای پنج نفر اشتغال ایجاد کرده است، افزود: ظرفیت دستگاه چهار هزار تخم بوقلمون است.

وی با بیان اینکه سالانه قریب به ۲۰ تن گوشت بوقلمون تولید می کنم، گفت: بیرجند، زاهدان و مشهد بازارهای فعلی فروش تولیداتم هستند اما به زودی این بازار را گسترش خواهم داد.

عربی سرمایه فعلی اش را ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ قطعه بوقلمون دارم و هر کیلو گوشت را به قیمت ۴۵ هزار تومان به فروش می رسانم.

این جوان روستایی با بیان اینکه در کنار پرورش بوقلمون به‌فکر ایجاد فضایی برای پرورش ماهی افتادم، گفت: با همکاری خانواده توانستم استخر پرورش ماهی را احداث کنم.

عربی که بنا به گفته خودش ماهی کپور پرورش می دهد، افزود: فصل کار در این زمینه ایام خاصی بوده و بیشتر برای مصرف خانواده پرورش می دهم.

وی با بیان اینکه از جوانان تحصیلکرده و یا تحصیل نکرده می خواهم که توانایی هایشان را جدی بگیرند، افزود: به اعتقاد من هر فرد با دنیایی از انرژی و توان متولد می شود که می تواند داشته هایش را به سرمایه و ثروت تبدیل کند.

فعالیت هایی در کار پرورش بوقلمون

عربی با بیان اینکه پدر بزرگ و دایی ام در این فعالیت ها مشوق و همراهم بوده اند، افزود: فعالیت در کار کشاورزی را با توصیه ها و کمک های پدربزرگم شروع کردم.

این جوان روستایی ادامه داد: با کمک پدربزرگم سالانه سه تن زرشک، سه کیلوگرم زعفران خشک و شش تن عناب تولید می کنم.

وی توصیه ها و حمایت های پدربزرگ را برای پیشرفت های بخش کشاورزی بسیار موثر دانست و گفت: پدر بزرگم به عنوان اولین فرد طی ۱۵ سال گذشته از آبیاری قطره ای استفاده کرده و این الگو امروز بسیار مورد استفاده در فعالیت های کشت و کارم است.

وی خواستار حمایت مسئولان در پرداخت تسهیلات شد و گفت: برای توسعه فعالیت هایم نیازمند حمایت های مالی هستم

امروز جوانان زیادی با صرف فعل توانستن، درس اقتصاد مقاومتی را به خوبی فراگرفته اند و برای عملیاتی کردن این واژه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند




انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر کردیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
1
4
به‌ خدا قسم دروغ است‌!
من‌ خودم پرورش دهندگان بوقلمون را دیده ام که‌ حتی آپارتمان و ماشین خود را در این‌ مسیر آز دست‌ داده اند.!
خواهشاً جوانان را گمراه نکنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
تولید کننده در ایران بدبخت است.
شما یک میلیارد سرمایه گذاری میکنی سود خالصی که برات میمونه در بهترین حالت زیر 5 میلیونه.در صورتی که خود بانک ماهی 16 میلیون سود یک میایارد رو میده.
اگر دلار و سکه بخری که نونت تو روغنه.
تولید در این شرایط سرمایه را نابود میکند.
خوشحال
|
Sweden
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
3
2
ایول دیده کسی کاری براش نمیکند خودش اقدام کرده
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
2
2
احسنت انشالله که موفق باشه
نظر شما
ادامه