کد خبر: ۵۳۹۲۰

رییس دفتر ریاست جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز پنجشنبه در چارچوب برنامه‌های هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد از "پژوهشکده فناوری زیستی" و "نخستین مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده ایران" در این مرکز آموزش عالی بازدید کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمود واعظی» و «منصور غلامی» در جریان این بازدید از سوی معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی و رییس دانشگاه فردوسی مشهد همراهی شدند.

مسئول پروژه نخستین مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده ایران در خصوص این مرکز گفت: تخم پرندگانی که قند و نبات نام گرفته‌اند با بکارگیری فناوریهای نوین ژنتیکی در مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده برای تولید داروهای نو ترکیب مورد استفاده قرار می‌گیرد

«دکتر حسام دهقانی» افزود: داروهای نوترکیبی که در مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده دانشگاه فردوسی تولید می‌شوند برای کودکان دچار نقص دستگاه ایمنی، بیماران سرطانی و دیگر بیماریهای مرتبط کاربرد دارد.

وی گفت: روند کار در نخستین مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده ایران در دانشگاه فردوسی برای رسیدن به مراحل تجاری‌سازی داروهای نوترکیب در قالب پروژه در حال اجرا یک سال و نیم طول می‌کشد

رییس دفتر ریاست جمهوری که دیشب وارد مشهد شد، پس از حضور در دانشگاه فردوسی و بازدید از پروژه‌های فناورانه این دانشگاه در نشست کارگروه زیارت خراسان رضوی شرکت می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز  دیروز برای شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد به این شهر سفر کرد

همچنین جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل امروز با حضور وزیر علوم در مشهد آغاز می‌شود. دومین مجمع عمومی انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد هم با حضور دکتر غلامی برگزار خواهد شد.

دانشگاه فردوسی مشهد که جشن هفتاد سالگی خود را دیشب برپا کرد، هم‌اینک به عنوان سومین مرکز آموزش عالی دیرقدمت ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز در گستره‌ای ۳۰۰ هکتاری با برخورداری از ۱۳ خوابگاه دانشجویی، امکانات رفاهی و خدماتی ۲۵ هزار دانشجوی  مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در قالب فعالیت ۱۳ دانشکده و هفت پژوهشکده دارد.

همچنین ۸۱۰ عضو هیأت علمی در قالب ۶۰ گروه آموزشی این دانشگاه مشغول تدریس هستند

دانشگاه فردوسی مشهد رتبه ۴۷۰ را در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا در چارچوب "نظام رتبه‌بندی لایدن ۲۰۱۹" کسب کرده است.

همچنین هزار و ۷۰۰ دانشجو از ۲۰ کشور جهان در حال تحصیل در مقاطع تحصیلی کاشناسی ارشد و دکترا در دانشکده‌های مختلف دانشگاه فردوسی مشهد هستند.

 

نظر شما
ادامه