کد خبر: ۵۴۰۲

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور از بازگشایی باغ وحش ارم برای ایام نوروز خبر داد و گفت: با توجه به اجرای دستورات سازمان دامپزشکی در باغ وحش، این مکان از نظر بهداشتی مورد تایید سازمان دامپزشکی قرار گرفت و رفع قرنطینه شد.

دکتر سید محسن دستور با اشاره به اینکه بر اساس آخرین نتیجه آزمایشات و نمونه‌برداری‌ها از حیوانات باغ وحش ارم، یکی از گوشتخواران و ببر ماده روسی مبتلا به بیماری مشمشه بوده‌اند، گفت: بر اساس مصوبه کمیته فنی سازمان دامپزشکی این گوشتخوار حذف و محیط زیست ببر ماده روسی را به مکان دیگری خارج از باغ وحش منتقل کرده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اجرای این دستورالعمل سازمان و ضدعفونی محل، بازدید از باغ وحش آزاد ‌شده است.

به گفته دستور، مداوای ببر ماده وارداتی از سیبری ادامه می‌یابد تا با نمونه گیری در نوبت دیگر در مورد آن تصمیم‌گیری قطعی شود.

از دی ماه سال گذشته در پی مرگ ببر نر وارد شده از سیبری و بروز بیماری مشمشه (بیماری مشترک انسان و دام) در باغ وحش ارم به منظور کنترل این بیماری، این مکان تحت قرنطینه سازمان دامپزشکی قرار گرفت و بازدید از آن ممنوع بود که پس از انجام آزمایشات و نمونه‌برداری‌ها از حیوانات نهایتا طی دو - سه روز اخیر این مکان رفع قرنطینه شد و مورد تایید بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.

همچنین براساس اعلام مسوولان وزارت بهداشت تاکنون مورد انسانی از بیماری مشمشه گزارش نشده است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه