کد خبر: ۵۴۰۰۷

 20تن تخم مرغ غیربهداشتی با بار میکروبی بالا، پس از اخذ مجوزهای لازم در شهرستان بستان آباد کشف و معدوم سازی شد.

به گزارش به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، «دکتر امیر حسین بهداد» مدیر کل دامپزشکی استان، ضمن اعلام این خبر گفت: مقدار ۲۰ تن تخم مرغ خوراکی به علت آلودگی شدید قارچی، کپک زدگی و تغییر وضعیت ارگانولپتیکی، ضبط و پس از طی مراحل قانونی و با دستور قضائی دادستان شهرستان بستان آباد معدوم شد.

دکتر بهداد با تأکید براینکه شستن تخم مرغ قبل از قرار دادن در یخچال موجب ورود میکروارگانیسم‌ها به داخل آن می شود، افزود: مردم توجه کنند که مخلوط شدن زرده و سفیده، همچنین استشمام بوی تعفن محتویات از علائم تخم مرغ فاسد و تاریخ منقضی است.

وی به مردم توصیه کرد تخم مرغ های دارای تاریخ تولید و انقضاء درج شده بر روی پوسته (تخم مرغ های هویت دار) را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کرده و از خرید این محصول از دست فروش‌ها خودداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان در پایان ضمن اعلام این مطلب که با توجه به اهميت بالای سلامت جامعه، با متخلفان چرخه توليد و توزيع فرآورده های خام دامي و لبني برخورد قاطع و قانوني خواهد شد، از همشهریان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده های خام دامی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ گزارش کنند تا دراسرع وقت پیگیری شود.

 

نظر شما
ادامه