کد خبر: ۵۴۲۱۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: سازمان نظام دامپزشکی نزدیک به ۴۰ هزار نفر عضو متخصص و تحصیل‌کرده دارد که ۲۵۰۰ نفر از این اعضا در آذربایجان غربی مشغول به فعالیت هستند ...
 
 

حکیم مهر: رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: سازمان نظام دامپزشکی کشور نزدیک به 40 هزار نفر عضو متخصص و تحصیل کرده دارد که 2500 نفر از این اعضا در آذربایجان غربی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، «دکتر محمدرضا صفری» در دیدار با رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان این مطلب اظهار کرد: دامپزشکی استان آذربایجان غربی در زمینه کنترل بیماری و سلامت محصول پیشرو است و اقدامات خوبی را در راستای رسالت خود انجام داده است.

صفری افزود: امروز سازمان نظام دامپزشکی در جایگاهی است که توانمندی‌های بزرگ قانونی و مهمی در سطح کلان تصمیم‌ گیری‌ها دارد و تلاش می کند از فارغ التحصیلان این بخش در خدمت رسانی بهتر به بهره برداران بخش کشاورزی استفاده کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به ۴۰ هزار نفر با مدرک دکترای تخصصی و پیرا دامپزشکی در نظام دامپزشکی کشور عضویت دارند.

صفری بیان کرد: تمام تلاش مجموعه نظام این است که در کنار متولیان بخش کشاورزی در جهت خدمت به بهره برداران  بخش کشاورزی باشند.

وی ادامه داد: سازمان نظام دامپزشکی با وجود اینکه از نظر مالی و حقوقی یک سازمان غیردولتی و مستقل است، نیازمند تحول و ارتقای ساختاری جدید و حمایت وزارت جهاد کشاورزی است.

لزوم توانمند سازی ساختار نظام دامپزشکی در آذربایجان غربی

«رسول جلیلی» رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این دیدار بر لزوم توانمند سازی ساختار نظام دامپزشکی در استان تاکید و اظهار کرد: یکی از نهادهای اثرگذار در ساختار، مدیریت و تبیین جایگاه دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی است که نقش مهمی در تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه دارد.

جلیلی حمایت از بخش دامپروری استان را جزو اهداف و سیاست های سازمان عنوان کرد و افزود: نظام دامپزشکی نیز در کنار سازمان دامپزشکی، نقش ارزنده ای در ارتقای بهداشت عمومی، سلامت و كنترل، پيشگيري و مبارزه با بيماري‌هاي دامي و همچنبن توسعه پايدار و سرمايه گذاري در بخش دام را دارد و ما آماده هر گونه همکاری از نظر تجهیز زیر ساختها و حمایت های لازم هستیم.

در ادامه «دکتر بهرامی» رییس نظام دامپزشکی استان نیز به تبیین برنامه ها و اقدامات انجام شده و تنگناها و مشکلات موجود بر سر راه توسعه نظام دامپزشکی استان پرداخت.

