کد خبر: ۵۳۹۹
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
با افزایش دانشکده‎های دامپزشکی و فارغ‎التحصیلان به شدت مخالفم / زئونوزها و بهداشت مواد غذایی با وزارت بهداشت سنخیت دارد نه جهاد کشاورزی / در دامپزشکی به لشمانیوز بهای زیادی داده نمی‎شود! / در بین بیش از 2400 نفر ، از نظر h-index رتبه 18 را در اختیار دارم...

-         خودم را در وهله اول دامپزشک می‎دانم

-         از دانشکده دامپزشکی با رتبه اول فارغ‏التحصیل شدم و در آزمون ورودی برای تخصص هم رتبه اول را کسب کردم

-         رشته دامپزشکی یعنی پزشکی و رشته خیلی شیرینی است

-         ما در شوراهای مختلف وقتی بحث بیماریها پیش می‎آید کاملاً مسلط هستیم

-         از تحصیل در رشته دامپزشکی خیلی راضی هستیم

-         در بین اساتید دکتر بازرگانی الگوی من بودند و هنوز هم بعضاً به جزوات ایشان مراجعه می‎کنم

-         در دوره تخصصی برای اولین بار در سطح جهان تحقیقات در زمینه ساخت واکسن انسانی سالک را انجام دادم

-         در بین بیش از 2400 نفر ، از نظر h-index رتبه 18 را در اختیار دارم

-         خوشبختانه دامپزشکان هم نمونه‎های زیادی به آزمایشگاه ما می‎فرستند

-         در دامپزشکی به لشمانیوز بهای زیادی داده نمی‎شود!

-         اصولاً که دعوت نمی‎شویم (!) اما به نظرم پانل‎های تخصصی درباره لشمانیوز در کنگره‎های دامپزشکی وجود ندارد

-         از بعد علمی و آموزشی رشته دامپزشکی یعنی پزشکی

-         اول کتاب دکتر قدسیان نوشته بود علیرغم موضوع متفاوت هیچ مرزی ندارند و یکی هستند

-         دامپزشکی به هیچ وجه با رشته‏های کشاورزی سنخیتی ندارد

-         زئونوزها و بهداشت مواد غذایی با وزارت بهداشت سنخیت دارد نه جهاد کشاورزی

-         به نظرم ادغام بعد آموزشی دامپزشکی در وزارت بهداشت هم لازم است

-         در کنترل زئونوزها نقش دامپزشکان در وهله اول کاملاً برجسته است

-         در کشورهایی مثل ایتالیا بین وزارت بهداشت و دامپزشکی کاملاً ارتباط برقرار کرده و به همین علت توانسته‎اند بیماری را تحت کنترل درآورند

-         از قدیم هم دامپزشکی در زمینه تبلیغات ضعیف عمل می‎کرد!

-         با افزایش دانشکده‎های دامپزشکی و فارغ‎التحصیلان به شدت مخالفم

-         امیدوارم خداوند، روز به روز صنف دامپزشکی را ارتقاء دهد

 

حکیم مهر : بسم الله الرحمن الرحیم. چون این گفتگو در آستانه و به مناسبت عید نوروز انجام می‎شود در ابتدا فرارسیدن سال نو را به جنابعالی تبریک عرض نموده و به سبب وقتی که در اختیار حکیم مهر قرار دادید تشکر می‎کنم. اگر در آغاز سخنی با بینندگان محترم حکیم مهر دارید بفرمایید تا سؤالات را مطرح کنم.

بسم الرحمن الرحیم. من هم سلام عرض می‎کنم خدمت شما و بینندگان و خوانندگان محترمتان. در خدمتتان هستم.

حکیم مهر : متشکرم. آقای دکتر شما را دامپزشک بدانیم یا از این حرفه و صنف فاصله گرفته‎اید؟ با توجه به اینکه مقطع اول تحصیلات شما در دانشگاه دکتری عمومی دامپزشکی بوده آیا خود را همچنان دامپزشک می‏دانید؟

بله. ما از همان تحصیلات دامپزشکی بوده که ساخته شدیم و زیربنای ما شکل گرفت، منتها بعد که وارد دوره‎های تخصصی و حیطه پزشکی شدیم در حقیقت این زیربنا را بسط دادیم و بین علوم با یکدیگر ارتباط برقرار کردیم وگرنه من خودم را در وهله اول دامپزشک می‏دانم.

حکیم مهر : چه سالی وارد دانشکده دامپزشکی شدید؟

سال 56 وارد دانشکده دامپزشکی شدیم.

