کد خبر: ۵۴۱۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

ماهیان بدون تاریخ، مشخصات لازم و هیچ نظارتی در حاشیه خیابان‌های زنجان از سوی دستفروشان به فروش رسیده و بر سر سفره مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، این روزها دست فروشان ماهی در کنار خیابان‌ها، حاشیه اتوبان‌ها و مناطق پرجمعیت شهر زنجان بساط پهن می کنند و در حالی که هیچ نظارتی بر تاریخ صید، مدت زمان مصرف، مهر بهداشت و شرایط نگهداری و انتقال آنها از محل صید تا محل عرضه ماهیان وجود ندارد، این فرآورده خام دامی را عرضه و عده ای از شهروندان نیز بدون توجه به موارد خاص بهداشتی، به خرید و مصرف این آبزیان اقدام می کنند.

در چنین شرایطی علاوه بر اینکه نظارت و اقدام مسؤولان و دستگاه های ذی ربط ضروری است، شهروندان نیز باید از خرید این گونه اقلام به خصوص خوراکی ها که به طور مستقیم با سلامت جسمی در ارتباط است، اجتناب و مواد غذایی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری کنند.

جلوگیری از فعالیت دستفروشان ماهی برعهده شهرداری است

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: جلوگیری از فعالیت دسفروشان از جمله ماهی فروشان بر عهده شهرداری است که عوامل این دستگاه پس از جمع آوری بساط دستفروشان، فرآورده های پروتئینی ضبط شده را باید به این اداره کل منتقل کنند.

«دکتر محمدباقر حاج کاظمی» اظهارداشت: این فرآورده ها پس از انتقال به دامپزشکی بررسی و آزمایش های مورد نیاز بر روی آن انجام می شود که در صورت سالم و بهداشتی بودن به مراکز بسته بندی و قطعه بندی ارسال می شود.

وی تاکید کرد: در صورت داشتن موارد غیربهداشتی و غیرقابل مصرف بودن بر اساس نوع تخلف پرونده برای آنها تشکیل و به دادگاه یا تعزیرات استان زنجان ارسال می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: با توجه به فصل سرما و صدور مجوز صید ماهی، فروش ماهی صید شده در استان نیز افزایش یافته است.

حاج کاظمی متذکر شد: شهروندان از خرید فرآورده های خامی که تاریخ تولید، انقضا و محل تولید مشخصی ندارد، خودداری کنند.

وی تاکید کرد: هر نوع فرآورده خام دامی باید دارای شناسنامه باشد و از مراکز معتبر عرضه تهیه شود.

شهرداری با دستگاه های نظارت حوزه سلامت می تواند وارد عمل شود

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: شهرداری با ماهی فروشان در کنار خیابان ها و میدان های شهر می تواند با عنوان سد معبر برخورد کند.

«غلامحسین احمدی» تاکید کرد: چنانچه دستگاه های ذیربط در حوزه سلامت شهر نسبت به موارد بهداشتی و سلامت حساسیت داشته باشند، شهرداری آماده همکاری با آنهاست.

وی تاکید کرد: جمع آوری و نظارت بر فعالیت دستفروشان مواد غذایی و پروتئینی بر عهده شهرداری نیست بلکه باید توسط دستگاه های متولی این حوزه انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: چنانچه تیمی از حوزه های سلامت تشکیل شود شهرداری نیز در کنار آنها آماده همکاری در خصوص جمع آوری دست فروشان ماهی است.

مردم بهترین بازرسان هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز گفت: مسؤولیت برخورد با گوشت و ماهی فروشان بر عهده اداره کل دامپزشکی استان است.

«محمدرضا صائینی» اظهار داشت: مردم نباید از دستفروشان ماهی و مواد پروتئینی و غذایی که احتمال فاسد شدن آن وجود دارد خریداری کنند.

وی تاکید کرد: توزیع هر نوع فرآورده خام دامی از جمله ماهی و انواع مواد خام پروتیئنی باید توسط مراکز عرضه معتبر انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی آن را با شماره ۱۹۰ اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

زیر قیمت بازار ماهی عرضه می کنم

یکی از دست فروشان ماهی در شهر زنجان گفت: ماهی های آزاد و سفید دریاایی صید شده در رشت را عرضه می کنم.

این ماهی فروش کنار خیابان با بیان اینکه ماهی آزاد را کیلویی ۲۰۰ هزار ریال و سفید دریایی را ۴۰۰ هزار ریال عرضه می کنم، تاکید کرد: می توانید از مغازه های ماهی فروشی نیز قیمت بگیرید چراکه این قیمت، زیر نرخ بازار است.

وی تاکید کرد: این ماهی ها تازه بوده و شب صید شده است و صبح به زنجان رسیده است.

این دستفروش مدعی سابقه ۳۰ ساله ماهی فروشی در کنار خیابان، در خصوص اینکه این ماهی ها تا چه زمانی قابلیت استفاده دارد، با خشم گفت: فعلا درس اینکه تا چه زمانی قابلیت استفاده دارد را نخوانده ام.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
نه که در حاشیه خیابان‌های مادرجان اصلاً چنین صحنه‌هایی تا حال مشاهده نشدهً
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
1
تبصره 1 ماده 55 قانون شهرداریها:
سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز آنها و میدانها و پارکها و باغ های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور فوق به وسیله مأمورین خود رأساً اقدام کند.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
1
دامپزشکی فقط بر فرآورده هایی که در مراکز مجاز توزیع میشود میتواند نظارت کند. در مورد دست فروشان نحوه نظارت دامپزشکی چطور میتواند باشد؟؟ مثلا اگر ماهی سالم بود بگوید بفرمایید بفروشید مشکلی نیست؟
وظیفه برخورد با دست فروشان طبق قانون با شهرداریهاست در مرحله بعد دامپزشکی فقط در مورد محموله های توقیف شده باید نظر بهداشتی بدهد.
نظر شما
ادامه