کد خبر: ۵۴۰۹۲

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گیلانغرب گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر یک مورد تخلفات بهداشتی در خصوص حمل لاشه های مرغ‌، مقدار 750 کیلوگرم لاشه مرغ غیربهداشتی ضبط و معدوم سازی شد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر مالک عظیمی» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گیلانغرب گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر یک مورد تخلفات بهداشتی در خصوص حمل لاشه های مرغ‌ مشکوک و غیربهداشتی، موضوع رسیدگی به آن در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گیلانغرب خاطرنشان کرد: یک مورد خودروی وانت مشکوک که درحال حمل مقدار قابل توجهی لاشه‌های مرغ‌ غیربهداشتی بود از سوی اکیپ دامپزشکی شناسایی و متوقف گردید. وی با اشاره به اینکه توقیف این خودرو با همکاری نیروی انتظامی شهرستان گواور انجام پذیرفت، گفت: اکیپی از مرکز بهداشت این شهرستان نیز در محل حضور داشتند.

این مسؤول تصریح کرد: خودروی فوق و محوله آن که مقدار 750 کیلوگرم لاشه مرغ بود به دلایل متعدد از جمله بی هویت بودن و نا مشخص بودن منشاء و نداشتن بسته بندی، لیبل و تاریخ انقضاء، نداشتن گواهی حمل قرنطینه ای و همچنین حمل با خودروی فاقد شرایط بهداشتی توقیف و ضبط گردید.

عظیمی یادآور شد: لاشه های مرغ به دلیل تغییر رنگ و بوی نامطبوع قابلیت مصرف انسانی و دامی نداشتند و لذا با حکم قضایی و دستور اکید مراجع مربوطه بصورت بهداشتی معدوم سازی شدند و برخورد قاطع با فرد خاطی انجام پذیرفت و پرونده وی جهت تصمیم گیری و سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا ارجاع گردید.

رئیس دامپزشکی شهرستان گیلانغرب ضمن قدردانی از شهروندان عزیز به دلیل اطلاع رسانی این گزارش و مقابله با هرگونه تخلفات بهداشتی، تاکید کرد: پل ارتباطی پیامکی 100010001512 و سامانه پاسخگویی 1512 آماده دریافت گزارش شهروندان به دامپزشکی و برخورد با متخلفان بهداشتی است.






نظر شما
ادامه