کد خبر: ۵۴۱۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

 

رئیس اداره محیط زیست قروه گفت: دهیار روستای میهم سفلی با همدستی یک شکارچی غیربومی بدون مجوز سگ‌های روستا را کشته بودند که با همکاری دستگاه قضا پرونده قضایی برای وی تشکیل شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، سوژه‌ای با عنوان «کشتن سگ‌های بی‌خانمان در روستای میهم سفلی قروه» در خبرگزاری فارس استان کردستان ثبت شد و مردم خواستار پیگیری آن توسط خبرنگاران این رسانه شدند.

رئیس اداره محیط زیست قروه در ارتباط با این موضوع به خبرنگار فارس در قروه گفت: طبق قوانین تدوین شده در حفاظت از محیط زیست و گونه مختلف حیوانی هیچ نهاد و فردی اجازه کشتن و از بین بردن حیوانات بی‌خانمان مانند سگ‌ها و حیوانات وحشی را ندارد چرا که انجام آن کار غیرانسانی است.

«توفیق زارعی» در ادامه افزود: در چند روز اخیر با اعلام گزارشات مردمی مشخص شد دهیار میهم سفلی با یک شکارچی غیرمجاز که از شهر اسدآباد به این منطقه آمده بود با اسلحه شکاری ۱۰ قلاده سگ را از بین برده بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته از بخشداری دزج و سایر نهادهای متولی مشخص شد دهیار میهم سفلی به صورت خودسرانه و بدون کسب مجوز اقدام به کشتار این حیوانات بی‌خانمان کرده است.

رئیس اداره محیط زیست قروه اذعان داشت: این اقدام دهیار میهم سفلی کاری غیرانسانی است و با همکاری مراجع قضایی پرونده رسیدگی به آن تشکیل شده و سایر همدستان او نیز شناسایی و در آینده نزدیک با حکم قضایی برای پاسخگویی فراخوانی خواهند شد‌.

زارعی در مورد رسیدگی به وضعیت حیوانات بی‌خانمان در قروه و روستاهای آن گفت: با همکاری دامپزشکی، شبکه بهداشت و اداره محیط زیست حیواناتی که به بیماری‌های خطرناک مانند هاری مبتلا باشند معدوم خواهند شد.

وی با ابراز امیدواری تصریح کرد: برای نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های بی‌خانمان کارگروهی تشکیل شده است و بر اساس آن شهرداری قروه و یک انجمن مردم‌نهاد مسؤولیت حمایت و عقیم‌سازی این حیوانات را بر عهده خواهند داشت.

رئیس محیط زیست قروه در پایان از مردم شهر و روستاها خواست به هیج عنوان اقدام به کشتن حیوانات بی‌خانمان وحشی و خانگی نکنند و در صورت مشاهده آنان مراتب را به اداره محیط زیست این شهرستان اطلاع دهند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Australia
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
0
0
ای کاش بر کارفرمایان متخلف در کشتارگاههای طیور هم که بهداشت و سلامت وامنیت غذایی کشور رو به خطر می اندازند هم پرونده ی قضایی شکل گیرد
نظر شما
ادامه