کد خبر: ۵۴۱۶۹

«دکتر غلامرضا عبداله پور» استاد گروه بیماریهای داخلی و مشاور عالی سازمان جهانی بهداشت (WHO/LERGدر کنگره بین المللی لپتوسپیروز به دعوت سازمان بهداشت جهانی (WHO) سخنرانی نمود. این کنگره در شهر Port Blair در جزایر آندامان هندوستان در 28 آبان الی 4 آذرماه 1398 صورت گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، کنفرانس مذبور که به دعوت سازمان بهداشت جهانی و با شرکت بیش از 100 نفر مهمان از 12 کشور تشکیل شده بود به مدت 2 روز ادامه یافت و طی آن 30 مقاله در رابطه با ابعاد مختلف بیماری لپتوسپیروز و ارتباط آن با تغییرات اقلیمی و آب و هوایی  به شکل سخنرانی توسط مدعوین ارائه شد.

نماینده WHO نیز به بیان تاثیر تغییرات آب و هوایی در گسترش شیوع لپتوسپیروز و ضرورت آمادگی نهادهای بهداشتی در همه کشورها در جهت مقابله با آن پرداخت.

«دکتر عبداله پور» گفت: موضوع سخنرانی اینجانب تعیین مشخصات مولکولی و سکانس یک سویه جداسازی شده لپتوسپیرای بیماریزا در ایران، بود که در بعدازظهر روز اول کنگره ارائه گردید و در ادامه به سوالات مطرح شده توسط سایر محققین پاسخ لازم ارائه شد.

وی افزود: در ادامه این کنگره، کارگاه عملی آشنایی با روشهای مختلف تشخیص آزمایشگاهی بیماری لپتوسپیروز به مدت 4 روز تشکیل شد که اینجانب فعالانه در آن مشارکت داشتم و با توجه به تجربه 30 ساله اینجانب در این زمینه، در روز دوم کارگاه در فرصتی که به اینجانب داده شده بود تجارب خود در زمینه کشت و جداسازی لپتوسپیرا از نمونه های بالینی و مقایسه پروتکل انجام آزمایش MAT در آزمایشگاه تحقیقاتی لپتوسپیروز دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با پروتکل جاری در مرکز ICMR هند ارائه شد. در مراسم افتتاحیه و اختتامیه کنگره مذکور نماینده WHO و مقامات محلی نیز شرکت داشتند.

 
نظر شما
ادامه