کد خبر: ۵۴۰۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

یازدهمین سمپوزیوم اروپائی تخصصی ژنتیک طیور از 23 الی 25 اکتبر در مرکز همایش های شهر پراگ پایتخت جمهوری چک برگزار شد و مباحث و تحقیقات ژنتیکی بسیار پیشرفته ای در خصوص صنعت مرغداری در آن مطرح گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آی تی پی نیوز، این سمپوزیوم که در نظم و ترتیب، چیدمان پانل ها، سخنرانان و موضوعات کم نظیر و با دقت خاصی برنامه ریزی شده بود، مجموعا طی 7 جلسه صبح و بعد از ظهر داری 25 سخنرانی از مقالات منتخب بود که در کنار سایر سخنرانی های اساتید و مدعوین برگزار شد.

از جمله سخنرانی ها می توان به تحقیقات انجام شده توسط «دکتر جری هاینر» رئیس بخش ژنتیک مولکولی مرکز تحقیقات علوم دامی چک در خصوص کنترل ویروس جی J VIRUS و  در آینده نزدیک ویروس مارک اشاره کرد که دامنه این تحقیقات در خصوص کنترل بیماری های آنفلوانزا و نیوکاسل هم از طریق GMO  امکان پذیر خواهد شد.

دیگر تحول نوید بخش حذف ژن نر(W)  از نتایج خط مرغ های تخم گذار است یعنی جوجه های تجارتی تخم گذار فاقد خروس بوده و احتیاجی به تعیین جنسیت و از بین بردن جوجه خروس های سکس شده نیست زیرا که تمام جوجه های تولیدی در نهایت مرغ خواهند بود. سخنران این مقاله دکتر بنتال کوهن بود.

موضوع دیگری که در این سمپوزیوم مطرح شد، تولید گله های دو منظوره ای که هم گوشت قابل ملاحظه از خروس و هم تخم مرغ قابل توجهی از مرغ خواهند داشت، یعنی در سن 6 تا 8 هفته خروس این گله ها مثل مرغ گوشتی قابل مصرف و مرغ آنها پس از بلوغ تا 80 درصد مرغ تخم گذار اصلاح شده،  تولید تخم مرغ خواهند داشت.  سخنران این تحقیق جالب «دکتر بریت د کلرک» بود که این پروژه با همکاری کاب اروپا و موسسه ژنتیک هندریکس در بکسمیر (Boxmeer) هلند انجام گردیده بود.

در مراسم پایانی «دکتر اشتفان ویگند» رئیس کمیته علمی از نماینده ایران «مهندس سید مصطفی مصطفوی» به عنوان چهره قدیمی wpsa دعوت نمود تا دقایقی در خصوص صنعت مرغداری ایران و پیشرفت های آن سخنرانی نمایند

در ادامه با  اهدا لوح تقدیر به «دکتر پاول ترفیل» این گردهمایی به کار خود پایان داد.


 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ترابی
|
Spain
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
من در کجای جهان ایستاده ام ...... ای سرزمین من!
نظر شما
ادامه