کد خبر: ۵۴۰۸۵

گورکنی که با افتادن به دام مار پیتون فاصله چندانی تا مرگ نداشت با کمک دو شغال، ضمن فرار از مرگ، غذای مناسبی را برای خود پیدا کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ویدئویی که به تازگی منتشر شده است صحنه‌ای نادر از نجات یک گورکن عسل‌خوار را در پارک چوبه واقع در منطقه بوتسوانا کشور آفریقای جنوبی به تصویر می‌کشد. در حالی که این گورکن عسل‌خوار با افتادن به دام مار پیتون در معرض مرگ قرار داشت با دخالت به موقع دو شغال از خطر گریخت. این ویدئو که توسط "روزِلین کِرجوسه" ۶۰ ساله تهیه شده است چگونگی نجات گورکن عسل‌خوار توسط دو شغال را نشان می‌دهد.

در ابتدای ویدئو در حالی که گورکن به شکلی خطرناک به‌دست مار پیتون اسیر شده است و روی زمین افتاده دیده می‌شود. در حالی که مار غول‌پیکر به دور بدن گورکن حلقه زده و تلاش می‌کند استخوان‌های این حیوان را زیر فشار زیاد خرد کند، ناگهان دو ناجی از راه می‌رسند. در این ویدئو مشاهده می‌شود که دو شغال با دیدن مار پیتون شروع به حمله به این خزنده می‌کنند. مار پیتون که از طرفی با مقاومت گورکن روبه‌رو شده است و از طرفی جانش در معرض خطر از سوی دو شغال قرار دارد سرانجام تسلیم می‌شود و گورکن را رها می‌کند. اما این تمام ماجرا نبود

بلافاصله گورکن پس از نجات وارد عمل شده است و با کمک دو شغال تلاش می‌کند تا مار را از پای درآورند. سرانجام مار غول‌پیکر زیر فشار حملات پیاپی این سه حیوان تسلیم و طعمه آنها می‌شود. در ادامه گورکن با ایجاد سر و صدا دو شغال را فراری می‌دهد و مار را برای خوردن به زیر بوته‌ها می‌کشاند.

«کرجوسه» در این باره گفت: گورکن عسل‌خوار یکی از حیواناتی است که من هنگام بازدید از این پارک حتما باید از نزدیک آن را تماشا کنم. من واقعا ناامید شده بودم. گورکن عسل‌خوار حیوانی شجاع و مقاوم است اما نه در این موقعیت. من واقعا یک نفس راحت کشیدم وقتی گورکن از دست مار فرار کرد.

 

 

نظر شما
ادامه