کد خبر: ۵۴۲۰۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
 
 

«دکتر قادر خضریان» از کلینیسین‌های فعال شهرستان تاکستان در یادداشتی نوشت:

نتیجه فروش دارو و واکسن بدون نسخه!!!

این گله گوسفند استان قزوین روستاهای شهرستان بوئین زهرا توسط دامدار واکسینه شده است. دامدار خودش واکسن پلی‌واک را بدون نسخه از یکی از داروخانه‌های خارج استان قزوین دریافت می‌کند که داروخانه به او می‌گوید: «هر قسمت بدون مو بود، تزریق شود»؛ و گله دچار عفونت کلستریدیایی می‌شود و باعث تلفات در گله می گردد.

سؤال:

 - اگر شرکتی به دلایل بی کیفیتی یا نقص محصول نتوانست واکسن را بفروشد، آیا باید به هر طریقی آن را وارد بازار کند؟

 - آیا مسئولان فنی داروخانه‌ها باید به هر قیمتی دارو بفروشند؟

 - آیا اگر داروخانه‌داران محترم و مسئولان کانون‌های داروخانه‌داران عزیز هر چند وقت یک‌بار نشست‌هایی با کلینیسین‌ها داشته باشند، به نظر شما فضای همدلی و تقویت اقتصاد دامپزشکی و رفع سوء تفاهم و در نتیجه فروش بیشتر و عدم نیاز به تجویز داروی بدون نسخه و.... اتفاق نخواهد افتاد؟

 - مسئول پیگیری جبران خسارت دامدار و ساماندهی این امور در سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی کشور چه کسانی هستند؟

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
1
1
دکتر خضریان کل مطلب رو گفتی که بند اول رو اعلام کرده باشی؟
اتفاقا خسارت نباید بهش بدهند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
1
1
سلام.من در یکی از استانهای جنوبی کشور داروخونه دارم.کلینیسینی رو میشناسیم که ادم با سابقه ایه. اما تن به هیچ قانونی نمیده.
واکسن های خارج از شبکه توزیع میده. دارو میفروشه برای دوره درمان کامل دام. تازه داروهای قاچاق هم بوفور توزیع میکنه بین دامدارا. اما چون در اداره کل استان دوستان زیادی داره با اینکه میدونن تخلفات گسترده داره باهاش برخورد نمیکنن. و بر عکس به بهانه های واهی با شاکیانش برخورد شده تا الان. حالا جناب دکتر خضریان بزرگوار بفرمایید ما داروخونه دارها باید با کلینیسنهای متخلف چه کنیم؟ و جایگاه نظارتی اداره و نظام کجاست؟
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
1
2
جناب دکتر خضریان
با احترام خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است .
وقتی ادارات کل دامپزشکی برخلاف دستورالعمل های خودشان پروانه نیمه وقت برای روسای اداراتش به بهانه های مختلف از جمله حفظ آن شخص دراداره ویا سکوت در برابر عدم پرداخت حقوق برای نیروهای تازه استخدام شده صادر میکنه ، اینه که شخص بیسوادی رادر مطب های نیمه وقت خودشان در وقت صبح و بعداز ظهر میگمارند تا اقدام به داروفروشی کند‌آنهم داروهای خارج از چرخه ، داروهای فیک و تاریخ گذشته به قبمت دوبرابر روی جلد و واکسن بدون رعایت زنجیره سرد . اعتراض دراین مورد هم سبب پرونده سازی برای شخص گزارش دهنده میشه .
شما چه توقعی برای عدم تکرار موارد مشابه دارید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
2
در هر قشری متخلف هست

این وظیفه سازمان نظام دامپزشکی است که رسیدگی کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
0
0
با سلام ، دامپزشکی ( دولتی و خصوصی) دلسوز تز از خود دامدار به خودش نیست ، متاسفانه برخی از همکاران ..... خود را دایه مهربانتر از مادر قلمداد می نمایند . لذا دامداری که خود واکسن اخذ و به دامهای خودش تزریق می کند حقش همین است که گرفتار چنین بلایاهایی باشد خواهشاً از صرف وقت و انرژی و فرافکنیدر مورد چنین مواردی اجتناب نمایید . خود کرده را تدبیر نیست .
نظر شما
ادامه