کد خبر: ۵۴۱۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

سرپرست فرمانداری بانه گفت: با توجه به اینکه در مراکز فروش مرغ زنده هیچگونه نظارتی بر فرآیند کشتار و عرضه بهداشتی نمی‌شود لذا احتمال انتقال بیماری‌های مختلف از جمله آنفلوانزا از این طریق وجود که باید برخورد قانونی و جدی با اینگونه مراکز انجام شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمد امین زاده» عصر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت: فرمانداری، نیروی انتظامی و دادستانی آمادگی لازم برای برخوردهای قهری با مراکز توزیع مرغ زنده دارند و اقدامات لازم در این ارتباط باید با همکاری دستگاه‌های مسوول اجرایی شود.

وی با بیان اینکه شهروندان باید مرغ مورد نیاز را فقط از مراکز عرضه بهداشتی و مورد تایید تامین کنند، افزود: باید برای تشویق مردم به مصرف گوشت مرغ کشتار روز در رسانه‌ها و همچنین فضای مجازی تبلیغ کرد.

مراکز عرضه مرغ زنده عاملی برای انتشار بیماری‌ هستند

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان نیز در این جلسه گفت: در شهرستان بانه، ۱۰۹ واحد عرضه و توزیع مرغ زنده وجود دارد که مهمترین عامل برای انتشار بیماری‌ آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بشمار می‌روند و باید جمع‌آوری شده از فعالیت آنها جلوگیری شود.

ناصر مخدوم اضافه کرد: در مراکز و واحدهای تولید مرغ استان کردستان ۲ هزار و ۵۰۰ نمونه گیری توسط شبکه دامپزشکی انجام شده که تاکنون هیچگونه نشانه‌ایی از وجود بیماری آنفلوانزا مشاهده و گزارش نشده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی بانه نیز گفت: در یکسال گذشته یک میلیون و ۸۰۳ هزار قطعه مرغ در کشتارگاه صنعتی این شهرستان کشتار شد ضمن اینکه ۷۲۰ هزار قطعه مرغ نیز بدون مجوز بهداشتی در مراکز عرضه غیر مجاز، کشتار و توزیع شده است.

علی سور افزود: از مرغ‌های کشتار شده در کشتارگاه صنعتی بانه ۲۲ هزار ۱۸۰ قطعه مرغ بدلیل عدم رعایت موازین بهداشتی از چرخه مصرف خارج شد چون نظارت در کشتارگاه به صورت مستمر انجام و مرغ‌های ناسالم و غیر بهداشتی از چرخه مصرف خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه مرغ ناسالم و غیر بهداشتی در مراکز عرضه مرغ زنده کشتار و وارد چرخه مصرف می‌شود، اظهار داشت: یکی از مشکلات شهرستان بانه توزیع مرغ زنده در واحدهای بدون مجوز است که هیچگونه نظارتی برای عرضه و توزیع نمی‌شود و سلامت مردم را تهدید می‌کنند.

در شهرستان بانه ۸۲ واحد تولید مرغ گوشتی وجود دارد که در هر دوره تولید یک میلیون و ۵۷۰ هزار قطعه مرغ تولید می‌کنند که شامل ۱۱ درصد طیور استان کردستان می‌شود.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
0
109 واحد عرضه و توزیع کننده مرغ زنده !! فاجعه بار است...یعنی هنوز نتونستند کشتارهای مرغ زنده رو صنعتی کنند!!!
نظر شما
ادامه