کد خبر: ۵۴۱۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دانشگاه وضعیت مالی خوبی ندارد و نمی‌تواند برای جلوگیری از ورود سگ‌ها چهارهزار متر حریم دانشگاه را دیوار بکشد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری دانشجو، «دکتر محسن بارونی» در خصوص معضل سگ‌های ولگرد در دانشگاه گفت:  سگ‌های ولگرد در قسمتی از پردیس دانشگاه که محیط بسیار بزرگی را شامل می‌شود، بخش‌هایی از سیم‌خاردارهای اطراف دانشگاه را پاره کرده و وارد محوطه دانشگاه شده اند .

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: روزی ۵ هزار نفر در سلف دانشگاه که در محوطه اصلی دانشگاه قرار دارد غذا می‌خورند و به دلیل فیزیک و حس بویای سگ‌ها در آن محل تجمع سگ ها را شاهد هستیم. این معضل تنها مربوط به دانشگاه نیست، من به دلیل وجود سگ‌ها در شهر جرات پیاده شدن از ماشین را ندارم .


وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حاشیه شهر قرار دارد. تعداد سگ‌های ولگرد در دانشگاه کم است، اما دانشجویان خوابگاهی به دلیل اینکه شب‌ها به خوابگاه برمی‌گردند و در آنجا سکونت دارند از این موضوع شاکی هستند. در این خصوص با شهرداری مکاتباتی را داشتیم و کانون محیط زیست دانشجویی برای رفع این معضل تشکیل داده ایم. اما به دنبال راه و روش منطقی هستیم تا سازمان حمایت از حیوانات از ما شکایت نکند. مدتی پیش سگ‌ها را با ماشین حمل و در بیابان‌های کرمان رها می‌کردیم، اما اینکار جواب نداد .


به گفته بارونی، معاون دانشجویی متولی گرفتن سگ نیست و به جز معاون دانشجویی در دانشگاه، مدیریت پردیس دانشگاه نیز در این موضوع مسئولیت دارد؛ اما به دلیل بحث و بررسی‌های بنده با دانشجویان، اغلب برای حل مشکلات دانشگاه به معاونت دانشجویی مراجعه می‌کنند .


معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: حدود ۱۲ نامه به سازمان‌های بیرون و درون دانشگاه مثل معاون توسعه مدیریت خدمات ارسال کردیم که ریاست دانشگاه نیز ازین موضوع مطلع است، شهرداری نیز ایده‌های و روش‌هایی مختلفی را در این زمینه ارائه داده است، اما قرار شده تا دانشجویان درخصوص این موضوع شخصا پیگیر شوند.  زاد و ولد سگ‌ها به صورتی است که مردم نیز در شهر با این مشکل درگیر هستند. معاونت دانشجویی دانشگاهعلوم پزشکی کرمان این مشکلات را منعکس کرده و در حال پیگیری هستیم .


وی تصریح کرد: دانشگاه وضعیت مالی خوبی ندارد و نمی‌تواند چهارهزار متر دیوار بکشد. برای اینکار باید میلیارد‌ها تومان هزینه شود و به دلیل وضعیت مالی نامناسب در دولت، نمیتوانیم روی کمک مالی دولت حساب کنیم. زمانی که فضایی توسط شهرداری برقرار شد و سگ‌ها در آن جمع آوری شدند، دانشجویان بیانیه ای نوشتند و در آن از دانشگاه شکایت کردند. در این موضوع گروه‌های مخالف و موافق دانشجو وجود دارند و حتی دیده شده که دانشجویان به سگ‌ها غذا می‌دهند .


به گفته بارونی چندی پیش یکی از دانشجویان که برای غذا دادن به سمت سگی در محوطه دانشگاه رفته بود با حمله سگ روبرو شد وبه دلیل جراحت بدنی سه روز در بیمارستان بستری بود. در مدت چهار سالی که در این دانشگاه بودم تنها یک مورد آسیب و جراحت مشاهده کردم. با توجه به اتصال دانشگاه با شهر، حوزه ریاست دانشگاه و معاون توسعه پیگیر هستند، اما دانشجویان نیز باید خود در جلسات کانون هایشان راه حل علمی تبیین کنند. در این مورد دانشجویان راه حل‌های مختلفی ارائه دادند که بعضی از آن‌ها قابلیت اجرایی ندارند. هرچند رفع این معضل کار بسیار مشکلی است، اما همچنان پیگیر هستیم .
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
1
2
خب تو ماشین معاونت کن مثل سایر همکارا
نظر شما
ادامه