حکیم مهر : در دانشگاه تهران؟

بله ، در دانشگاه تهران و در سال 1364 فارغ‎التحصیل شدم. منتها در زمان فارغ‎التحصیلی به دلیل تلاقی با انقلاب فرهنگی حدود یک سال و نیم یا نزدیک به دو سال فاصله ایجاد شد. در آن مدت وارد جهاد شدم و بعد هم مدتی به آموزش و پرورش رفتم تا اینکه دانشگاهها باز شد و مجدداً به ادامه تحصیل مشغول شدم.

حکیم مهر : از چه سالی وارد دوره‎های تخصصی و تحصیلات تکمیلی شدید؟

بعد از فارغ‎التحصیلی از دانشکده دامپزشکی در سال 64 در آن زمان موافقت شده بود که خدمت سربازی را یا در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران یا در انستیتو رازی انجام بدهیم که من حدود شش ماه به انستیتو رازی رفتم و بعد مجدداً به دانشکده دامپزشکی آمدم و چند ماه گذشت تا اینکه به اوج جنگ تحمیلی برخورد کردیم و عملیات کربلای 4 و 5 و صلاح بر این بود که خدمت نظام را انجام دهیم تا تکلیف‏مان روشن شود چون تقریباً در آن زمان بلاتکلیف بودیم. این شد که به بهداری سپاه رفتم و در آن زمان مسئول ایمن‎سازی و بیماریهای واگیر بهداری کل سپاه پاسداران شدم و مدت 28 ماه با احتساب 4 ماه اضافه، خدمت کردم. آن موقع هم خیلی به نفعم شد و برایم مفید بود، بخاطراینکه تجربیات بسیار ذی‎قیمتی در زمان جنگ بدست آوردم و همه جای ایران می‎رفتیم، منتها مقر ما در بهداری سپاه بود که انتهای خیابان افسریه قرار داشت. در آن زمان در زمینه کنترل سالک خیلی فعالیت می‎کردیم و حتی در 4 ماه آخر خدمت به دلیل خدماتی که انجام داده بودم سپاه موافقت کرد که من در دوره MPH بتوانم شرکت کنم و من در ضمن خدمت از خیلی برنامه‎ها معاف بودم و در آن چهار ماه MPH می‎خواندم.

 حکیم مهر : دوره MPH هم در همین دانشگاه تهران بود؟

بله، برای دوره MPH وارد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران شدم و مدت یکسال این دوره را گذراندم و بعد امتحان دادم و علاوه بر اینکه در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با رتبه اول فارغ‎التحصیل شده بودم، در آزمون ورودی دوره تخصصی رشته انگل‎شناسی و قارچ‎شناسی هم رتبه اول را کسب کردم و به تحصیل در این رشته مشغول شدم.

انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Vet
|
-
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۴
0
0
بسیار عالی. البته آقای دکتر بازرگانی هنوز هم با همان سبک و انرژی و چه بسا بیشتر در دانشکده تشریف دارند و امیدوارم خداوند حفظشان کند و سالیان سال طول عمر تؤام با سلامتی داشته باشند!!!!
مگه بازنشست نشدند؟!
من که شنیدم وقت بازنشستگی، خیلی هم دور از ادب و انصاف با ایشان رفتار کردند
دکتر حسن زاده
|
-
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
0
0
با سلام و تبريک مجدد سال نو.به نظر مي رسد با مخالفت همه جانبه اساتيد ، پيش کسوتان و همکاران با افزايش دانشکده هاي دامپزشکي تنها راه موجود تشکيل کمپيني در اين زمينه باشد.تا نتايج ارا و طومارهاي تهيه شده را به چشم وگوش مسوولان برساند و تا رسيدن به نتيجه مطلوب پيگيري نمايد.باسپاس.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
0
0
بنده در دوره دامپزشکی افتخار شاگردی این استاد بزرگوار و دانشمند را در دروس انگل شناسی و بیماری های ناشی از کرمهای پهن و نیز انگل شناسی و بیماری های انگلی ناشی از بندپایان داشتم. حقیقتا ایشان استاد واقعی هستند هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ علمی. ضمنا افتخار این را داشته ام که در دوران دانشجویی دامپزشکی یک مقاله مروری در مورد لیشمانیوز نیز زیر نظر ایشان به چاپ برسانم. خداوند به ایشان و همه اساتید خوب دامپزشکی طول عمر با عزت عنایت کند. خاطره کلاسهای خوب ایشان و اسلایدها و لام های جالبشان همیشه در ذهن من خواهد ماند. از زحمات شما هم به خاطر تهیه این مصاحبه تشکر می کنم.
ک.
|
-
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
0
0
با سلام خدمت همه ی بزرگواران.
یه سوال از آقای دکتر محبعلی داشتم. لطفا بفرمایید ، منطقه محروم یعنی چه؟ استان محروم یعنی چه؟ کشور محروم یعنی چه؟ شما پایتخت نشین و ........ « بگذریم» . شما می دونید تو کشور ما در حال حاضر ،برای هر چند هزار واحد دامی یک نفر دکتر دامپزشک داریم.؟؟!!! شما فقط نگاه به تهران می کنین که دامپزشکها جمع شدن دوربر هم و فکر می کنین کل کشور همینجوریه. ................... آقای محترم ؛ کشورهای غربی سر ما کلاه گذاشتن که گفتن نفت سرمایه ی اول مملکتمونه. باور کن بهمون دروغ گفتن. سرمایه اول ملی مملکتمون کشاورزی و دام وابسته به کشاورزی کشور عزیزمونه که برعکس دانشگاهامون و صنعت هوافضامون و صنعت انرژی هسته ای مون و صنعت سلولهای بنیادی مون و هر صنعت دیگه مون ، تو کل کشور و شاید مناطق محرومی گسترده است که متاسفانه هیچ کسی بهشون اصلا فکر نمی کنه و کاری ندارن که دامدارامون وجود دارن یا نه. تا دیروز ، البته هنوز ادامه داره ، دامدار با هزار مشقت دام رو نگهداری می کرد و می کنه و شیر تولید می کنه و . . . . در عوض یارانه تولید شیر رو .... برنامه ریزان خوش فکر، ...{دادند} دست کارخونه های شیر و ماست بندی که البته اونم مال خودتونه ( پایتخت نشینای خوش نشین). شما هم ...... فکر می کنین که جلوی استخدام 3000 ( سه هزار ) فارغ التحصیلای رشته دامپزشکی رو ............. گرفت و این رو متاسفانه از افتخاراتش هم می دونه. در عوض شرکت ........رو برای جامعه زحمتکش دامدارمون به ارمغان آورد که معلوم شد اون هم مال خودشونه. ( دعوا سر سهم بیشتر بود ، نه خدمت). آیا شما می دونید ما در کشور عزیزمون نیاز به چند نفر فارغ التحصیل دامپزشکی داریم که می گید با افزایش دانشکده های دامپزشکی مخالفید.؟ ........... شما می دونید چند تا شهرستان تو مملکت داریم که دکتر دامپزشک ندارند.( بدون در نظر گرفتن رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان که همش گرفتار مسائل اداری و به قول شما پایتختی ها بروکراسی اداری اند.؟؟ شما می دونید چند تا شهر تو مملکتمونه که اصلا دامپزشک ندارند. ؟؟ حالا روستاها و بخش ها و ده ها و دیگر مناطق و .... بخورند تو سر من......... خدا ما را به راه راست هدایت کناد. ان شاء الله.
مدیرمسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
0
0
با سلام و احترام / در پاسخ به ابراز نظر بیننده محترم (ک.) :
یقیناً امروز حداقل دو برابر نیاز کشورمان فارغ التحصیل رشته دامپزشکی در هر دو مقطع دکترا و سایر رده های دامپزشکی داریم و مطمئناً افزایش تعداد دانشکده های دامپزشکی و تعداد فارغ التحصیلان یک اشتباه استراتژیک است. اما با این نظر شما من هم موافقم که در استفاده از ظرفیت ها به نیازهای مناطق مختلف توجه نشده است. اینجانب هم در گفتگوی تفصیلی با هفته نامه بازار کار که سال گذشته به مناسبت چهارده مهر انجام شد و در حکیم مهر موجود است و هم در مراسم روز دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات به این موضوع اشاره کردم و مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی (حکیم مهر) در نامه به وزیر علوم هم پیشنهاد کرد که حداقل نصف دانشکده ها به پژوهشکده دامپزشکی در گرایشهای مختلف تبدیل شود. امری که مورد وثوق اساتید و پیشکسوتان و چهره های ماندگار هم بوده و هست. متاسفانه شرایط برای کار دامپزشکان در مناطق دور از شهرهای بزرگ و پایتخت به خوبی فراهم نیست و این موضوع یک درد بزرگ است! امیدوارم به فضل الهی و با همت مسئولان بتوان بر این مشکل فائق آمد.
مزید استحضار حضرتعالی لینک های زیر هم به عنوان تکمیل این بحث تقدیم می گردد :

http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=1062

http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=3674

http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=1126

http://hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=4349

http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=3744

http://hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=5099


http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=5156

با احترام / دکتر محمد لطفی‎زاده
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
رامین قنبری
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
من 3 فارغ تحصیل این رشته ان الان بیکارم به نظر من دامپرشکی مفت نمی ارزه کاش صد سال پشت کنکور میموندم اما دامپزشکی نمی خوندم
امیر
|
-
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
0
0
بسیار پشیمان هستم که رشته دامپزشکی رو خوندم .
نظر شما
ادامه