کد خبر: ۵۴۰۴۰

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: تولید هر نوع خوراک دام و طیور فقط در کارخانجات تولید خوراک که واجد پروانه بهداشتی دامپزشکی باشند، مجاز است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر یداله کلهر» اظهار کرد: با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردات نهاده های دامی به کشور و لزوم پایش این محموله ها حسب دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، تولید هرگونه خوراک دام و طیور در مراکز پرورش ممنوع و پرورش دهندگان ملزم به دریافت خوراک «غیر علوفه ای» مورد نیاز خود از کارخانجات تولیدی واجد پروانه بهداشتی دامپزشکی شدند.

وی  با اشاره به امکان انتقال آلودگی های میکروبی و ویروسی به مزارع پرورش دام و طیور از طریق نهاده های دامی افزود: در کارخانجات تولید خوراک واجد پروانه بهداشتی، به دلیل حضور فعال دامپزشک مسئول فنی بهداشتی و نظارت بر اجرای ضوابط قرنطینه ای و تولید خوراک بر اساس دستورالعمل های بین المللی و همچنین پخت خوراک در دمای بالا، امکان انتقال آلودگی به مزارع پرورش کاهش یافته و رهگیری محصولات و نهاده ها نیز به سهولت انجام می شود.

کلهر خاطرنشان کرد: رصد و پایش نهاده های دامی بر عهده سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته و اداره کل دامپزشکی استان قزوین نیز با کمک معاونت بهبود تولیدات دامی در این زمینه پیشرو است.

وی یادآور شد: تولید و مصرف خوراک دام در واحدهای تولیدی زنجیره ای و دارای امکانات کارخانجات تولید خوراک که مورد تایید دامپزشکی باشد، بلامانع است.


نظر شما
ادامه