 
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
2
2
معلوم نیست
چه می خواهد
یک بار از One Health می گوید
و بار دیگر از وزارت جهادکشاورزی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
همونش که وظیفه سازمان دامپزشکی بود ، اصلا نمیدونستند چیست.باز نظام دامپزشکی اینا رو اولین بار به دامپزشکان معرفی کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
0
این آمارها مشکلات ما را حل نمیکنه . x نفر پیرادامپزشک و ... . بیچاره دامپزشک ها مشکلات زیادی دارند . هر صنفی مشکلات خاص خودشو داره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
3
جناب اقای دکتر صفری کاش در مسافرت به استانها در مورد میزان رضایت یا عدم رضایت از نظام دامپزشکی هر استان هم تحقیق میفرمودید و الا بازدید و ملاقات صرف چه مشکلی را حل میکند وقتی ریاست محترم نظام دامپزشکی یک استان چون خودشان در صنفی مثلا داروخانه کار میکنند اجازه فعالیت به سایر داروخانه ها نمیدهند مسیول ایجاد این نارضایتی بر گردن کیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
2
یکی از مهمترین تنگناها و مشکلات موجود بر سر راه توسعه نظام دامپزشکی استان تنگ نظری افرادیست که سالهاست میز را ول نمیکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
2
ریاست محترم نظام دامپزشکی کشور به استحضار میرساند هزینه سفر و ماموریت جنابعالی به استانها از محل واریزی اعضا تامین میشود حداقل این سفرها را از حالت گردش خارج کند و به عوامل ایجاد نارضایتی بخش خصوصی پایان و عملکرد نظام دامپزشکی هر استان را مورد بررسی قرار دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
تا موقعی که سازمان دامپزشکی کاملا مستقل از سازمان غذا و دارو به وزارت بهداشت با تصویب مجلس شورای اسلامی منتقل نشود،
روز به روز وضعیت سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی رو به قهقرا خواهد رفت و
به اصطلاح حمایت های وزارت جهادکشاورزی هم که عامل اصلی اوضاع نابسامان فعلی است فایده ای ندارد و به نوعی نشان دادن سراب است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
1
در فشل آبادبودن نظام دامپزشکی همین بس که در حالی که نص قانون نظام دامپروری در خصوص ماده3ـ آن به صراحت اظهار می دارد مراکز تولیدی کلیة مراکز علمی و پژوهشی تحت پوشش وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه های غیرانتفاعی و غیردولتی مشمول مفاد این قانون می باشد و تبصره ـ امور مربوط به بهداشت موارد مندرج در تعریف بند «الف» این ماده و کنترل بهداشتی موارد مندرج در بند « ی» این ماده تابع قوانین و مقررات سازمان دامپزشکی کشور دانسته شده است اما با این وجود با غفلت و وادادگی نظام و سازمان دامپزشکی و در شرایطی که بعضا مراکز تولید و فروش حیوانات آزمایشگاهی موسساتی همانند انستیتو پاستور ایران و انستیتو رازی و رویان و برخی دانشگاهها هرکدام به تنهایی بعضا نزدیک به یکصد هزار سر انواع حیوانات آزمایشگاهی بدون رعایت ضوابط کلاس های بهداشتی مصوب سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد ، در غیاب مسئول فنی و بدون هیچ نظارتی ، به اشکال دولتی و دانش بنیان و پیمان مدیریت، اقدام به فروش میلیاردی حیوانات آزمایشگاهی و نقل و انتقال آنها در سراسر کشور می نمایند!؟ و حتی با وجود پیگیری های مکرر دامپزشکان ان موسسات ! نظام و سازمان دامپزشکی نه تنها اقدامات پایش و کنترلی قانونی اتوماتیک لازم در جهت انجام وظایف خود در قبال پیگیری موضوع و بکارگیری دامپزشک مسئول فنی برای این مراکز نمی کند، بلکه به ادعای برخی از مقامات این موسسات با مکاتبات رسمی؟! خود مانعی جدی و مخالف با این قضیه در این موسسات شده است و این را البته مقایسه بفرمایید با هوشیاری و قدرت و انسجام نظام پزشکی و انجمن دارو سازان کشور که دکتران داروساز شاغل در این موسسات نه تنها از اضافه کار ۱۷۵ ساعتی و یا حق محرومیت از مطب برخوردار هستند بلکه با دریافت حق مسئولیت فنی هنگفتی معادل ۸۰ درصد رییس ان موسسه، به دامپزشکان آن سازمان ها ریشخند می زنند؟!.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
نتیجه این بازدید چه دستاوردی برای تولید یا افزایش رضایت مندی از نظام دامپزشکی استان دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
0
0
به استحضار ریاست محترم نظام دامپزشکی کشور میرساند تعدادی از روسای محترم استانها بعلت اینکه مدتهاست رییس نظام استان هستند لذا علا کار ایی شان به صفر رسیده است پیشنهاد میشود ضمن بررسی عملکرد نظامهای هر استان در طی بازدید جنابعالی و هییت محترم همراه در مورد تغییر روسای محترم نظام و معرفی افراد توان مند اقدام شود خاطر مبارک را مستحضر میدارد بطورکلی روسای نظام هر استانی که خودشان در هر زمینه ای فعالیت کنند عملا دارندگان ان زمینه در عذاب و محدودیت قرار میگیرند بطور مثال اگر رییس محترم نظام یک استان خودش در زمینه داروخانه فعالیت و پروانه داشته باشد دارندگان پروانه داروخانه در محدودیت قرار دارند چون رییس محترم نظام منافع داروخانه را حق خودش میداند نه کس دیگری .در خانه اگر کس است یک حرف بس است و عاقلان را اشاره ای کافیست
نظر شما
ادامه