کد خبر: ۵۴۱۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

اواسط تابستان بود که حمله گرگ‌ها به گوسفندان در دهستان زردین شهرستان تفت خبرساز شد و مواردی از این اتفاق در برخی مناطق شهرستان‌های مهریز و میبد نیز گزارش شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، اهالی روستای زردین تفت و برخی دیگر از روستاها به صورت مستمر از حمله گرگ‌ها و اتلاف گوسفندانشان گلایه داشتند و این در حالی بود که حفاظت محیط زیست، وقوع چنین مسئله ای را تکذیب می‌کرد.

در آزمایشات انجام شده بر روی یکی از گوسفندان تلف شده در روستای زردین شهرستان تفت، نتایج آزمایشات مبین ابتلای این حیوان به بیماری هاری بود که این موضوع باعث شد تا بررسی بیشتر از سوی مسئولان دامپزشکی شهرستان تفت در دستور کار قرار گیرد، نتایج بررسی‌های دامپزشکی روی ۱۰ قلاده سگ مشکوک به بیماری هاری، ابتلای ۴ قلاده از آنها را تایید کرد.

مدیرکل محیط زیست استان نیز در مصاحبه‌ای می‌گوید: باید جمعیت سگ‌های ولگرد کنترل و از  رها شدن آنها به دلیل انتقال بیماری هاری و ده‌ها نوع  بیماری دیگر که به محیط‌های انسانی و حتی حیات وحش منتقل می شود، جلوگیری کرد.

در فصول گرم سال جاری تا مدتی از گرگ‌ها خبری نبود تا اینکه با سرد شدن هوا، اخیرا موردی از حمله آنها به گوسفندان در روستای عبدالله دهستان دهشیر شهرستان تفت گزارش شد.

در حمله گرگ‌ها به گوسفندان اهالی روستای عبدالله شهرستان تفت یک گوسفند، تلف و ۲۰ راس گوسفند نیز زخمی شدند که طبق نظر کارشناسان به دلیل آنکه گوشت این دام‌ها دیگر قابل مصرف نیست مابقی گوسفندان زخمی نیز تلف شدند.

15 راس از دام‌های تلف شده متعلق به پیرزنی بود که با شوهری ناتوان زیرپوشش کمک‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار داشت، تمام سرمایه‌ این خانواده که همین تعداد گوسفند بود در حمله گرگ‌ها از دست رفت و کسی هم پاسخگوی خسارت این پیرزن رنج دیده نیست.

نکته دیگر اینکه به دلیل آمار زیر ۲۰ راس گوسفندان این خانواده، امکان استفاده از بیمه دام برای آنان فراهم نبود.

چه باید کرد؟ چگونه می‌توان از حمله گرگ‌های گرسنه به گوسفندان جلوگیری کرد؟ صاحبان گوسفندان، بی توجه هستند یا دستگاه‌های متولی سهل‌انگاری کرده‌اند؟ پاسخ هرچه باشد برای پیرزن مالباخته، گوسفند نمی‌شود!

تفت در ۲۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد و حدود ۳۰۰ روستا و ابادی دارای سکنه دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Sweden
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
عجب خبر مهمی!!!حکیم جان خبر نداری ارزش سایت خود را پایین نیار
نظر شما
ادامه