کد خبر: ۵۳۹۲۵
 
 

جلسه کمیته تخصصی «دامپزشکی حیوانات خانگی» شورای نظام دامپزشکی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی، دومین جلسه کمیته تخصصی دامپزشکی حیوانات خانگی در روز شنبه ۹۸/۹/۹ در ساعت ۱۰ صبح با حضور دکتر کوشکی، دکتر اسدی، دکتر خوش نگاه، دکتر امیران، دکتر اشراقی، دکتر وکیلی، دکتر گله دار، دکتر طوسی زاده و دکتر سرحدی در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه، «دکتر مجید کوشکی» رئیس شورای نظام دامپزشکی استان و دکتر اسدی عضو شورای نظام استان و مسوول پیگیری کمیته دامپزشکی حیوانات خانگی ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه و تشکر و خسته نباشید به همه فعالان شاغل در این بخش، به اهمیت صنف درمانگران حیوانات خانگی و هم اندیشی و انسجام هر چه بیشتر در جهت حل مشکلات و موانع این صنف و همچنین بر تشکیل «اتحادیه فروش ملزومات حیوانات خانگی (پت شاپ)» توصیه و تاکید کردند.

سپس همکاران حاضر در جلسه کمیته تخصصی دامپزشکی حیوانات خانگی درخصوص مصوبات جلسه قبلی و همچنین مسائل و مشکلات پیشرو این صنف بحث و تبادل نظر کردند.

موضوعات مطرح شده عبارت بود از:

- قرارداد همکاران با پسماند

- دخالت افراد غیر مجاز در درمان حیوانات خانگی

- گزارش دهی و پایش بیماریها توسط درمانگران حیوانات خانگی

- تعیین و تشکیل دستورالعمل، ضوابط و ساختار صنف حیوانات خانگی

مصوبات جلسه عبارت بود از:

- مقرر گردید کلیه همکاران شاغل در بخش حیوانات خانگی جهت جمع آوری و معدوم سازی زباله های عفونی با پسماند قرارداد لازم را منعقد کنند.

- کلیه شاغلین این صنف موظف به هماهنگی و کسب مجوز لازم از نظام استان درخصوص بکارگیری همکاران در مراکز درمانی خود می باشند. همچنین مقرر گردید درصورت مشاهده حضور و دخالت افراد غیرمجاز در درمان، مراتب را به نظام یا اداره دامپزشکی گزارش دهند.

- مقرر گردید  یک فرمت مشخص و کامل گزارش و پایش بیماریهای مربوط به حیوانات خانگی توسط درمانگران جهت پیشگیری و درمان هرچه بهتر ارائه گردد.

- در جهت پیشگیری، کنترل و درمان بیماری های حیوانات خانگی مصوب گردید ساز و کار مشخص شدن تعداد پت در سطح استان تعیین گردد‌.

- مصوب شد پیگیری تعیین دستورالعمل، ضوابط و ساختار صنف حیوانات خانگی در جهت ارایه هرچه بهتر خدمات در این بخش با کمک کلیه همکاران صاحب نظر و همکاری انجمن های صنفی درمانگران، نظام و سازمان دامپزشکی کشور انجام گیرد.

جلسه در ساعت ۱۲ با ذکر صلوات خاتمه یافت.

 
 
نظر شما
ادامه