کد خبر: ۵۳۹۸
یکی از مهمترین اتفاقات خرداد 89 را هم باید انتشار خبر تقدیر وزیر بهداشت از دکتر مجدزاده دانست. دکتر مرضیه وحید دستجردی در نامه به دکتر سیدرضا مجدزاده، دامپزشک و استاد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران از نقش محوری وی در تدوین نقشه جامع علمی کشورمان در حوزه سلامت تقدیر نمود...
khor89

حکیم مهر -  با توجه به فرارسیدن سال 1390 و با تبریک عید نوروز به بینندگان محترم حکیم مهر ، در این بخش به مرور وقایع مرتبط با حرفه دامپزشکی در خرداد 1389 (سالی که گذشت) می‎پردازیم.

گفتنی است حکیم مهر در خرداد 89 ، 277 خبر و یادداشت منتشر کرده است.

 

خرداد 89 انتشار خبر سلامتی حبه انگور ، بزغاله تراریخته آغازی بر خبرهای امیدبخش بود. این بزغاله به منظور کمک به مبتلایان به سکته قلبی به دنیا آمده بود.

 

در این ماه دکتر رامین سلامتی معاون سازمان نظام دامپزشکی در گفتگو با حکیم مهر از عدم همکاری اداره کل دامپزشکی استان تهران با شرکت نظام سبز سلامت خبر داد.

 

دکتر مجید ابهری متخصص رفتارشناسی نیز در این ماه اظهاراتی درباره بیماریزایی سگ داشت که با واکنش شدید برخی دامپزشکان همراه شد.

 

در همین ماه دکتر لطفی‏زاده مدیرمسئول حکیم مهر به دعوت دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات به دانشکده دامپزشکی این دانشگاه رفت و ضمن سخنرانی برای حضار درباره حقوق حیوانات از منظر ادیان الهی به سؤالات حاضرین درباره مسئله شکار، قربانی کردن حیوانات و غیره پاسخ داد.

 

اظهار نظر عجیب یک نماینده مجلس درباره استخدام 60 هزار فارغ التحصیل رشته دامپزشکی و انتشار گزارشی از تشریح تأسف‎انگیز یک قلاده سگ آبستن در یک دانشکده دامپزشکی از جمله اخبار مهم این ماه بود.

 

دیدار هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران با رئیس سازمان دامپزشکی کشور و اعلام زمان برگزاری آزمون استخدامی سازمان دامپزشکی را هم می توان از مهمترین اخبار ثلث اول خرداد 89 دانست.

 

در همین ماه مدیرمسئول حکیم مهر در گفتگو با خبرگزاری ایسنا ضمن تأکید بر آنکه مردم نباید از انتقال تب برفکی به انسان نگران باشند خواستار روشن شدن نقش سازمان دامپزشکی در شیوع بیماری تب برفکی شد.

 

اعلام توانمندی مؤسسه رازی در تولید تخم مرغ SPF از سوی دکتر دلیمی رئیس این مؤسسه هم با واکنش‏های متفاوتی از سوی دامپزشکان همراه شد.

 

یکی از مهمترین اتفاقات خرداد 89 را هم باید انتشار خبر تقدیر وزیر بهداشت از دکتر مجدزاده دانست. دکتر مرضیه وحید دستجردی در نامه به دکتر سیدرضا مجدزاده، دامپزشک و استاد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران از نقش محوری وی در تدوین نقشه جامع علمی کشورمان در حوزه سلامت تقدیر نمود.

 

در این ماه مدیر گردشگری صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی در خبری مهم اعلام کرد که این صندوق به دنبال تأسیس آژانس توریستی (گردشگری) است و اقدامات اولیه اخذ مجوز تأسیس آن انجام شده است.

 

سکوت سه رئیس دامپزشک در سه سازمان و تشکل مهم (سازمان دامپزشکی، نظام دامپزشکی و جامعه دامپزشکان) در قبال روز جهانی شیر هم از نکات قابل توجه و البته موجب تأسف در خرداد 89 بود.

 

در حالی که پیش از این گمانه‏زنی‎های زیادی درباره معاون امور دام جدید وزارت جهاد کشاورزی انجام شده بود، سرانجام سعادت الله عباسی در این ماه به عنوان معاون جدید وزیر جهاد کشاورزی منصوب شد.

