کد خبر: ۵۳۹۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی در پی انتشار خبری با موضوع خریداری ذرت‌های آلوده با ارز دولتی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، در پی انتشار اظهارات نماینده ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در این خبرگزاری با موضوع ذرت‌های آلوده، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی ارائه کرد.

متن توضیحات روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به این شرح است:

احتراماً؛‌ بازگشت به مطلب منتشر شده در آن خبرگزاری محترم با عنوان «ذرت‌های آلوده‌ با ارز دولتی خریداری شد/ برزیل باید برای خروج ذرت‌ها هزینه هم می‌کرد» در مورخ 1398.09.13 با کد 13980906000875، مطابق قانون مطبوعات خواهشمند است نسبت به انتشار توضیحات ذیل در همان سرویس به منظور روشنگری افکار عمومی، همکاری لازم را به عمل آورید:

همانطور که بارها توسط دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام و در آن خبرگزاری محترم نیز اطلاع‌رسانی شده است؛ طبق مقررات، کیفیت و سلامت محموله‌های ذرت دامی وارداتی به کشور هم مبدأ و هم در گمرک و قبل از ورود به کشور توسط سه مرجع نظارتی شامل سازمان ملی استاندارد ایران، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی پایش و تأیید می‌شود.

براساس بررسی‌های صورت گرفته، محموله مورد اشاره مربوط به سال‌های 92 تا 95 و عمدتاً متعلق به بخش خصوصی بوده و در آن زمان تفاوت محسوسی در نرخ ارز دولتی و آزاد وجود نداشته و ارز دولتی 4200 تومانی به مفهوم امروز موضوعیت نداشته است.

تأکید می‌شود، به آن مقدار محموله از ذرت‌هایی که آلودگی آن در آزمایش‌های متعدد به اثبات رسیده، مجوز ورود به کشور داده نشده و این موضوع به طور مکرر توسط دستگاه‌های مسئول از جمله گمرک، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان استاندارد ایران و این وزارت، اطلاع‌رسانی و اعلام شده که شهروندان از بابت سالم بودن محموله‌های وارد شده که کاملاً مصرف خوراک دامی دارند هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

سیدعلی محققی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
0
0
مگه ارز دولتي و غير دولتي داريم همه پول و دارايي اين كشوره شما كه ....... عمل به قانون و عودت محموله به كشور متخلف صادر كننده را نداريد چطور جرات مي كنيد و ادعا مي كنيد از طريق پروتكل كذايي بهداشت و اصالت گوشت هاي برزيلي را تامين مي كنيد
نظر شما
ادامه