کد خبر: ۵۴۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

سرپرست جدید وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای جلوگیری از زیان دامداران در شرایط انباشت دام پکیجی که شامل چند راهکار مختلف است آماده و به دستگاه‌های مربوطه مانند وزارت صنعت معدن و تجارت ارائه کرده‌ایم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «عباس کشاورز» در اولین نشست خبری خود در سمت سرپرست وزارت جهاد کشاورز درباره نتایج ادامه انباشت دام و خطرات بهداشتی و سلامت آن برای کشور اظهار کرد: انباشت دام پیامدهایی می‌تواند به دنبال داشته باشد که به زیان دامداران و سلامت مردم است به همین دلیل ما پکیجی را که شامل چند راهکار مختلف است برای دستگاه‌های متولی آماده و ارائه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از جمله راهکارهایی که در این پکیج ذکر شده است کاهش واردات، صدور مجوز صادرات محدود دام و خرید گوشت قرمز از دامداران است.

کشاورز با تاکید بر اینکه در صورت عدم حمایت دامداران در شرایط فعلی شاهد موج جدیدی از گرانی گوشت قرمز طی هشت تا 10 ماه آینده خواهیم بود، افزود: انباشت دام در دامداری‌ها موجب شرایط سخت اقتصادی برای دامداران شده و این نگرانی وجود دارد که منجر به کاهش تولید و بازگشت موج دوم گرانی‌های گوشت قرمز طی ماه‌های آینده شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تنها نگرانی میان دامداران است اما انباشت دام می‌تواند تامین فاز بروز بیماری و تهدید برای سلامت جامعه باشد.

کشاورز با بیان اینکه تا امروز گزارشی درباره بیماری‌های دام به دلیل انباشت در دامداری‌ها نداشتیم اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور درباره احتمال طغیان بیماری در شرایط کنونی هشدار داده که اما تا امروز مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم.

وی در پایان گفت: هم اکنون سازمان دامپزشکی در حال اعمال برنامه‌هایی برای کنترل بیماری‌ها است اما شرایط کنونی ایجاد شده برای دامداران به نفع اقتصاد و سلامت کشور نیست و لازم است دستگاه‌های ذیربط هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
0
تنها راه شکوفایی تولید و جلوگیری از ورشکستگی دامداران و مرغداران:

اختصاص کارت الکترونیک خرید کالاهای پروتئینی گوشت، شیر، مرغ، تخم مرغ و ماهی به سرپرستان خانواده ها از طریق هدایت یارانه های دولتی واردات نهاده های دامی توسط دلالان خونخوار است.
نظر شما
ادامه