 

در این ماه انتخابات کمیسیون‎های تخصصی مجلس شورای اسلامی از جمله بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشاورزی، آب و منابع طبیعی هم در کانون توجه واقع بود. بر این اساس دکتر شهریاری به جای دکتر صدر رئیس کمیسیون بهداشت شد و مهندس رجایی در سمت ریاست کمیسیون کشاورزی ابقاء گردید.

 

انتقادات صریح رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر آنکه چرا شیر خشک به کشورمان وارد می‎شود و گلایه وی از شیوع تب برفکی و واردات دام زنده هم از جمله مهمترین اخبار ثلث سوم خرداد 89 بود.

 

در روزهای پایانی خرداد 89 ، تقاضای تحقیق و تفحص از واردات دام زنده که از سوی کمیسیون کشاورزی به صحن علنی آمده بود با 146 رأی موافق تصویب شد.

 

بازخوانی ایده‎های استاد دکتر تاج‎بخش درباره تولید و نگهداری از دامها و فتوای صریح رهبر معظم انقلاب در مذمت شرعی گاوبازی را هم از جمله دیگر اخبار مهم روزهای پایانی خرداد 89 می‎توان دانست.

 

تحریف فتوای آیت الله مکارم شیرازی در یکی از روزنامه‎‌ها ، مدیرمسئول حکیم مهر را در این ماه برآن داشت تا صریحاً از دفتر ایشان کسب تکلیف نماید. دفتر این مرجع تقلید در پاسخ به سؤال دکتر لطفی‎زاده درباره نگهداری از سگ که در حکیم مهر منعکس شد آورده است : " اگر پاکی و نجاست رعایت شود و بودن آن حیوان در خانه فایده‎ای داشته باشد مانعی ندارد ولی برای سرگرمی و همزیستی اشکال دارد و روشی که غربی‌ها در مورد سگ دارند اسلام هرگز نمی‏پسندد. "

 

فهرست کامل اخبار حکیم مهر در خرداد 89 : (با کلیک روی هر عنوان خبری به متن آن دسترسی خواهید یافت)

 

مطالب جدید حکیم مهر ، سه شنبه ۱ تیر ۸۹ :

پاسخ دفتر آیت الله مکارم شیرازی درباره فتوای جعلی نگهداری از سگ خانگی حرام است!!!

ابتلای 23 هزار ایرانی به سالک

فراخوان کنگره سراسری تغذیه + عکس

خبرهایی از دامپزشکی هرمزگان و سیستان و بلوچستان

عکس : نوزاد فیل لحظاتی پس از تولد

دکتر دستور : واردات گوشت دام ادامه خواهد یافت!

فرانسه : واردات هفتگی 5 تن گوشت حیوانات وحشی!!!

مطالب جدید حکیم مهر ، دوشنبه ۳۱ خرداد ۸۹ :

خبرهایی از دامپزشکی قم و آمل

لپ تاپ و دوربین دیجیتال برای دامپزشکان

وزیر بازرگانی : سازمان دامپزشکی باید اجازه تردد دامها را صادر کند! / واردات گوشت با دستور معاون اول رئیس جمهور!!!

خبرهایی از دامپزشکی یزد و خراسان رضوی

آشنایی با طوطی ماکائو

مطالب جدید حکیم مهر ، یکشنبه ۳۰ خرداد ۸۹ :

رهبر انقلاب : گاوبازی شرعاً مذموم است

شستن میوه و سبزی در 4 مرحله

آشنایی با ایزو ، علامت استاندارد و HACCP

استاندار کرمانشاه : نقش دامپزشکی از پزشکی در سلامت انسان مهم‌تر است

خراسان رضوی / تشکیل کارگروه برای شبهه زدایی در مصرف فرآورده‌های خام دامی

کشف 28 گربه در یک اتاق در کشوری که بیش از چهار سگ یا گربه داشتن جریمه دارد!

حیوانات نفتی را باید تمیز کرد؟!

شماره جدید (29 خرداد) هفته نامه دنیای سبز + عکس

شماره جدید (23) دو هفته نامه نسخه دامپزشکی + عکس

تهیه بانک اطلاعات بهداشتی اصناف قم

نماینده مجلس : هدف ما تقویت سازمان دامپزشکی است

دوره جدید بروزرسانی سایت جامعه دامپزشکان ایران + عکس

مطالب جدید حکیم مهر ، شنبه ۲۹ خرداد ۸۹ :

نظر شما
ادامه