کد خبر: ۵۴۰۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

شهردار تنکابن در خصوص فعالیت های شهرداری این شهر در راستای حمایت از حیوانات و محیط زیست با اشاره به پراکندگی سگ های بلاصاحب در شهر گفت: تنکابن دومین شهرداری در کشور است که به موضوع عقیم سازی سگ های بلا صاحب پرداخته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عبارت، «محمد زرودی» افزود: در سل 96 وقتی من شهردار شدم، شنیدم که برای کشتن هر قلاده سگ 50 هزار تومان به میرشکار داده می شد، من در همان زمان گفتم که 100 هزار تومان می دهم تا به جای کشتن آن ها را عقیم کنید.

وی با تشکر از انجمن حمایت از حیوانات گفت: چه حاشیه هایی که برای من به وجود نیامد. می گفتند شهردار سگ پرست است! شهردار سگ باز است! چون برای اولین بار این کار را انجام دادیم فشار ها را متحمل شدیم و به نوعی تابو شکنی انجام دادیم.

زرودی در ادامه گفت: با نصب بنر هایی در شهر سعی در بالا بردن اطلاعات مردم در این زمینه داشتیم و خواستیم به آن ها بگوییم که سگ هم حیوان خدا است و آن ها را نیازاریم. همچنین مکانی در اختیار انجمن حمایت از حیوانات قرار دادیم و حتی اتاق جراحی برای آنان درست کردیم. یک مکان ریکاوری درست کردیم.

شهردار تنکابن افزود: عقیم سازی هر سگ حدود 350 هزار تومان هزینه دارد. انجمن حمایت از حیوانات کسانی هستند که عاشقانه در این زمینه فعالیت می کنند مسئولیت این کار را بر عهده گرفته و شهرداری هم از ابتدای سال 98 بابت هر سگ 200 هزار تومان به آن ها پرداخت می کند.

وی همچنین اظهار داشت: تنکابن در این حوزه به عنوان یک شهرداری پیشرو در حال فعالیت است. سگ ها در اینجا واکسینه و عقیم سازی می شوند، قلاده گذاری می شوند و گوش هایشان پلاک خورده می شود.

به گفته ی زرودی این طرح به عنوان نمونه ی یک نمونه موفق از طرف دفتر امور شهری به همه ی شهرداری ها ابلاغ شد.

از جمله فعالیت های دیگر شهرداری تنکابن در حوزه محیط زیست می توان به تصفیه آب های فاضلاب کش های خانگی اشاره کرد.

طبق صحبت های شهردار، ماشین هایی که فاضلاب خانه ها را تخلیه می کنند، سابقا محتویاتشان را در دریا، رودخانه یا جایی در طبیعت رها می کردند اما تنکابن برای اولین بار در کشور توسط روش MBR به تصفیه این فاضلاب ها پرداخت.

این روش برای اولین بار در امریکا ، پس از آن در آلمان سپس در ایران و شهر تنکابن به عنوان سومین نقطه ی دنیا استفاده شد.

زرودی می گوید: این اتفاق به اندازه ای مهم بود که کلانتری رئیس سازمان محیط زیست و معاونانش به همراه استاندار مازندران برای افتتاح این تصفیه خانه در تنکابن حضور پیدا کردند.

وی افزود: موضوع جالب این بود که یک شرکت دانش بنیان 2 سال درگیر این بود که بتواند شهرداری را پیدا کند تا به آنها این اعتماد را انجام دهند و پروژه را پیاده کنند. اما همه ی شهرداری ها به علت مراحل سخت گرفتن مجوز های لازم برای انجام این کار از انجام آن امتناع می کردند. در این شرایط ما با پیگیری های فراوان و گذراندن مراحل طولانی توانستیم این کار را به سرانجام برسانیم و باعث افتخار استان باشیم.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ترابی
|
Spain
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
1
چقدر خوب می شد ابتدا محلی برای نگهداری سگهای بی صاحب ایجاد می شد که در آن مکان با نگهداری جداگانه تر ها و ماده ها و کمی دقت ابتدا زاد و ولد کنترل و سپس اقدام عالی عقیم سازی نیز انجام می گردید نه به اینصورت که اینک سگها در محله ها رها هستند و حتی باعث درگیری همسایگان شده اند زیرا عده ای به غذا دادن این حیوانات بیچاره توسط دیگر همسایگان که باعث علاقه و عادت حیوان به ماندن درب منازل می کند سخت معترضند.ضمنا تشکر ویژه از خانم ها و آقایان عضو انجمن حمایت حیوانات تنکابن و کارگران زحمتکش شهرداری که در این کار عظیم ایشان را یاورند.
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
دوتا توله توی کریم آباد پیداکردیم توی ساختمون درحال ساخت ، مریض شدن ، شرایط نگهداری نداریم ، کجا باید ببریمشون؟؟؟
نظر شما
ادامه